با حضور شهرداران سمرقند، نارا و تبریز؛

نشست شهرداران شهرهای جاده ابریشم فردا برگزار می‌شود

معاون سیاسی، اجتماعی استاندار آذربایجان‌شرقی با تاکید بر احیای جاده ابریشم، گفت: رویداد بین‌المللی «فضا و زمان» نقش بسزایی در احیای این جاده ایفا می‌کند.
کد خبر: ۱۴۱۷۹۳۳

جام جم آنلاین آذربایجان شرقی:«تراب محمدی»  در دیدار با جمعی از اعضای کمیته اجرایی این رویداد بین المللی افزود: با توجه به اینکه جاده ابریشم از دیرباز با ایران پیوند خورده است و جایگاه استراتژیکی ( راهبردی ) در توسعه اقتصادی منطقه دارد، باید دوباره احیا شود و نقش خود را در مبادلات اقتصادی کشورهای موجود در این مسیر ایفا کند.

وی با اشاره به اینکه برگزاری رویدادهای علمی و فرهنگی زمینه ساز ارتباطات بین المللی است، اظهار کرد: برگزاری چنین رویدادهایی بر تسهیل گری امور سیاسی و اقتصادی کشور نقش مهم و اساسی دارد.

معاون سیاسی، اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی گفت: در زمان کنونی موضوع کریدور ( راهگذر ) های ترانزیتی برای کشورها مطرح شده و از اهمیت بالایی برخوردار است و کشورها تلاش می کنند تا هر طور شده در مسیر کریدورها قرار گیرند تا بتوانند از ثمرات مثبت ترانزیت های بین المللی در داخل کشورهایشان برخوردار شوند.

محمدی، ادامه داد: احیای جاده ابریشم به عنوان یک کریدور تاریخی و پراهمیت بسیار حیاتی بوده و رویداد بین المللی «فضا و زمان» در جاده ابریشم با حضور میهمانان سیاسی، علمی و فرهنگی از ژاپن، چین، فرانسه، ایتالیا و سایر کشورها می تواند نقش و ضرورت احیای جاده ابریشم با حضور قدرتمند ایران را به صورت شفاف و موثر بیان کند.

رویداد بین المللی «فضا و زمان» در جاده ابریشم ۱۸ شهریور تا ۳۰ مهر امسال به میزبانی دانشگاه هنر اسلامی تبریز و با مشارکت استانداری آذربایجان شرقی، نمایندگی وزارت امور خارجه در شمالغرب کشور، سازمان نظام مهندسی ساختمان، اداره کل راه و شهرسازی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، فرمانداری، شهرداری و شورای اسلامی و دانشگاه آزاد اسلامی تبریز برگزار خواهد شد.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها