شرکت ابراهیم بزرگترین ارائه دهنده و تولید کننده دستگاه های نظافت صنعتی در کشور است که در راستای ارتقای صنعت و تجارت آن تلاش می نماید. این شرکت با حضور کارشناسان زبده دارای بیش از ربع قرن سابقه درخشان است و با معتبرترین شرکت های دنیا همکاری دارد.
کد خبر: ۱۳۵۴۵۷۰
نظافت و شستشوی سطوح در محیط‌ های صنعتی مانند کارخانه‌ های تولیدی، انبار ها و سوله ها به دلایل مختلفی حائز اهمیت است و به عنوان بخش مهمی از فرآیند نگهداری محسوب می‌ شود. امروزه استفاده از ابزارآلات و تجهیزات سنتی و قدیمی برای نظافت محیط های صنعتی از جمله صنایع غذایی، دیگر معنایی ندارد و به صرفه نیست. با گسترش یک مرکز صنعتی، نیاز به تجهیزات نظافت صنعتی بیش از پیش اهمیت پیدا می کند و هرگز نباید مزایای تجهیزات نظافت مکانیزه را دست کم گرفت. شستشوی کف سالن های تولید، انبارها و نظافت سایر بخش ها در کارخانجات صنایع غذایی که تولید و فرآوری مواد غذایی را انجام می دهند، ضروری است و به حداقل رساندن هزینه ها را به دنبال دارد.

مشکلات ابزار های نظافت دستی در صنایع غذایی

فرآیندهای تولید مواد غذایی اغلب در محیط های مرطوب یا در حضور موادی از قبیل انواع چربی های گیاهی و حیوانی، شیرین کننده ها، نمک ها، مواد نگهدارنده و ... انجام می شود. اگر برای تمیز کردن این مواد، برای مدت طولانی از ابزار های نظافت سنتی استفاده کنید، در این صورت تجهیزات خورده خواهد شد و فرآیند اکسیداسیون در قطعات فلزی انجام می گیرد. در نتیجه علاوه بر آلودگی محیط زیست، ابزار های نظافتی نیز خود به زودی از بین می روند. زنگ زدگی و خوردگی یک آلاینده بسیار نامطلوب برای صنایع غذایی است و محصولات غذایی را به میزان قابل توجهی آلوده می کند. مسئله دیگری که هنگام زنگ زدگی ایجاد می شود، نیاز به استفاده از مواد شیمیایی برای مبارزه با اکسیداسیون است که به فلز پایه حمله می کند و کیفیت آن را کاهش می دهد. با به وجود آمدن این مشکلات، کارخانجات صنایع غذایی، دیگر از این ابزار های دستی استفاده نمی کنند و با بکارگیری تجهیزات نظافت صنعتی سبب بهبود روند نظافتی می شوند.
 
نظافت صنعتی پشتوانه توسعه صنایع غذایی کشور
 

اهمیت بکارگیری تجهیزات نظافت صنعتی در صنایع غذایی

وسعت کارخانجات صنایع غذایی بسیار زیاد است. این صنایع به دلیل حساسیت بالای بهداشتی، نیازمند نظافت تخصصی در سالن های تولید، انبارها و بخش اداری هستند. جمع آوری و تمیز کردن دستی آلاینده ها زمان، انرژی و هزینه زیادی را می طلبد، بنابراین استفاده از تجهیزات نظافت مکانیزه در صنایع غذایی باعث ارتقای کیفیت محصولات غذایی این صنایع می شود. استفاده از این تجهیزات در صنایع غذایی از نظر کاهش هزینه ها و کوتاه شدن زمان لازم برای این فرآیند نیز موثر است.

شرکت ابراهیم بزرگترین ارائه دهنده تجهیزات مکانیزه نظافت صنعتی در کشور

راه های ارتباطی با شرکت ابراهیم :

021-87184

مزایای استفاده از تجهیزات مکانیزه نظافت در صنعت

استفاده از دستگاه های نظافت مکانیزه و صنعتی در کارخانجات صنایع غذایی در تمیز نگه داشتن سالن تولید و جمع آوری انواع آلاینده ها از خط تولید یا محیط انبار، ارتقای کیفیت سلامت و بهینه سازی فرآیند جابجایی و نگهداری محصولات موثر است. همچنین رعایت نظافت در صنایع غذایی باعث افزایش و ارتقای ایمنی محیط کارخانه و همچنین عملکرد مناسب دستگاه ها و تجهیزات در حفظ سلامت کارکنان می شود. از تجهیزات و دستگاه های مکانیزه نظافت می توان برای تمیز کردن سطوح و جمع آوری آلودگی ها از سطوح مختلف استفاده کرد. مزیت های نظافت صنعتی در کارخانه های صنایع غذایی در یک نگاه عبارت اند از:

ارتقای سطح بهداشت محیط ارتقای سطح بهداشت تاسیسات و ماشین آلات حداکثر سرعت نظافت و شستشو کمترین میزان فشار و زحمت بر نیروهای انسانی امکان ضدعفونی سطوح با استفاده از آب داغ امکان بازیابی مواد قابل بازگشت به چرخه تولید از بین بردن چربی های حیوانی و گیاهی در کوتاه ترین زمان کاهش قابل توجه مصرف آب کاهش هزینه های نظافتی در سال

نظافت صنایع غذایی با واترجت صنعتی

کارواش صنعتی دستگاهی برای نظافت است که در محیط های صنعتی بزرگ از جمله صنایع غذایی مورد استفاده قرار می گیرد. اهمیت استفاده از این دستگاه در صنایع و کارخانجات موجب شده است انواع واترجت های صنعتی برای این منظور طراحی شوند. صنایع غذایی به دلیل فراهم آوردن مواد غذایی مورد نیاز مردم، باید از بهداشت و سلامت خوبی برخوردار باشند زیرا با سلامت افراد مرتبط هستند. اهمیت نظافت صنایع غذایی با واترجت صنعتی بر اساس استاندارد های بهداشتی مشخص می شود؛ شستشوی محیط با واترجت آب گرم و واترجت فشار قوی علاوه بر پاکسازی کامل محیط، به از بین بردن هرگونه چربی و باکتری نیز کمک می کند. وجود آلودگی ها یکی از دلایل ضرورت و اهمیت نظافت صنایع غذایی با واترجت صنعتی است. واترجت فشار قوی برای تمیز کردن کف، دیوارها و شکاف ها به عنوان مرحله شستشو پس از تمیز کردن شیمیایی استفاده می شود و با عملکرد بی نظیری که دارد تمامی آلودگی ها با آب پر فشار از بین می روند.
 
 
نظافت صنعتی پشتوانه توسعه صنایع غذایی کشور
 

استفاده از جاروبرقی صنعتی در کارخانجات مواد غذایی

یکی از موثرترین راه های جلوگیری از انتشار آلاینده های صنعتی استفاده از جاروبرقی صنعتی ابراهیم در صنایع غذایی در مدل های پرتابل و مرکزی است. جاروبرقی صنعتی اعم از قابل حمل و ثابت می تواند آلاینده ها را از محل تولید مکش کند و احتمال تماس آلودگی با محصولات را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. به دلیل ارگانیک بودن و قابل اشتعال بودن مواد اولیه مورد استفاده در صنایع غذایی مانند آرد و شکر، استفاده نادرست از تجهیزات نظافتی می تواند باعث ایجاد انفجار شود. پس در نتیجه هرگونه سهل انگاری در نظافت صحیح کارخانه های مواد غذایی ممکن است سلامت افراد و کارکنان را به خطر بیندازد. در نظر داشته باشید با بکارگیری جاروبرقی های صنعتی ابراهیم در کارخانه های مواد غذایی می توانید آلاینده های جامد، گرد و غبار، پودر ها، مواد منفجره و مایعات را جمع آوری و حتی بازیابی کنید.

عملکرد اسکرابر در نظافت سطوح کف صنایع مواد غذایی

آلودگی سطوح کف توسط باکتری ها و قارچ ها، محیط تولید را تبدیل به مکانی غیربهداشتی می کند و در نتیجه منجر به تولید مواد غذایی آلوده می شود. در نتیجه لازم است سطوح کف را با اسکرابر یا زمین شوی صنعتی شستشو دهید، چرا که این دستگاه به طور همزمان سطوح شسته شده را خشک می کند و این امکان را فراهم می آورد تا افراد پس از نظافت، فورا امکان رفت و آمد در محیط را داشته باشند. از آنجایی که جداسازی مخازن آب تمیز و کثیف اسکرابر ابراهیم از انتشار آب آلوده به محیط جلوگیری می کند، محیط صنایع غذایی به درستی شسته می شوند. ویژگی های بارز دستگاه اسکرابر صنعتی یا همان زمین شوی صنعتی عبارت اند از:

مجهز به دو مخزن جداگانه آب تمیز و آب کثیف دارای سامانه برس زنی جهت شستشوی عالی سطوح مجهز به سیستم مکش قدرتمند برای افزایش سرعت خشک شدن زمین کاهش مصرف غیر قابل چشمپوشی آب به دلیل سامانه قدرتمند برس زنی سهولت کاربری و امکان یادگیری سریع کاربران دارای ساختار مکانیکی با امکان تعمیر و نگهداری آسان قابل ارائه در مدل های آنتی باکتریال امکان استفاده از مواد شوینده هنگام شستشو

به صرفه بودن اسکرابر

نسبت به ابزارآلات دستی مزایای زیادی دارد و موارد زیادی برای مقایسه این دو وجود دارد. اگرچه هزینه یک اسکرابر بسیار بالاتر از ابزارهای دستی است، اما تجهیزات نظافت صنعتی به سرعت هزینه خود را جبران می کند. مثلاً به وسیله یک سطل آب و تی می توانید در یک ساعت حداکثر 400 متر مربع را تمیز کنید. از طرف دیگر، یک اسکرابر کوچک اتوماتیک می تواند 1200 متر مربع را در همان زمان تمیز کند. اسکرابر های بزرگتر می توانند بیش از 10000 متر مربع را در یک ساعت تمیز کنند. در نتیجه کارایی یک کفشوی صنعتی 3 تا 20 برابر ابزار های تمیز کننده دستی است که مزیت های قابل توجهی دارد. اسکرابر ها در مدل های مختلف سرنشین دار و دستی ارائه شده اند، برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تجهیزات نظافت صنعتی می توانید با شماره 87184-021 تماس بگیرید تا کارشناسان شرکت ابراهیم با توجه نوع و میزان مساحت محیط، راهنماییتون کنند.
 
 
نظافت صنعتی پشتوانه توسعه صنایع غذایی کشور
مواد شوینده صنعتی

مواد شوینده صنعتی محصولاتی بسیار پر کاربرد برای استفاده در صنایع مختلف به ویژه صنایع غذایی و کارخانجات صنعتی هستند. آلاینده و آلودگی ها را در قسمت های مختلفی از سطوح کف، دیوار ها، تجهیزات کارخانجات صنایع غذایی، لوله ها و ...  می توان یافت که با استفاده از شوینده های صنعتی به راحتی چربی یا گریس، لکه های روغن، آلودگی ها و نا خالصی های مختلف از روی سطوح از بین می روند. همچنین یکی از آلودگی های متداول در صنایع غذایی رسوبات آهکی است که شوینده های صنعتی مخصوص راهکار بهینه از بین بردن و حذف آن ها از محیط می باشد. استفاده از شوینده های سازگار با محیط زیست و غیر مضر نه تنها باعث پاکسازی محیط می شود بلکه از سلامت افراد نیز محافظت می کند. در نتیجه همواره توصیه می شود از شوینده های تخصصی و با کیفیت استفاده کنید تا در چربی زدایی و لکه گیری و همچنین بالاتر رفتن سرعت نظافت به شما کمک کند. هر مواد شوینده صنعتی با توجه به ویژگی ایی که دارد، در محیط یا بخش های متفاوتی مورد استفاده قرار می گیرد و بازده کاری متفاوتی دارد. همچنین فرمولاسیون پیشرفته این محصولات علاوه بر تمیز کردن با کیفیت، از خوردگی و زنگ زدگی تجهیزات جلوگیری کرده و عمر تجهیزات و دستگاه ها را افزایش می دهد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها