رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در گفت و گو با جام جم آنلاین:

امنیتی کردن موضوع حجاب توطئه دشمن است

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها معتقد است برخورد با پدیده بی حجابی نیازمند اقدمات همزمان سلبی و ایجابی است و هیچکدام به تنهایی نمی توانند باعث کاهش تبعات این ناهنجاری در جامعه باشند.
کد خبر: ۱۴۰۴۱۵۱

تشدید بی حجابی یکی از تبعات منفی تنش های اجتماعی سال گذشته بود. از مدتها قبل بویژه در عرصه رسانه ای در خارج از مرزهای ایران تلاش های زیادی صورت گرفت تا مخالفت با حجاب را به عنوان مبارزه مدنی با حاکمیت جمهوری اسلامی به افکار عمومی القا کنند و معاندانی که از آشوب و تنش طرفی نرسیدند و در دستیابی به اهداف خود مبنی تضعیف قدرت نظام جمهوری اسلامی ناکام ماندند با این وصف، حضور زنان بی حجاب را در عرصه اجتماعی دستاوردی برای خود تلفی کردند. تردیدی نیست که تبدیل موضوع حجاب به یک مساله امنیتی از جمله پروژه هایی است که دشمن درصدد اجرایی کردن آن است.

موضوعی که رئیس جمهور در دیدار اخیر خود با دانشجویان به آن اشاره کرده بود و در عین حال این نکته را هم مورد تاکید قرار داد که به هیچ اجازه نمی دهیم دشمن در برنامه های توطئه آمیز خود در خصوص حجاب موفق شود.

محمدصالح جوکار، رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در گفت و گو با جام جم آنلاین معتقد است کار در حوزه حجاب نیازمند اقداماتی در حوزه های ایجابی و سلبی است و باید شرایط را بگونه ای مهیا کرد که جامعه بواسطه وجود حجاب به عنوان سبکی از زندگی ایرانی و اسلامی احساس امنیت و آرامش کند.

وی با اشاره به بیانات رهبری در دیدار اخیر با کارگزاران نظام درباره اینکه اگر بانوانی که کشف حجاب می کنند متوجه شوند که دشمن پشت قضیه است قطعا همراهی نخواهند کرد خاطرنشان کرد: به هیچ وجه از طراحی های معاندان نباید غافل بود چون برغم ناکامی دشمنان از اجرایی شدن برنامه هایشان در جریان اغتشاشات سال گذشته اما آنها همچنان نسبت به گسترش بی حجابی در سطح جامعه امید دارند و تمامی تلاش خود را به کار می برند تا در عرصه تبلیغات و رسانه حجاب را به عنوان ضد ارزش و بی حجابی را به عنوان ارزش مطرح کنند.

نماینده یزد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: حجاب یک واجب شرعی و رعایت آن قانون است و برای همه شهروندان ضرورت دارد و اساسا هیچ کشوری حاضر نیست نسبت به نادیده گرفتن قوانین از سوی برخی از افراد بی تفاوت باشد.

جوکار خاطرنشان کرد: سبک زندگی ما در ایران اسلامی باید به گونه ای باشد که برای دیگران آزاردهنده نباشد چون همه از حقوقی مساوی برخورداریم و هیچ کس حق ندارد حقوق دیگران را تضییع کند.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها با اشاره به حضور آتی وزیر کشور و فرمانده نیروی انتظامی در مجلس برای بحث و بررسی درباره اقدامات جدید در حوزه مواجه با پدیده بی حجابی تصریح کرد: بدون تردید کار در حوزه حجاب نیازمند همراهی همه متولیان و دستگاه های ذیربط است و در عین حال باید توجه داشت اقداماتی که در مواجه با پدیده بی حجابی صورت می گیرد صرفا نباید منحصر به ارسال پیامک یا ایجاد محدودیت برای ارائه خدمات در مراکز عمومی باشد بلکه باید از هم ابتدا در محیط خانواده، مدرسه و آموزش و پرورش و سطوح دانشگاهی به این موضوع بپردازیم و این روند آگاهی دهی و اطلاع رسانی باید آنقدر استمرار پیدا کند تا به عنوان بخشی از هویت مسلم جامعه ایرانی پذیرفته شود. در این مسیر بی هیچ وجه نباید از توطئه های دشمن غافل بود بلکه باید زمینه ای را فراهم کرد تا با تشریح و تبیین مناسب لزوم حفظ حجاب و عفاف به همه شبهات و ابهامات پاسخ داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۵ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها