مشاغل خانگی دیگر دارای مجوز از وزارت کار می‌توانند اینماد دریافت کنند.
کد خبر: ۱۴۰۹۸۲۷

رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی وزارت کار اعلام کرد دارندگان مجوز مشاغل خانگی نیازی به دریافت پروانه کسب مجازی ندارند. همچنین به این کسب‌وکارها نیز اینماد تعلق خواهد گرفت که پروسه آن ظرف چند ساعت انجام می‌شود. به نقل از ایسنا، «آزیتا همتیان» از تسهیل فرآیند اعطای اینماد با تصویب ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی و ابلاغ وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد و گفت: «اعطای اینماد به مشاغل خانگی دارای مجوز از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بدون نیاز به دریافت پروانه کسب از اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی عملیاتی شده است.» به گفته وی، فعالیت‌هایی که ماهیت مجازی داشته و معادلی در رسته فعالیت‌های مشاغل خانگی ندارند یا طبق ضوابط اختصاصی ابلاغی دبیرخانه هیأت عالی نظارت بر اصناف، الزام به دریافت پروانه کسب مجازی دارند، همچنان نیازمند دریافت پروانه کسب مجازی از اتحادیه کشوری صنف کسب‌وکارهای مجازی خواهند بود.

ورود دانش بنیان‌های ایرانی به بازار ۸میلیارد دلاری واردات داروی اندونزی

به نقل از معاونت علمی، مصطفی قانعی، دبیر ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان سلامت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، حضور هیات ایرانی در نشست«۲۰۲۳ Health Business forum-Indonesia-Iran» را از دیگر برنامه‌های هیات ایرانی در سفر به اندونزی دانست و گفت: در این نشست گزارش مفصلی از توانمندی‌های ایران در زمینه تولید و بومی سازی فناوری، دستاوردهای ویژه کشورمان در زمینه تولید دارو و تعداد شرکت‌های اثرگذار ایرانی در این حوزه ارائه شد.
قانعی ادامه داد: مسئولان و دست‌اندرکاران کشور اندونزی در این نشست تاکید زیادی بر ارائه مشوق‌های انتقال فناوری به کشورشان داشتند و نمایندگان معاونت علمی نیز از توانمندی‌های فناوران کشورمان در این زمینه گفتند و مقرر شد یک همکاری مشترک میان طرفین با همین هدف شکل گیرد. دبیر ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان سلامت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری اظهار کرد: در این نشست مقرر شد تفاهم نامه ای میان دو طرف منعقد شود تا به واسطه آن توانمندی‌هایی که در ایران وجود دارد به این کشور منتقل شود. از آنجایی که ۹۵ درصد نیاز دارویی ایران در داخل تامین می‌شود؛ فرصت و ظرفیت خوبی برای تعامل با کشور اندونزی که تنها ۱۰ درصد نیاز خود را به شکل بومی تامین می‌کند، فراهم خواهد بود.

غول ربات‌های چت هوش مصنوعی به بازار آمد
ChatALL یک ربات چت منحصر به فرد است که با تجمیع سایر ربات‌های چت هوش مصنوعی می‌تواند بهترین پاسخ‌‌ها را برای کاربران فراهم کند.

اعطای اینماد به کسب‌وکارهای خانگی تسهیل شد
ربات‌های چت هوش مصنوعی از جمله ChatGPT که توسط OpenAI توسعه داده شده است، در سال ۲۰۲۳ بسیار محبوب شده‌اند. با این حال، این ربات‌‌ها به طور کامل قابل اعتماد نیستند و افراد برای به‌دست آوردن بهترین پاسخ برای سوالات خود باید از چندین ربات چت مختلف استفاده کنند. این مسأله ممکن است آزاردهنده و زمانبر باشد. در اینجا، ChatALL به کمک می‌آید. این ربات چت جدید به شما امکان می‌دهد با ۱۷ ربات‌ چت هوش مصنوعی دیگر، از جمله ChatGPT، Bard، Alpaca، Vincuna و Claude، همزمان صحبت کنید. این به آن معناست که می‌توانید بهترین پاسخ را برای سوالات خود بدون نیاز به تغییر چت بات‌های مختلف دریافت کنید. در ادامه، جزئیات بیشتری آمده است. ChatALL یک ربات هوش مصنوعی چت است که قادر است پاسخ‌های ربات‌های چت هوش مصنوعی مختلف را به شما نمایش دهد. این ربات توانایی ارسال سؤالات شما به بیش از ۱۰چت بات محبوب از‌جملهChatGPT، GPT۴، Bing، Bard، Claude ، Wenxinyiyan، Xunfei Xinghuo و دیگران را به صورت همزمان دارد، سپس پاسخ آنها را به ترتیب برای شما ارائه می‌دهد. این بات به شما این امکان را می‌دهد که پاسخ‌ها را با یکدیگر مقایسه و بهترین پاسخ را برای سوالتان انتخاب کنید. این ویژگی‌ها شامل حالت سوال سریع، تاریخچه محلی گفت‌وگو، قابلیت برجسته کردن و حذف پاسخ‌ها، حالت آفلاین خودکار برای ChatGPT، امکان فعال یا غیرفعال کردن هر بات در هر زمان و انعطاف‌پذیری برای تغییر نمایش به حالت یک ستونی، دو ستونی یا سه ستونی است.

مرورگر اپرا به ChatGPT مجهز شد
اپرا در حال آزمایش نوار کناری هوش مصنوعی در مرورگر خود است.


بر اساس یک پست وبلاگ در وب سایت اپرا، این ویژگی با نام Aria توسطChatGPT پشتیبانی و ارائه می‌شود و می‌تواند متن تولید کند، کد بنویسد و به سوالات پاسخ دهد. Aria در نوار کناری اپرا در سمت چپ صفحه قرار خواهد گرفت و با کلیک روی نماد آن، پانلی تعاملی ظاهر می‌شود. برخلاف نسخه استاندارد ربات چت ChatGPT، هوش مصنوعی مرورگر اپرا امکان ارائه اطلاعات به روز از سراسر وب را فراهم می‌کند. همچنین می‌تواند به سؤالات مربوط به خود اپرا پاسخ دهد، زیرا به گفته شرکت، به «کل پایگاه داده اسناد پشتیبانی مرورگر» آگاه است.Aria بر اساس برخی از ویژگی‌های هوش مصنوعی موجود در مرورگر اپرا، معرفی خواهد شد. در ماه فوریه، اپرا ChatGPT را به نوار کناری مرورگر خود اضافه کرد و امکان ایجاد خلاصه‌ای از صفحات وب یا مقاله‌‌ در حال مرور را برای کاربران فراهم کرد. در این مرورگر همچنین اعلان‌های مربوط به هوش مصنوعی ارائه خواهد شد، این ویژگی شامل میانبری متغیر برای ابزارهای هوش مصنوعی مختلف می‌شود و بسته به صفحه‌‌ در حال مرور یا متن برجسته شده تغییر می‌کند. این عملکرد امکان انجام کارهایی مانند خلاصه کردن متن، ایجاد یک توییت بر اساس موارد مورد نظر یا توضیحی در مورد یک مفهوم خاص را به آسانی فراهم می‌کند.

ژاپن صادرات تجهیزات تولید تراشه را محدود می‌کند
یک روزنامه ژاپنی از تصمیم دولت این کشور برای اعمال صادرات تجهیزات تولید تراشه پیشرفته از تاریخ ۲۳ جولای خبر می‌دهد.

اعطای اینماد به کسب‌وکارهای خانگی تسهیل شد
روزنامه ژاپنی Nikkei گزارش می‌کند که وزارت اقتصاد، بازرگانی و صنعت ژاپن (METI) قرار است تغییراتی در تبادلات ارزی و تجارت خارجی اعمال کند. این تغییرات شامل اضافه شدن ۲۳ دسته کالا از جمله تجهیزات پیشرفته تولید تراشه، به لیست کالاهای صادراتی کنترل شده است. به نظر می‌رسد که تصمیم به محدودیت صادرات تجهیزات تولید تراشه پیروی از سیاست‌های محدودیت صادرات تجهیزات پیشرفته تراشه به چین توسط ایالات متحده است. این تغییرات، پس از یک دوره اطلاع رسانی دو ماهه در تاریخ ۲۳ جولای اعمال خواهد شد. همان‌طور که در این گزارش آمده است، ایالات متحده آمریکا محدودیت‌های صادرات تجهیزات پیشرفته تولید تراشه به چین را اعمال کرده است و به نظر می‌رسد این اقدام ژاپن نیز دنباله روی از تصمیمات ایالات متحده است. گرچه نام چین و سایر کشورهای خاص به صراحت در لیست محدودیت شده صادرات تجهیزات تولید تراشه ذکر نشده اما صادرات ۲۳ ماده‌ای که به‌تازگی اضافه شدند، نیازمند گواهی جداگانه خواهد بود. به گفته وزارت اقتصاد، بازرگانی و صنعت (METI)، این ۲۳ دسته شامل تجهیزات تمیز کردن وافر، تشکیل فیلم، حرارت درمانی، حکاکی کردن و بازرسی است. همچنین METI بیان کرده که تجهیزات مربوط به اشعه ماورای بنفش شدید (EUV) و حافظه‌های ۳D-empile هم در این دسته قرار دارند. وزارت اقتصاد، بازرگانی و صنعت ژاپن، در ماه مارس امسال اعلام کرده بود که قصد دارد در ماه جولای، مقررات را به شدت سخت تر و محدودتر کند. در آن زمان، یاسونوری نیشیمورا ، وزیر اقتصاد، بازرگانی و صنعت این کشور بیان کرده بود که در این اصلاحیه، کشورهای خاصی مستثنا نخواهند شد.

بازوی رباتیک با حرکت ماهیچه ای ساخته شد
اگر رویای ربات‌های غول پیکر آینده که توسط بدن انسان کنترل می‌شود را در سر می‌پرورانید، مطمئنا از پروژه بازوی رباتیک Ultimate Robots هیجان‌زده خواهید شد.
به گزارش تکناک، این تیم تحقیقاتی یک بازوی رباتیک ایجاد کرده اند که می‌تواند با استفاده از حرکت ماهیچه‌ای به لطف سنسور PCB، سیگنال EMG و حسگر uMyo کنترل شود. همچنین این ربات از بردهای میکروالکترونیک آردوینو استفاده می‌کند.این پروژه به عنوان یک نمایش ساده از آنچه که ماژول حسگر uMyo می‌تواند به دست آورد طراحی شده است. این ربات به سه سنسور uMyo PCB تجهیز شده است تا حرکت فرد را به دقت تشخیص دهد. هر انگشت روی بازوی رباتیک دارای دو تاندون است. اینها به چرخی متصل هستند که توسط سروو موتور کار می‌کند. سروو تعیین می‌کند که انگشتان بسته یا باز باشند. گوهر درخشان این ابداع، حسگر uMyo است. این یک دستگاه منبع باز است که برای استفاده از ورودی کاربر طراحی شده. این سیستم می‌تواند داده‌‌ها را به صورت بی سیم انتقال دهد، بنابراین کاربر نباید انتظار داشته باشد که با کابل‌هایی که آنها را به دستگاه خروجی متصل می‌کند، گرفتار شود. به گفته Ultimate Robotics، uMyo می‌تواند سیگنال‌های گروه‌های عضلانی مختلف از جمله بازوها مانند این پروژه، پاها، عضلات صورت و عضلات تنه را تشخیص دهد. دو حسگر uMyo در آرنج قرار داده شده اند تا سیگنال‌های ماهیچه ای انگشت را کنترل کنند. حسگر سوم در مچ دست برای نظارت بر حرکت عضلات شست استفاده می‌شود. سیگنال‌‌ها به آردوینو منتقل می‌شوند که از یک ماژول nRF۲۴ برای دریافت سیگنال بی سیم استفاده می‌کند. سپس آردوینو ورودی را پردازش می‌کند تا دستورات را از طریق بورد درایور PCA۹۶۸۵ به سرووها ارسال کند و باعث می‌شود بازوی رباتیک در پاسخ حرکت کند. حسگر uMyo و نرم افزار مورد استفاده در این پروژه بازوی رباتیک هر دو منبع باز هستند. تیم تحقیقاتی به اندازه کافی مهربان بود تا همه چیز را در GitHub برای هر کسی که علاقه مند به مطالعه کد منبع است به اشتراک بگذارد. برای مشاهده دقیق‌تر این پروژه، بخش رسمی uMyo را که توسط Ultimate Robotics در Hackaday آپلود شده است، بررسی کنید. این تیم جزئیات زیادی را در مورد نحوه کارکرد و آنچه در PCB می‌آید به اشتراک گذاشت. می‌توانید اطلاعات بیشتری در مورد بازوی رباتیک در Reddit پیدا کنید و آن را در عمل از طریق یوتیوب مشاهده کنید.

طرح نمایشگر چرخان سامسونگ رونمایی شد
سامسونگ دیسپلی توسعه فناوری جدید نمایشگر چرخان سامسونگ را برای نمایشگرهای بزرگ‌تر به پایان رسانده و ادعا می‌کند این فناوری قابلیت حمل تبلت‌‌ها یا لپ تاپ‌‌ها را متحول خواهد کرد.

اعطای اینماد به کسب‌وکارهای خانگی تسهیل شد
نمایشگر چرخان برخلاف دستگاه‌های کشویی و تاشو فعلی، که به گفته سامسونگ تنها قابلیت گسترش سه برابری اندازه یک صفحه نمایش را فراهم می‌کنند، سامسونگ ادعای گسترش تا پنج برابری صفحه نمایش از ۴۹ میلی‌متر به طول ۲۵۴.۴ میلی‌متر با عرضه صفحه نمایش Rollable Flex را دارد. این صفحه نمایش با چرخاندن نمایشگر حول یک محور O شکل مانند یک طومار کاغذ گسترش خواهد یافت. عملکرد نمایشگر چرخان موجب قابلیت حمل آسان‌تر دستگاه‌های بزرگ‌تری مانند لپ‌تاپ و تبلت‌ها و تبدبل آنها به دستگاه‌های کوچک‌تر می‌شود. این اولین بار نیست که یک نمایشگر چرخان ظاهر می‌شود. امسال از گوشی مفهومی Motorola Rizr پس از معرفی گوشی ال‌جی با صفحه نمایش چرخان در سال ۲۰۲۱، و رونمایی از تلویزیون قابل چرخش در CES در ژانویه ۲۰۱۹ رونمایی شد.

ارائه هوش مصنوعی Generative Fill در فتوشاپ
برنامه فتوشاپ در حال دریافت یک ابزار هوش مصنوعی مولد جدید به نام Generative Fill با امکان گسترش سریع تصاویر و اضافه یا حذف اشیا با استفاده از پیام‌های متنی است.

اعطای اینماد به کسب‌وکارهای خانگی تسهیل شد
ابزار Generative Fill، یکی از اولین برنامه‌های Creative Cloud است و از Firefly، مولد تصویر هوش مصنوعی متعلق بهAdobe استفاده می‌کند. این برنامه در ماه مارس به‌عنوان نسخه بتا و تحت نسخه وب منتشر شد. Generative Fill امروز به صورت بتا راه اندازی می‌شود، اما به گفته Adobe در اواخر امسال شاهد انتشار کامل آن در فتوشاپ خواهیم بود.
Generative Fill، به عنوان یک ابزار معمولی Photoshop ، در لایه‌های جداگانه در یک فایل تصویری Photoshop کار می‌کند. اگر از آن برای گسترش مرزهای یک تصویر (به عنوان ابزار outpainting نیز شناخته می‌شود) یا تولید اشیای جدید استفاده شود، سه گزینه برای انتخاب در اختیار کاربر قرار می‌دهد. هنگام استفاده از آن برای outpainting، کاربران می‌توانند دستور را خالی بگذارند و سیستم سعی می‌کند تصویر را گسترش دهد، اما در صورت مشخص کردن جهت، بهتر عمل خواهد کرد.

به‌روزرسانی فوری سامسونگ
کدام تلفن‌همراه سامسونگ رخنه امنیتی دارد؟
این به‌روزرسانی پس از انتشار رخنه امنیتی می‌۲۰۲۳ برای سری گلکسی نوت ۲۰ در کشورهای آمریکای لاتین در اوایل این ماه انجام شد. نسخه میان‌افزار N۹۸xUSQS۴HWE۴ شامل اصلاحات امنیتی ضروری برای بیش از ۷۰ آسیب‌پذیری موجود در گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های سامسونگ است. وصله امنیتی می‌۲۰۲۳ در مجموع ۷۲ نقص امنیتی را برطرف می‌کند که شش مورد از آنها به عنوان آسیب‌پذیری حیاتی طبقه‌بندی می‌شوند که هم گوشی‌های اندرویدی به‌طور کلی و هم دستگاه‌های سامسونگ را به طور خاص تحت تأثیر قرار می‌دهند. علاوه بر این، ۵۶ رفع امنیتی به عنوان بالا و ۱۰ مورد به عنوان متوسط طبقه بندی می‌شوند. شایان ذکر است، سامسونگ قبلاً دو مورد از نقص‌های امنیتی را که گوگل در وصله امنیتی می‌۲۰۲۳ خود در آپدیت امنیتی آوریل ۲۰۲۳ وارد کرده بود، برطرف کرده بود. علاوه بر این، یک اصلاح ارائه شده توسط Google برای دستگاه‌های سامسونگ اعمال نمی شود. نقص‌های امنیتی همچنین به مؤلفه‌هایی مانند مودم شانون در پردازنده‌های اگزینوس، بوت‌لودر، مؤلفه‌های تنظیمات تماس و کنترل دسترسی AppLock گسترش یافت. سامسونگ علاوه بر رفع ۵۸ نقص امنیتی که توسط گوگل برطرف شده بود، تمامی این آسیب‌پذیری‌ها را با جدیت برطرف کرده است.

شارژر اپل تغییر می‌کند؟
طبق اخبار جدید، اپل دیگر برای شارژ بی‌سیم به لوازم جانبی مورد تأیید نیاز ندارد و می‌توان با تمام شارژرهای بی سیم ۱۵وات این دستگاه‌ها را شارژ کرد.

اعطای اینماد به کسب‌وکارهای خانگی تسهیل شد
به گزارش WCCTECH امسال با انتشار سری آیفون۱۵ قابلیت شارژ با استفاده از شارژرهای مگنتی بی‌سیم ۱۵ واتی، به‌غیراز دستگاه‌هایی که توسط مگ سیف(Mag Safe) شناسایی می‌شوند، فراهم خواهد شد. طبق روال گذشته این بار هم سری PRO این برند محبوب اکثر توجه‌ها را به خودش معطوف خواهد کرد؛آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵‌ پلاس هم همانند آیفون ۱۴ برای پنهان‌سازی سخت‌افزارهای تشخیص چهره به داینامیک آیلند مجهز خواهد بود و دوربین‌ها درپشت تلفن چینش جدیدی خواهند داشت. بااین‌حال آیفون ۱۵ پرومکس قابلیت‌های دیگری را نیز دارا خواهد بود که از جمله آنها می‌توان به لنز پریسکوپ و Action Button اشاره کرد که جایگزین کلید Ring/Silent در این مدل خواهد شد. در این بین قابلیت دیگری نیز برای مدل‌های آیفون۱۵ درنظر گرفته شده است؛ این گوشی‌ها از این پس برای استفاده از قابلیت شارژ بی‌سیم نیازی به استفاده از دستگاه‌های شناسایی شده توسط مگ سیف و تأیید‌شده از سمت اپل نخواهد داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها