آژانس فضایی آمریکا دستگاه جدیدی به نام ILLUMA-T را در سال ۲۰۲۳ به ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) پرتاب خواهد کرد که به یک ماهواره رله لیزری به نام LCRD که در سال ۲۰۲۱ پرتاب شد، متصل می‌شود. این اولین دستگاه سیستم ارتباط لیزری دو طرفه انتها به انتهای ناسا خواهد بود.
کد خبر: ۱۴۲۱۷۵۵

ناسا در یک بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد که پروژه ILLUMA-T توسط مرکز پرواز فضایی گادرد ناسا با همکاری بخش برنامه ایستگاه فضایی بین‌المللی در مرکز فضایی جانسون ناسا در هیوستن و همچنین آزمایشگاه لینکلن در موسسه فناوری ماساچوست نظارت می‌شود.
 ILLUMA-T یک مدل نمایشی فناوری است که هدف آن نشان دادن مزایای ارتباطات لیزری برای ماموریت‌ها در مدار پایین زمین، جایی که ایستگاه فضایی بین‌المللی در مدار قرار دارد، است. ارتباطات لیزری از نور مادون قرمز نامرئی برای انتقال اطلاعات با سرعت داده بالاتر نسبت به سیستم‌های فرکانس رادیویی که در حال حاضر توسط بیشتر فضاپیماها استفاده می‌شود، بهره‌ می‌‌گیرد.
 این بدان معناست که ماموریت‌ها می‌توانند تصاویر و ویدئوهای بیشتری را در زمان کمتری به زمین بفرستند. سیستم‌های لیزری نیز سبک‌تر هستند و انرژی کمتری مصرف می‌کنند که برای طراحی فضاپیما مهم است. ILLUMA-T به اندازه یک یخچال است و به یک ماژول خارجی در ایستگاه فضایی بین‌المللی متصل می‌شود.
 بدری یونس (Badri Younes) معاون سابق برنامه SCaN ناسا افزود: ارتباطات لیزری سازگاری ماموریت‌ها را افزایش می‌دهد و روند انتقال داده‌ها از فضا را سرعت می‌بخشد.
 ILLUMA-T اولین ماموریتی نیست که ارتباطات لیزری را در فضا آزمایش می‌کند، اما ناسا را به استفاده از این فناوری برای ماموریت‌های آینده نزدیک‌تر می‌کند.  ماموریت‌های دیگری که ارتباطات لیزری را آزمایش کرده‌اند شامل سیستم تحویل مادون قرمز ترابایت TeraByte می‌شود که یک تاسواره کوچک در مدار پایین زمین است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها