یزد- رییس سازمان جهاد کشاورزی یزد گفت: ۳۲ طرح بخش کشاورزی با اعتبار ۳۱۲ میلیارد تومان و اشتغالزایی ۱۱۷ نفر در استان آماده بهره برداری است.
کد خبر: ۱۴۱۱۶۳۷

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، سید ابوالفضل وکیلی با بیان اینکه این طرح‌ها در هفته جهاد کشاورزی افتتاح می شوند، اظهار داشت: از این تعداد ۱۷ پروژه عمرانی، ۹ طرح در حوزه دامپروری و مابقی هم در بخش تولیدات گیاهی است.

وی گفت: پروژه‌های عمرانی در زیر بخش آب و خاک شامل ۱۰ طرح سیستم های نوین آبیاری در سطح ۷۳۳ هکتار و هفت مورد احیاء و مرمت قنوات با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان و ۶۸۳ خانوار از مزایای آن بهره مند می شوند.

وکیلی ادامه داد: با بهره برداری از این طرحها ۲ میلیون متر مکعب آب در استان صرفه جویی می شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد تصریح کرد: طرح های دامپروری هم با سرمایه گذاری ۲۷۱میلیارد تومان، اشتغال ۹۹ نفر را به طور مستقیم در این بخش فراهم می کند.

وی سرمایه گذاری طرح های تولیدات گیاهی را ۲۱ میلیارد تومان بیان کرد و گفت: این طرح ها شامل یک واحد تولید قارچ و پنج مورد گلخانه سبزی و صیفی که برای ۱۸ نفر اشتغال ایجاد می شود.

وکیلی افزود: سالانه یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در زمینه‌های زراعی، باغی، دام، طیور و شیلات در این استان تولید می شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد گفت: سطح کل اراضی زیر کشت استان ۱۱۰ هزار و ۷۱۵ هکتار است که از این میزان ۲۵ درصد محصولات زارعی و ۷۳ درصد محصولات باغی و ۲ درصد هم گلخانه ها را تشکیل می دهد.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها