مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: چهاردهمین جشنواره بین المللی شعر رضوی به زبان عربی به میزبانی خوزستان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۴۴۹۲۴۷

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین - خوزستان، مجید منادی شامگاه سه شنبه در حاشیه نشست هم‌اندیشی چهاردهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان عربی (یادمان دعبل خزاعی) که با حضور شاعران جوان و پیشکسوت در سالن اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: امسال چهاردهمین جشنواره بین المللی شعر رضوی به زبان عربی که بیست و دومین جشنواره از سری جشنواره‌های امام رضا (ع) در کل کشور با محوریت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و زیر مجموعه‌هایش از جمله بنیاد امام رضا (ع) و ادارات کل استانی است، به میزبانی خوزستان برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان بیان کرد: از آنجایی که خوزستان در موضوع شعر عربی دارای ظرفیت گسترده و بی‌نظیری در کشور است، از قدیم میزبان این جشنواره بوده است. از سال گذشته که دولت سیزدهم روی کار بوده، دولت و مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نگاه ویژه‌ای به برخی از موضوعات از جمله جشنواره رضوی داشته است.

وی با بیان اینکه جشنواره شعر رضوی که سال گذشته برگزار شد مورد توجه رسانه‌ای قرار گرفت و بازتاب خوبی هم داشت، تصریح کرد: امسال قصد کردیم با هم‌اندیشی اهالی شعر و ادب حوزه زبان عربی، بتوانیم نقاط ضعف را شناسایی و برطرف کنیم و بر نقاط قوت تاکید و آنها را پررنگ کنی تا جشنواره‌ای که امسال برگزار می‌کنیم جامعه و کامل باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: اصولاً جشنواره‌هایی که برگزار می‌شوند محدود به یک اختتامیه هستند اما از سال گذشته دیگر جشنواره شعر عربی صرفاً محدود به یک اختتامیه نیست و با تدبیری که صورت گرفت در چندین شهرستان خوزستان برگزار می‌شود. امسال نیز در ۶ شهرستان برنامه‌هایی تحت عنوان شب شعرهای رضوی برگزار می‌شود که به اختتامیه جشنواره بین المللی شهید رضوی منتهی می‌شوند.

منادی ادامه داد: سال گذشته شهرستان‌های باوی، شادگان، هویزه، خرمشهر، شوش و اهواز میزبان‌های شب شعر رضوی بودند اما امسال تغییراتی ایجاد و شهرهایی اضافه می‌شوند که این‌ها پیش مراسم‌های برگزاری اختتامیه هستند و به نوعی می‌توان در یک بازه زمانی یک ماهه فضای شعر عربی در کل استان را ایجاد کرد.

وی با اعلام اینکه امسال برای انجام ۲ کار ویژه برنامه‌ریزی صورت گرفته است، عنوان کرد: برگزاری جشنواره شعر رضوی در مناطقی از استان ایلام که مخاطب، شاعر و علاقمند شعر عربی دارد با محوریت و مدیریت استان خوزستان و همکاری اداره فرهنگ و ارشاد ایلام، یکی از برنامه‌ها است. همچنین این جشنواره سال گذشته در کشور عراق برگزار شد که مقرر شد تا امسال با سبک و سیاق دیگری برگزار شود به گونه‌ای که بازتاب و آثار خوبی داشته باشد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: این برنامه به نوعی یک جرقه برای تقویت و فعال شدن ظرفیت شعر ولایی و شعر عربی با موضوع امام رضا (ع) است.

منادی با بیان اینکه خوزستان قدمگاه امام رضا (ع) و دروازه ورود تشیع است، اظهار کرد: ما باید این برنامه را بزرگ بدانیم، غنی و خوب برگزار کنیم تا ان‌شاءالله این جشنواره همچون سال‌های گذشته به خوبی برگزار شود و یک افتخار برای ما که استان قدمگاه امام رضا (ع) بوده‌ایم، شود.

وی اظهار کرد: تا کنون استقبال و موج حمایتی خوبی از جانب شاعران اصیل و ماهر نسبت به این موضوع صورت گرفته و امشب در خدمت حدود ۲۰ نفر از شاعران برجسته شعر عربی بودیم و همه متفق القول به این موضوع تاکید داشتند که این جشنواره برای هنرمندان ما است، ان شاء الله خودشان پای کار باشند و بتوانند هم فراخوان را منتشر کنند و هم آثار خوبی شرکت داده شود تا به یک جریان شعر عربی ولایی تبدیل شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان اضافه کرد: البته این جریان وجود دارد اما باید تقویت شود، از آنجایی که در میان مردم عرب خوزستان و در کل جامعه عربی ما، شعر هنر اول است لذا اقبال نسبت به آن بیشتر است و همین مسئولیت و وظیفه ما را بیشتر می‌کند که بتوانیم به خوبی آن را انجام دهیم.

منادی بیان کرد: سید شبیر محسنی حسین‌پور که از شاعران به نام، فرهیخته و با سابقه خوزستان هستند امسال به عنوان دبیر جشنواره منصوب شده‌اند و کارها را به خوبی پیش می‌برد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها