مشاور عالی وزیر و دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش گفت: دشمن می‌خواهد نقش جدی و اثرگذار زنان نادیده گرفته شود، در صورتی که نقش تربیتی و اصلی زنان در جامعه قابل انکار نیست.
کد خبر: ۱۳۷۰۷۱۸

به گزارش جام جم آنلاین همدان و به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان، حجت‌الاسلام والمسلمین حمید نیکزاد در سفر به همدان طی بازدیدی که از حوزه‌ علمیه واحد خواهران همدان داشت با تاکید بر نقش زنان در اسلام، اظهار کرد: زنان از صدر اسلام نقش بسیار تعیین کننده‌ای داشتند، البته قبل از اسلام‌هم زنان نامداری بودند و این اراده الهی است که زنان نقش اساسی در جامعه اسلامی داشته باشند.

وی افزود: نقش بی بدیل حضرت خدیجه (س) در صدر اسلام، نقش حضرت فاطمه زهرا (س) در بحث دفاع از حریم ولایت که یک نقش بسیار برجسته و یک نگاه غیورانه نسبت به بحث ولایت داشتند. نقش حضرت زینب (س) در واقعه عاشورا نشان‌دهنده این است که نقش زنان حاشیه‌ ای نبوده بلکه در خود متن بوده و در جهت گیری اصلی موثر بوده‌اند.

مشاور عالی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه امروز دشمن، زنان جامعه را هدف گرفته است، گفت: دشمن می‌خواهد نقش جدی و اثرگذار زنان نادیده گرفته شود، در صورتی که نقش تربیتی و اصلی زنان قابل انکار نیست.

وی تصریح کرد: بیش از ۵۰ درصد کارمندان آموزش و پرورش خواهران هستند و در هیچ جای دولت و حاکمیت به این شکل نیست و هم‌اکنون هم در طرح امین حدود ۷۵ درصد طلابی که الان فعال هستند از خواهران هستند که به صورت جهادی پا به عرصه گذاشتند.

حجت‌الاسلام نیکزاد افزود: در حال حاضر حدود ۱۰ هزار طرح امین داریم که پیش‌بینی شده تا مهر ماه به ۱۵ هزار و تا آخر سال جاری به ۲۰ هزار نفر برسد و در نظر داریم طی سه سال به ۶۰ هزار نفر برسد و این چشم انداز دیده شده است.

وی بیان داشت: وقتی میزان مباحث مالی در طرح امین را می‌بینیم متوجه می شویم عمدتا چیزی نبوده و میانگین نزولی بوده است و رویکرد جهادی و ایثارگران، عشق به تربیت و مباحث پایه ای اثرگذار در رویکرد انقلاب اسلامی که نگاهش، نگاه فرهنگی و تربیتی است.

دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش یادآور شد: در دوره جدید نگاه‌ ما به فعالیت‌‌‌های ستاد نگاه عملیاتی است، وقتی دیدار اخیر فرهنگیان با رهبر معظم انقلاب را نگاه می کنیم می فرمایند که ما سند زیاد داریم و مهم عملیاتی کردن آن است.

وی متذکر شد: یکی از مباحث که به طور جدی پیگیر آن هستیم، بحث جذب طلاب حوزه علمیه است به این جهت که نقش طلبه یک کار تربیتی است و رسالت اصلی طلبه فعالیت تربیتی است در این فعالیت هم علما اعتقاد دارند بهترین زمان تربیت، زمان کودکی و نوجوانی است.

این مقام مسئول بیان داشت: در خصوص جذب طلاب طرح امین که از سال ۹۲ شروع به فعالیت کرده‌اند هم در حال پیگیری هستیم، چرا که در سطح تحصیلکرده‌های دانشجویی افرادی همانند طلاب نداریم که در ۸ رشته ورود پیدا کرده باشند و می‌توانند طیف وسیعی از مطالب کاربردی را به دانش‌آموزان آموزش دهند و خواهران طلبه می‌توانند با استفاده از ماده ۲۸ در آزمون‌های استخدامی شرکت کنند.

وی خاطرنشان کرد: در رابطه با طرح امین که از سال ۸۶ شروع شد، حرکت های خوبی انجام شده اما نقطه عطف طرح امین در دوره‌ای است که الان حضور داریم و ظرفیت‌هایی برای استان ها در نظر گرفته شده است و با آن‌ نگاه مجاهدانه ای که دارید سعی کنید این ظرفیت را از بین طلاب تکمیل کنید.

حجت‌الاسلام نیکزاد بیان داشت: در بحث آموزش طلاب جهت حضور در مدارس دغدغه داشتیم که در این خصوص دو شورای تخصصی اجرایی و علمی تشکیل شد و در هر دوی آنها نماینده خواهران حضور دارند.

وی با بیان اینکه واگذاری مدیریت طرح امین خواهران به حوزه علمیه خواهران را به جد پیگیری می‌کنم، گفت: اما این در حالیست که باید مدیریت حوزه علمیه خواهران در سطح کشور آمادگی پذیرش این مسئولیت را داشته باشند.

مشاور عالی وزیر آموزش و پرورش از تاسیس مدارس وابسته به حوزه علمیه خبر داد و افزود: این مدارس می‌توانند دولتی و غیردولتی باشند و نیازمند مطالعاتی در این طرح همراه با تیمی از حوزه علمیه هستیم.

وی تصریح کرد: مدارس وابسته به حوزه علمیه در مقطع مهدکودک، ابتدایی و متوسطه دوم باید تاسیس شود و محدودیتی در ایجاد رشته نیست.

دبیر ستاد همکاری‌های آموزش و پرورش و حوزه علمیه با اشاره به نهضت سواد آموزی نیز تصریح کرد: در کشور 4 میلیون بی‌سواد و کم سواد ایرانی و 2 میلیون غیر ایرانی وجود دارد که معضلی جدی برای آموزش و پرورش شده که باید از ظرفیت حوزه علمیه خواهران در این راستا بهره برد.

حجت الاسلام نیکزاد با بیان اینکه طرح مذکور دارای نگاه دو بعدی است، گفت: یک نگاه باسواد کردن افراد بی‌سواد و کم سواد ایرانی و غیر ایرانی و در یک نگاه ورود طلاب حوزه علمیه و آموزش‌های دینی و اعتقادی به این قشر از جامعه هدف می‌باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها