مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قزوین گفت: ۲ سد در حال احداث نهب و بالاخانلو قابلیت ذخیره سازی ۱۵۸ میلیون متر مکعب آب برای مصارف کشاورزی و شرب را در استان ایجاد می کنند.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قزوین گفت: ۲ سد در حال احداث نهب و بالاخانلو قابلیت ذخیره سازی ۱۵۸ میلیون متر مکعب آب برای مصارف کشاورزی و شرب را در استان ایجاد می کنند.
کد خبر: ۱۴۱۷۰۹۲
مهرداد نوری- جام جم آنلاین قزوین: منصور ستوده ، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قزوین با اعلام این خبر افزود:ظرفیت ذخیره سازی آب در سد نهب ۱۲۰ میلیون متر مکعب و در سد بالاخانلو نیز ۳۸ میلیون متر مکعب آب است. وی اظهار کرد: سد نهب با هدف تامین آب کشاورزی اراضی منطقه در شهرستان تاکستان در دست احداث قرار دارد و پیشرفت فیزیکی آن به ۹۶ درصد رسیده است. مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین به کارکردهای این سد اشاره کرد و یادآور شد: تغذیه مصنوعی آبخوان و کنترل سیلاب های منطقه در کنار تامین آب مورد نیاز اراضی کشاورزی منطقه از اهداف اجرای این سد به شمار می رود. این مسوول با اشاره به تخصیص اعتبارات مصوب در سفر رئیس جمهور به این پروژه، گفت: پیمانکار این سد به شکل شبانه روزی مشغول به کار است و امیدواریم در سال جاری با حضور وزیر نیرو بهره برداری کامل از این پروژه بزرگ آبی کلید بخورد. مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین اظهار کرد: همزمان با مراحل پایانی ساخت سد، احداث کانال اصلی آن نیز برای انتقال آب به اراضی پایین دست در دست اجراست و همچنین ساخت کانال های درجه یک و ۲ این سد نیز هفته گذشته در آئینی با حضور استاندار قزوین کلنگ زنی و آغاز شد. مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین همچنین گفت: پیشرفت فیزیکی سد بالاخانلو نیز به ۷۸ درصد رسیده است. این مسوول همچنین با اشاره به احداث این سازه آبی در شهرستان بویین زهرا،اظهار کرد: آب ذخیره سازی شده پشت این سد ضمن تامین آب شرب پنج شهر و ۳۰ روستا به میزان پنج میلیون متر مکعب، آب اراضی کشاورزی منطقه را نیز تامین خواهد کرد. مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین همچنین از اجرای طرح سازگاری با کم آبی در استان قزوین با مشارکت پنج دستگاه شامل آب منطقه ای، جهاد کشاورزی، حفاظت محیط زیست،آب و فاضلاب و شهرداری قزوین خبر داد و گفت: در قالب این طرح مصارف آب زیرزمینی کنترل و صرفه جویی می شود. این مسوول با بیان اینکه شناسایی چاه های غیرمجاز در دشت قزوین همچنان ادامه دارد،اظهار کرد: در راستای اجرای این طرح ضمن انسداد چاه های غیرمجاز، ۱۶۰۰ کنتور هوشمند تاکنون در چاه های مجاز نصب شده تا از اضافه برداشت آنها جلوگیری شود. ستوده همچنین گفت: ایجاد رصدخانه آب از دیگر فعالیت های مربوط به این طرح است که فعال شده و هرگونه برداشت آب در سطح چاه ها را از راه دور رصد و پایش می کند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها