مدیرعامل مناطق نفتخیز جنوب گفت: در چهاردهمین نمایشگاه ساخت تجهیزات صنعت نفت خوزستان 50 قرارداد به ارزش 7 هفت به امضا رسید که بیشتر آن با مراکز عملی و دانش بنیان ها بوده است.
کد خبر: ۱۴۴۱۶۲۰

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین – خوزستان، علیرضا دانشی در چهاردهمین نمایشگاه ساخت تجهیزات صنعت نفت خوزستان در نشست خبری با بیان اینکه این نمایشگاه فرصت و نقطه عطفی برای فعالیت های اقتصادی سازنده کشور است، اظهار کرد: در این نمایشگاه 281 مجموعه شامل 109 شرکت دانش بنیان، 97 شرکت سازنده، 27 شرکت خدمات فنی و مهندسی و چندین شرکت تامین کننده حضور دارند که تلاش کرده ایم تا مجموعه های علمی، فنی و تخصصی در این نمایشگاه فعال شود؛ مجموعه کارفرمایی بخش دولتی، مراکز دانش بنیان، دانشگاه ها و .. باید در راستای رشد و حل مشکلاتشان از این شرایط بهره مند شوند.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب بیان کرد: ارتقا محتوا نمایشگاه از لحاظ فنی و تخصصی، دوری از شعاری بودن، فرصت سازی در درون نمایشگاه برای ایجاد ارتقاء زنجیره اقتصادی از جمله اهداف نمایشگاه است.

وی افزود: مناطق نفتخیز جنوب به دنبال دریافت مجوز است تا بین سازنده و بازار مصرف بیرون واسط شود و مشکلات سازندگان رفع شود و از سوی دیگر برخی از شرکت های حاضر در نمایشگاه بتوانند نسبت به صادرات خدمات فنی و مهندسی اقدام کنند.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب گفت: عزم و اراده دولت سیزدهم بر ایجاد فضای گفتمان بین سازنده ها، نظام پیمانکاری و نظام دولتی است. همه مردم ایران را یاور و پشتیبان نفت می دانیم تا برد همه جانبه کشور را داشته باشیم چرا که این اتفاق به رشد منطقه ای کمک می کند.

دانشی با بیان اینکه در 2 سال گذشته بیش از 3 همت قرارداد با مراکز پژوهشی منعقد کرده یا در حال انعقاد هستیم، تصریح کرد: همه این قراردادها تولید بار اول هستند که پس از انقلاب برای اولین بار این حجم از قرارداد اتفاق افتاده است؛ ما معتقدیم با ورود دانش بنیان ها و علمی کار در کشور، تحریم ها را شکست خواهیم داد.

وی گفت: کشورهای غربی نسبت به رویدادهای نفتی به ویژه نمایشگاه نفت حساس شده اند و این بیانگر توانایی و پیشرفت چشمگیر کشور ما در حوزه نفت و انرژی است.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با بیان اینکه با خاموش شدن مشعل ها آلودگی هوا رفع  نمی شود، تصریح کرد: به منابع اصلی آلودگی هوا که از جمله آن ها می توان به تولید برق، فرهنگ نادرست سوخت های فسیلی، تردد خودرو و ... اشاره کرد توجه نمی شود اما با این وجود برای خاموش کردن مشعل ها پروژه هایی تعریف کرده ایم.

دانشی ادامه داد: 80 درصد از گازهای همراه جمع آوری شده و برای درصد باقی مانده پروزه تعریف کرده ایم تا کار جمع آوری به صورت کامل انجام شود.

وی اظهار کرد: عمده مطالبات آلایندگی هوا به ارزش حدود 6 همت در دولت سیزدهم پرداخت شده است و تمام مطالبات خوزستان در بخش مناطق نفتخیز جنوب صفر شده است، همچنین بدهی به شهرداری ها، سازمان امورمالیاتی و ... نیز پرداخت شده است.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب بیان کرد: در دولت سیزدهم بومی سازی حدود 7 هزار و 500 قلم کالا که تحریم بوده اند در حال انجام است و 20 هزار قلم کالا در این شرکت بومی سازی شده است؛ در چهاردهمین نمایشگاه ساخت تجهیزات صنعت نفت خوزستان 50 قرارداد به ارزش 7 هفت به امضا رسید که بیشتر آن با مراکز عملی و دانش بنیان ها بوده است.

دانشی برنامه های تولید نفت در دولت قبل را چاه محور اعلام و عنوان کرد: این مساله نابودی نفت را به همراه داشت که امسال برای تولید در مناطق نفتخیز جنوب برنامه پنج ساله ای ارائه کرده ایم تا به ظرفیت 3 میلیون و 280 بشکه ای تولید دست یابیم.

 





 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها