از آنجایی که در دنیای امروز اطلاعات شخصی افراد به یک منبع با ارزش تبدیل شده و یک راه درآمدی برای افراد سودجو و حتی کشورها است، باید در حفظ داده‌هایمان کوشا باشیم. پیشنهاد ما این است که تا حد امکان، با دقت و آگاهانه اطلاعات شخصی خود را به اشتراک بگذارید و با سیاست‌های حفظ حریم خصوصی سرویس‌های آنلاین که استفاده می‌کنید، آشنا باشید.
کد خبر: ۱۴۲۰۰۵۷
نویسنده ضمیمه کیلیک

چگونه اطلاعات خود را پاک کنیم؟

در اینجا چند راهکار عمومی برای کمک به پاک کردن اطلاعات شخصی از اینترنت آورده شده است، البته باید یادتان باشد حذف اطلاعاتتان در برخی موارد به قطع ارتباط با برخی از افراد مهم و یا مثلا کارفرمایان منجر می‌شود.

۱- حذف حساب‌های آنلاین
 ابتدا، حساب‌های آنلاین خود را که شامل مواردی مانند رسانه‌های اجتماعی، ایمیل، خدمات ابری، وب‌سایت‌های خرید آنلاین و غیره هستند، با ورود به هر حساب به طور جداگانه غیرفعال کنید و در صورت امکان آنها را حذف کنید. در واقع حذف حساب کاربری یکی از راه‌های ابتدایی حذف کردن اطلاعات خود از اینترنت است. با یک جست‌وجوی ساده می‌توانید طریقه حذف حساب کاربری در هر کدام از شبکه‌های اجتماعی یا سرویس‌های دیگر را پیدا کنید. همچنین لازم به ذکر است برخی از این سرویس‌ها امکان حذف اکانت در آنها امکان‌پذیر نیست و فقط می‌توانید حساب کاربری را غیر فعال کنید.

۲- ستفاده از ابزارهای حذف و مدیریت حساب 
   برخی از وبسایت‌ها و خدمات آنلاین ابزارهایی را برای حذف حساب کاربری فراهم کرده‌اند. بررسی سرویس‌هایی مانند Just Delete Me و AccountKiller می‌تواند به شما کمک کند تا راهنمایی‌های مربوط به حذف حساب‌های خاص را بیابید.

۳- حذف اطلاعات شخصی از موتورهای جست‌وجو
برای کمک به حذف اطلاعات شخصی خود از موتورهای جست‌وجو، می‌توانید از ابزارهایی مانند Google Remove URL و Bing Content Removal Tool استفاده کنید. با استفاده از این ابزارها، می‌توانید درخواست حذف محتوای خاص را ارسال کنید. البته این کار زمانبر است و باید صبوری کنید و این‌که اگر طرف حساب شما گوگل است، این کار یک شرط دارد. اطلاعات شما باید خیلی قدیمی باشند و یا به گونه‌ای باشند که بر اساس داده‌های فعلی گوگل منسوخ شده باشند. اگر می‌خواهید یک مطلبی که مثلا قبلا در یک وبلاگ یا سایت نوشته‌اید و یا موارد خصوصی دیگر را پاک کنید، باید با مدیریت آن مجموعه تماس بگیرید و یا ایمیل بفرستید. معمولا اطلاعات مناسبی در قسمت تماس یا ارتباط با ما آن سایت یا وبلاگ پیدا می‌کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها