مدیرعامل نیروگاه بندرعباس گفت: ظرفیت نامی این نیروگاه در مجموع یک هزار و ۳۲۰ مگاوات است که ۳۳ درصد تولید برق استان در پیک تابستان امسال را بردوش می‌کشد.
مدیرعامل نیروگاه بندرعباس گفت: ظرفیت نامی این نیروگاه در مجموع یک هزار و ۳۲۰ مگاوات است که ۳۳ درصد تولید برق استان در پیک تابستان امسال را بردوش می‌کشد.
کد خبر: ۱۴۱۴۰۱۹

هرمزگان -جام جم آنلاین-مدیرعامل نیروگاه بندرعباس گفت: ظرفیت نامی این نیروگاه در مجموع یک هزار و ۳۲۰ مگاوات است که ۳۳ درصد تولید برق استان در پیک تابستان امسال را بردوش می‌کشد. 

 

داریوش محمودی عصر سه‌شنبه در نشست با خبرنگاران افزود: نیروگاه بندرعباس با چهار واحد بخار هر کدام با ظرفیت ۳۲۰ مگاوات و ۲ واحد گازی هر کدام با ظرفیت ۲۵ مگاوات به‌عنوان قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین نیروگاه جنوب‌شرق کشور، نقش بسزایی در پایداری شبکه برق سراسری و تامین برق هرمزگان دارد.

 

وی با اشاره به اینکه این نیروگاه سال گذشته توانست ۶ میلیارد کیلووات ساعت به تولید برق هرمزگان اضافه کند، یادآور شد: این درحالیست که در سه ماهه نخست امسال نیز یک‌ میلیارد و ۳۵۴ میلیون کیلووات‌ ساعت انرژی در این نیروگاه تولید شده است.

 

مدیرعامل نیروگاه بندرعباس اظهار کرد: از آنجایی که خط قرمز وزارت نیرو خاموشی است لذا طی ۲ سال اخیر و در دولت سیزدهم با تلاش شبانه روزی و جهادی نیروهای این نیروگاه، خاموشی در استان و حتی کشور نداشته‌ایم.

 

محمودی ادامه داد: هم اکنون واحدهای بخار و گازی این نیروگاه همگی وارد مدار تولید هستند و تابستان امسال در آماده باش کامل است.

 

وی گفت: پنج هزار قطعه تخصصی مهم کوچک و بزرگ نیروگاهی سال گذشته در این مجموعه ساخت و بازسازی شد که یک میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی داشته است و امسال نیز تاکنون ۲ هزار قطعه بازسازی شده که نسبت به سال گذشته از رشد قابل توجهی برخوردار بوده است.

 

محمودی اضافه کرد: یکی از افتخارات نیروگاه در سال‌های اخیر، خودکفایی در زمینه ساخت ۹۵ درصد قطعات نیروگاهی است و این مهم در سایه حمایت از تولید داخلی و همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان و با صرفه‌جویی بسیار زیادی محقق شده است.

 

وی با ابراز اینکه ایران جز پنج کشور سازنده قطعات و تجهیزات نیروگاهی است، گفت: قطعات ساخته‌شده برگ زرینی از افتخارات صنعت برق هرمزگان به‌ویژه شرکت مدیریت تولید برق استان بشمار می‌رود.

 

این مسوول با اشاره به اینکه ۹۵ درصد نیروهای نیروگاه بندرعباس بومی هستند، تاکید کرد: در حال حاضر ۸۰۰ نفر در این نیروگاه مشغول به کار هستند که در زمان تعمیرات واحدهای بخار و گازی به ۹۰۰ نفر نیز می‌رسد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها