یزد- معاون گردشگری یزد گفت: ارائه خدمات گردشگری در ایام نوروز منوط به دارا بودن مجوزهای لازم است.
کد خبر: ۱۴۴۹۳۲۶

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد اظهار داشت: با توجه به نزدیک شدن ایام نوروز، همه فعالیت‌های گردشگری در استان یزد، مستلزم اخذ مجوز از میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی است، همچنین هرگونه خدماتی که در بافت تاریخی به گردشگران ارائه می‌شود، باید با اخذ مجوز لازم از مراجع مربوطه باشد.

هما خورشیدی با اعلام این خبر افزود: به‌منظور ارائه خدمات مطلوب به گردشگران نظارت بر تأسیسات و مؤسسات گردشگری استان تشدید شده و واحدهای گردشگری به‌صورت مشترک توسط این اداره‌کل و با همکاری نهادهایی همچون اماکن عمومی، تعزیرات حکومتی، بهداشت و درمان، سازمان صنعت و معدن و تجارت و اتحادیه‌های صنفی دفاتر مسافرتی و واحدهای اقامتی نظارت می‌شود.

وی افزود: بیش از 400 نفر ناظر از دستگاه‌های مختلف در طرح نظارت نوروزی فعال هستند و کنترل نرخ‌ها، رعایت موازین بهداشتی، داشتن پروانه و نرخ نامه مصوب در واحدهای گردشگری را انجام می‌دهند.

خورشیدی با اشاره به امکان اقامت در خانه‌های مسافر به‌عنوان یکی از ظرفیت‌هایی که در ایام نوروز مورد استقبال مسافران و میهمانان نوروزی قرار می‌گیرد، تأکید کرد: صدور مجوز برای خانه‌های مسافر از طریق درگاه ملی مجوزها انجام می‌شود و مجوز موقت برای این واحدها صادر نخواهد شد.

وی  تصریح کرد: مسافران و هم‌وطنان عزیزی که به این استان سفر می‌کنند باید برای استفاده از امکانات اقامت در خانه‌های مسافر، صرفاً به واحدهای دارای مجوز مراجعه کنند.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد با اشاره به اینکه هم‌اکنون تعداد تأسیسات گردشگری یزد، 700 واحد است، ادامه داد: با عنایت به حساسیت مقطع زمانی نوروز و ضرورت کنترل تناسب منطقی عرضه و تقاضا نظارت مداوم در ایام نوروز 1403 انجام می‌گیرد و این اداره‌کل نیز در تأمین حفظ حقوق مسافران و هم‌وطنان عزیز اقدامات لازم را در دستور کار قرار خواهد داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها