روایت «جام‌جم» از اقدام مبتکرانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

پیام قدر و عماد به تل‌آویو

نیروی دریایی سپاه پاسداران برای نخستین‌بار در اقدامی مبتکرانه با همکاری نیروی هوافضای سپاه موفق به پرتاب موشک بالستیک دوربرد از ناو جنگی شهید مهدوی شد؛ این ناو کاملا ایرانی، سنگین، چندمنظوره و دوربرد قادر است انواع بالگرد، پهپاد و شناورهای موشک‌انداز را حمل کند و انواع سامانه‌های موشکی، پدافندی و راداری را در خود جای داده دهد.
کد خبر: ۱۴۴۵۱۶۰
 
این دستاورد جدید، نفوذ و قدرت دریایی ما را می‌تواند تا هر نقطه دلخواهی افزایش دهد، زیرا ناوهای اقیانوس‌پیمای جمهوری اسلامی ایران می‌توانند در هر نقطه‌ای از جهان حاضر شوند. نیروی دریایی سپاه پاسداران برای نخستین‌ بار در اقدامی مبتکرانه با همکاری نیروی هوافضای سپاه توانست شناور شهید مهدوی را به موشک‌های بالستیک دوربرد خانواده فاتح با برد حداقل ۱۷۰۰کیلومتری تجهیز کند. شلیک موشک‌های بالستیک خانواده فاتح از روی شناور شهید مهدوی نیروی دریایی سپاه پاسداران از دریای عمان انجام و هدف این شلیک نقطه‌ای در کویر مرکزی ایران بوده که این موشک‌ها با ضلع دو متری اهداف‌شان را مورد اصابت قرار دادند. این موشک‌ها داخل پرتابگرهای کانتینری روی عرشه شناور شهید مهدوی قرار داشتند و بزرگ‌ترین مزیت این نوع پرتابگرها، اختفای کامل تا لحظه شلیک است. سرلشکر حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درخصوص این دستاورد گفت: ناوهای اقیانوس‌پیمای ما می‌توانند در هر نقطه‌ای از اقیانوس‌ها ظاهر شوند و طبیعتا وقتی می‌توانیم از آنها موشک شلیک کنیم، هیچ نقطه امنی برای قدرتی که بخواهد برای ما ناامنی ایجاد کند، وجود ندارد.

«پالمخیم» زیر باران موشک‌های ایران 
همزمان با این اقدام غرورآفرین در دو نقطه دیگر ایران موشک‌های سپاه برای حمله به اهداف ازپیش تعیین شده آماده می‌شوند؛ هدف این موشک‌ها شبیه‌ساز‌بزرگ‌ترین پایگاه‌هوایی رژیم‌صهیونیستی درسرزمین‌های‌اشغالی یعنی پالمخیم که محل اصلی استقرار جنگنده‌های اف ۳۵رژیم صهیونیستی است، تعریف شده همان جایی که چند وقت پیش نتانیاهو در آن مجددا از لفظ حمله به ایران استفاده کرد و گفت: «چه کسی گفته که ما به ایران حمله نمی‌کنیم؟!» پایگاه پالمخیم رژیم‌صهیونیستی حدود ۱۵کیلومتر طول و بین پنج تا شش کیلومتر عرض دارد اما هدف موشک‌های سپاه یک سوم این مقیاس و آشیانه این جنگنده‌هاست. در این عملیات، موشک‌های ایرانی با دقت زیر چهار متر به اهداف مورد نظر رسیدند و این پیام را به دشمنان این مرزوبوم مخابره کردند که درصورت تجاوزبه خاک ایران با یک عملیات ترکیبی از دریا و زمین مواجه خواهند شد وبه قول فرماندهان سپاه، غرش این موشک‌ها برای محافظت از مردم است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها