نوکیا برای اولین بار پس از چند دهه لوگوی خود را دوباره طراحی کرد تا از تصویر عمومی خود به عنوان یک شرکت تلفن فاصله بگیرد.
کد خبر: ۱۴۰۰۱۶۱

لوگوی جدید که روز یکشنبه معرفی شد، پنج شکل مختلف دارد که با هم ترکیب شده‌اند تا NOKIA را بنویسند. فونت شیک‌تر است و سایه کلاسیک آبی مرتبط با نام تجاری با رنگ‌های متنوعی با توجه به مکان جایگزین شده‌است.
پکا لوندمارک، مدیر عامل شرکت، روز یکشنبه نوشت: «ما بر اساس میراث لوگوی قبلی ساخته شدیم اما آن را مدرن‌ و دیجیتال‌تر کردیم تا هویت کنونی ما را منعکس کند.»
نوکیا که زمانی بزرگ‌ترین فروشنده تلفن‌های همراه و مترادف با عصر تلفن‌های تاشو بود، بعدا برای رقابت با اپل، سامسونگ و بقیه در بازار گوشی‌های هوشمند تلاش کرد. نوکیا کسب و کار تلفن همراه خود را  سال2014 در یک معامله فاجعه‌بار به مایکروسافت فروخت که موجب شد مایکروسافت در سال آینده مبلغ 8.4میلیارد دلار کاهش پیدا کند. 
تا سال 2016، مایکروسافت شروع به خاتمه دادن به تجارت گوشی‌های هوشمند خود کرد که نتوانست در برابر iOS و اندروید غلبه کند. در آن سال، برند موبایل نوکیا به یک نهاد جدید که توسط کارمندان سابق نوکیا، HMD Global  تأسیس شده بود، فروخته شد. گوشی‌های اندرویدی بار دیگر با نام نوکیا به فروش رفتند، اگرچه اکنون توسط شرکت فاکسکان FIH Mobile تولید می‌شوند.
تغییر نام نوکیا بر استفاده خود از لوگوی اصلی تأثیری ندارد. لارس سیلبرباوئر، مدیر ارشد بازاریابی HMD گفت: برند کلاسیک نوکیا تاریخچه‌ای باورنکردنی در تلفن‌های همراه دارد. گوشی‌های ما با برند نوکیا مانند سه دستگاه جدیدی که این هفته معرفی کردیم، نوکیا G22، نوکیا C22 و نوکیا C32 همچنان به حرکت عالی مرتبط با لوگوی کلاسیک نوکیا ادامه می‌دهند.» HMD چند روز پیش از G22 جدید قابل تعمیر، با لوگوی اصلی نوکیا رونمایی کرد.
خود نوکیا در حال حاضر از طریق کسب و کارهایی از جمله فروش تجهیزات شبکه و صدور مجوز بسیاری از پتنت‌های خود، از جمله به سازندگان موبایل، درآمد کسب می‌کند. این شرکت همچنین به شدت به سمت 5G رفته است و این بخش از تجارت آن با ممنوعیت تجهیزات تولید شده توسط رقیب چینی هواوی تقویت شده‌است.
لوندمارک گفت: «برای نشان دادن این جاه‌طلبی، برند خود را تازه‌سازی می‌کنیم تا نشان دهد که امروز چه کسی هستیم، یک رهبر نوآوری فناوری B2B». این نوکیاست، اما نه آن‌طور که دنیا قبلا ما را دیده‌است.»
این تغییرات پیش از کنگره جهانی موبایل در بارسلون که از دوشنبه آغاز شد، اعلام شد. طبق وب‌سایت این شرکت، لوندمارک که در سال 2020 به این شرکت پیوست، روز سه‌شنبه یک سخنرانی کلیدی برای به اشتراک گذاشتن «توسعه‌ای که نگاه شما به نوکیا را برای همیشه تغییر می‌دهد» ارائه خواهد کرد.

منبع: ضمیمه کلیک روزنامه جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها