یزد- شهردار یزد گفت: با اقداماتی که مجموعه شهرداری در سطح شهر یزد انجام خواهند داد، نوروز خوب و با نشاطی را برای همشهریان یزد و مهمانان عزیزمان رقم می زنیم.
کد خبر: ۱۴۴۹۱۷۹

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، ابوالقاسم محی الدینی در آخرین جلسه ستاد تسهیلات نوروز ۱۴۰۳ شهرداری یزد در جمع مدیران شهرداری و تنی چند از اعضای شورای اسلامی شهر، اظهار داشت: از مدتی پیش فعالیت های نوروزی همکاران مان در مناطق پنج گانه و سازمان های شهرداری آغاز شده است و بازدیدهای متعددی را در روزهای گذشته از سطح شهر یزد داشته ایم و این جلسه، آخرین جلسه ستاد نوروزی برای جمع بندی فعالیت هایی که باید تا چند روز آینده به صورت کامل به اتمام برسد و شهر دارالعباده برای میزبانی از میهمانان نوروزی و همچنین استفاده همشهریان مان از برنامه شهرداری در ایام نوروز آماده شود.

وی با ابراز امیدواری از این که اقدامات انجام شده توسط شهرداری مورد رضایت مردم عزیزمان قرار بگیرد، گفت: در حوزه های مختلفی کارهای متعددی انجام شد؛ از جمله در حوزه فرهنگی، در بلوار بسیج " شاد راه نور" را داریم که در آن برنامه های متعدد فرهنگی، تفریحی و موزه زنده از ۲۸ اسفند شروع می شود و تا هفتم فروردین ۱۴۰۳ هم ادامه دارد.

ابوالقاسم محی الدینی در مورد فضاسازی و زیباسازی بصری شهر یزد در ایام نوروز، گفت: در سطح شهر انجام گلکاری ها در حال اتمام است و تا ۲۶ اسفند هم تمام المان های نوروزی و گلجاها نصب می شود.

رئیس ستاد تسهیلات نوروزی شهرداری یزد در ادامه افزود: نورپردازی برخی از اماکن از جمله میدان امیرچقماق، مسجد جامع، بخشی از برج و باروی قدیم شهر، رواق های باغ دولت آباد و ساختمان شهرداری به اتمام رسیده و برخی دیگر تا ۲۸ اسفند به اتمام خواهد رسید و رونمایی می شود.

وی تقویت و رفع نواقص روشنایی های تقاطع ها را ضروری دانست و اظهار داشت: ۱۶ تقاطع و میدانی که نور کم و ضعیفی داشتند و یا با مشکلاتی مواجه بودند، روشن خواهد شد و تاکنون ۴ نقطه از این اماکن روشن شده و ظرف سه چهار روز آینده به طور کامل روشن خواهند شد.

شهردار یزد با بیان این که رصدهای مربوط به قبل از نوروز در حال انجام و اتمام می باشد، گفت: کشیک های نوروزی از ۲۵ اسفند تا ۲۰ فروردین برقرار می باشد و هر روز فعالیت هایی که باید انجام شود، توسط مجموعه بازرسی شهرداری رصد و پایش می شود و در صورت مشاهده هرگونه نقص تذکر داده شده و برطرف می شود.

محی الدینی افزود: شهرداری یزد در سه ورودی اصلی شهر از مسیرهای تهران، شیراز و کرمان ایستگاه های نوروزی را مستقر می کند که در این مکان ها، همکاران در شهرداری به راهنمایی و پاسخگویی مسافران پرداخته و نقشه در اختیار مسافران قرار می دهند و سامانه ای به مسافران معرفی می شود که می توانند مقاصد سفرشان را در سطح شهر انتخاب کنند.

شهردار یزد با اشاره به این که امسال اسفند پرکاری را اعم از برگزاری انتخابات و همچنین تدارک برنامه های ماه مبارک رمضان داشتیم، در خصوص برنامه های شاخص شهرداری برای استقبال از بهار قرآن و بهار طبیعت، گفت: از فعالیت شاخص شهرداری می توان به برنامه های فرهنگی" شاد راه نور" که برای اولین سال در پیاده راه های بلوار بسیج اجرا می شود، اشاره کرد، همچنین المان ها و نمادهای شهری خاصی که امسال اضافه می شود اعم از المان های پارچه ای و خاص، المان های ویژه رمضان که تعداد آن ها هم امسال افزایش پیدا کرده است و همچنین نورپردازی ها به خصوص نورپردازی میدان شهدای محراب که زیبایی خاصی را به این میدان خواهد داد.

محی الدینی  اظهار امیدواری کرد: با اقداماتی که مجموعه شهرداری در سطح شهر یزد انجام خواهند داد، بتواند نوروز خوبی و با نشاطی را برای همشهریان یزد و مهمانان عزیزمان رقم بزنیم و انشاالله امسال نوروز متفاوتی را پیش رو خواهیم داشت.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها