امروز نوزدهمین سالگرد ترور «شیخ احمد یاسین» بنیانگذار جنبش حماس و رهبر معنوی آن در سال 2004 توسط هلیکوپترهای اسرائیلی است؛ اشغالگران به دستور آریل شارون، نخست وزیر رژیم شیخ یاسین را با سه موشک در محله الصبره در باریکه غزه هنگام خروج از مسجد پس از نماز صبح هدف قرار دادند.
کد خبر: ۱۴۴۹۹۷۶

نوزدهمین سالگرد شهادت شيخ احمد ياسين رهبر معنوی حماس

به گزارش جام جم آنلاین از العالم، هلیکوپتر رژیم اشغالگر ۲۲ مارس ۲۰۰۴، شیخ احمد یاسین رهبر و بنیانگذار جنبش مقاومت اسلامی حماس و یکی از مهمترین نماد‌های مقاومت منطقه و جهان را ترور کردند.

سیاست ترور مسیری است که اشغالگران از طریق روش‌های مختلف از جمله بسته‌های بمب‌گذاری شده، خودرو‌های بمب‌گذاری شده، عملیات تک تیراندازی، مواد شیمیایی سمی، خفه کردن، هواپیما‌های بدون سرنشین و حتی بمباران هوایی با بمب‌های بزرگ برای اطمینان از انهدام کامل، اجرا می‌کنند.

تعداد بازدید : 34

بیشتر این روشها، چه در سطح سلاح استفاده شده یا نقض حاکمیت کشور‌هایی که ترور‌ها در قلمرو آن‌ها انجام شده نقض قوانین بین المللی است.

هدف از این ترور‌ها تلاش برای شکستن ابهت مقاومت است، اما این هدف در سطح استراتژیک شکست خورده، زیرا این ترورها، این چهره‌ها را به نماد‌های جهانی و سوختی برای ادامه مقاومت تبدیل کرده است.

حماسی که بنیانگذار و رهبر آن احمد یاسین توسط اشغالگران ترور شد، همان حماسی است که حماسه ۷ اکتبر را آفرید، حماسی که اشغالگران سال ۱۹۹۶ یحیی عیاش، مهندس مواد منفجره و کمربند‌های انفجاری را ترور کردند، همان حماسی است که با افزایش توانایی‌های هوایی، موشکی و رزمی خود قوانین جنگ را تغییر داده است.

حزب الله لبنان نیز همان حزبی است که اشغالگران سال ۱۹۹۲ عباس الموسوی، دبیرکل آن را ترور کردند و سید حسن نصرالله پرچم را دست گرفت و جنوب لبنان را از چنگ اشغالگران آزاد کرد و معادلات را به نحوی تغییر داد که امروز اشغالگران را مجبور به تخلیه تمام شهرک‌های خود در عمق ۳۵ کیلومتری فلسطین اشغالی کرده است.

سیاست ترور در فلسطین، از جمله ترور فتحی الشقاقی، ابوعلی مصطفی، یاسر عرفات و عبدالعزیز الرنتیسی، سیاستی است که افزایش و توسعه توانمندی‌های مقاومت در انتقام گیری و پیروی از این فرماندهان را در پی داشته است.

رژیم اشغالگر و ایادیش، با مهره‌های آمریکایی خود، نه تنها در جبهه فلسطین و لبنان، ترور‌هایی از جمله ترور حاج قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس را در جمهوری اسلامی اجرا کردند، اما همه این ترورها؛ توانمندی‌های مقاومت را تقویت کرد و به رشد جبهه‌های مقاومت کمک شایانی کرد به گونه‌ای که این محور از تهران، صنعا، دمشق، بیروت و بغداد تا قدس امتداد دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها