عملیات اجرایی پل خلیج فارس که نقش مهمی در توسعه کریدور شمال- جنوب کشور و توسعه همه جانبه و پرسرعت جزیره قشم ایفا می‌کند، به عنوان یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌ها در ایران و آرزوی دیرینه جزیره نشینان، همزمان با چهل‌وچهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی آغاز می‌شود.
کد خبر: ۱۳۹۷۲۱۹

به گزارش جام جم آنلاين، افشار فتحالهی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با بیان اینکه عملیات ساخت پل خلیج فارس پس از وقفهای هفت ساله در دولت سیزدهم و همزمان با ایامالله فجر و با همتی جهادی از سر گرفته میشود، گفت: اتصال بزرگترین جزیره ایران و خاورمیانه به سرزمین اصلی یکی از آرزوهای دیرینه جزیره نشینان است که در دولت انقلابی و مردمی محقق خواهد شد.
وی با تأکید بر اینکه ساخت پل خلیج فارس یکی از بزرگترین پروژهها در جمهوری اسلامی ایران به شمار میآید و باید مسئولان در جایگاههای مختلف جهت به نتیجه رسیدن آن همراهی لازم را داشته باشند، ادامه داد: با توجه به نقش استراتژیک قشم در منطقه، توسعه زیرساختهای جادهای را نیز شروع کردهایم و با احداث پل، رینگ حمل و نقلی جزیره کامل خواهد شد.
به گفته فتحالهی احداث این پل نقش مهمی در توسعه کریدور شمال- جنوب کشور و توسعه همه جانبه و پرسرعت جزیره قشم ایفا میکند.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: پل خلیجفارس هم اکنون ۱۵درصد پیشرفت فیزیکی دارد و مبلغ کل اجرای پروژه ۴۶۰ میلیون یورو برآورد شده است.
این مسئول گفت: این پروژه شامل چهار خط عبور خودرو، یک خط عبور قطار، خطوط اضطراری و پیاده راه میباشد و چشمانداز تکمیل آن حدود سه ونیم سال در نظر گرفته شده است.
رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد قشم یادآور شد: با توجه به برنامهریزیهای انجام شده برای تبدیل جزیره قشم به هاب نفت، گاز و پتروشیمی توسعه زیرساختهای جزیره از جمله احداث پل ضروری است.
وی ادامه داد: قشم علاوه بر ظرفیتهای حوزه انرژی دارای پتانسیل فراوانی برای توسعه بندری نیز میباشد و از همین روی توسعه بندر کاوه با پتانسیل بارگیری- باراندازی حدود ۲میلیون کانتینر در سال به عنوان یکی از حلقههای اصلی در بهرهبرداری از پروژههای استراتژیک در دستور کار است.
فتحالهی تصریح کرد: با احداث پل خلیجفارس از بندر کاوه تا خطوط سراسری کشوری ۹۲ کیلومتر بزرگراه و ۸۶ کیلومتر راهآهن ایجاد خواهد شد.
رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم خاطرنشان کرد: جزیره زیبای قشم یکی از سرمایههای ملی متعلق به همه ایرانیان است که با اقدامات زیرساختی صورت گرفته طی ماههای گذشته در مسیر پیشرفت و توسعه حرکت میکند و با ریلگذاری انجام شده برای مسیر پیشرفت جزیره آینده روشنی پیشروی دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها