به دنبال حذف شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب از کمیته‌های تصمیم‌ساز؛

محدودیت‌های شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در صنعت نفت ادامه دارد

یک اقدام زیست محیطی جالب در شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان ؛

جلوگیری از ورود پساب‌های نفتی با تزریق به مخزن نفت

مدیرعامل شرکت‌بهره برداری‌نفت‌و‌گاز‌مسجدسلیمان از انجام یک اقدام جالب توجه بمنظور حفاظت از محیط زیست در این شرکت خبر داد.
کد خبر: ۱۴۴۷۶۲۶

جام جم آنلاین - خوزستان، علیرضا هیهاوند در تشریح این خبر گفت: پساب‌های صنعتی همواره جزو خطرناک ترین آلاینده‌ها به شمار آمده و مورد نگرانی سازمان حفاظت از محیط زیست ،فعالان این عرصه و صنایع مولد از جمله صنعت نفت بوده و می باشد.

مدیرعامل شرکت‌بهره برداری‌نفت‌و‌گاز‌مسجدسلیمان ادامه داد: توجه و پاسداشت محیط زیست همواره جزو اصول و رئوس مأموریت ها و اقدامات این شرکت بوده و بر آن تأکید و سفارش بسیار گردیده است.

هیهاوند تصریح کرد: در یک اقدام جالب توجه و به منظور پاسداشت محیط زیست و فشار افزایی چاه‌های نفت،مقدار 60000 بشکه پساب حاصله از عملیات فرآورش،پس از جمع آوری در حوضچه تبخیر در یکی از مخازن نفتی تحت مدیریت این شرکت تزریق شد.

به گفته‌ ایشان، با این اقدام ضمن جلوگیری از آلودگی محیط زیست، تزریق پساب به اعماق زمین موجب فشار افزایی و افزایش ظرفیت تولید از این مخزن نفتی می‌شود و در صورت نتیجه بخش بودن این اقدام،به جای استفاده از روش‌های هوازی، از روش تزریق برای دفع پساب‌های نفتی در این شرکت استفاده خواهد شد.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها