کشورهای مختلف در جهان یکی پس از دیگری مرزهای هوایی خود را از ترس اومیکرون می بندند.
کد خبر: ۱۳۵۰۱۵۰

به گزارش جام جم آنلاین ، اومیکرون همچنان پیشروی می کند. این ویروس جهش یافته کرونایی حالا به کشورهای بیشتری رسیده و نگرانی ها را هم هر روز بیشتر و بیشتر می کند.

*آنتونی فائوچی دانشمند برجسته آمریکایی میگوید دو هفته زمان لازم است تا گونه جهش یافته اومیکرون به طور کامل بررسی شود. شاید بسیار خطرناک باشد و شاید هم آنقدری خطرناک نباشد که تصور می رود.

 

*ژاپن تمامی مرزهای هوایی خود را بر روی گردشگران و مسافران خارجی می بندد. این اتفاق در حالی رخ می دهد که این کشور به تازگی محدودیت های سفرهای خارجی را رفع کرده بود.

 

*وزیر بهداشت کانادا گفت که دو مورد ابتلا به اومیکرون در این کشور پس از مثبت شدن آزمایش دو نفر که اخیراً از نیجریه سفر کرده بودند در انتاریو شناسایی شد شد. آنها اولین مواردی هستند که در آمریکای شمالی شناسایی شدند.

تاکنون، سویه اومیکرون در حداقل 12 کشور از جمله بریتانیا، آلمان، فرانسه، دانمارک، کانادا، هنگ کنگ، استرالیا و آفریقای جنوبی شناسایی شده است.

 

*رویترز گزارش می دهد که ظهور مجدد همه گیری کووید-19 در شمال چین، مقامات دو شهر کوچک را مجبور کرده تا حمل و نقل عمومی را به حالت تعلیق درآورند و کنترل تردد ساکنان را تشدید کنند.

 

 

*با توجه به همه گیری جدید در شرق آسیا و همچنین خطرات احتمالی ویروس جدید اومیکرون، دولت فیلیپین 9 میلیون نفر را در سه روز واکسینه می کند.

 

*موارد مربوط به ابتلا به اومیکرون در شمال استرالیا نیز شناسایی شد.

 

*همانطور که اومیکرون در سراسر جهان گسترش می یابد، یک اپیدمیولوژیست به نام مرو شیل از آمریکا استدلال می کند که اگر کشورهای با درآمد کمتر به واکسن ها دسترسی داشتند، می شد از ظهور نوع اومیکرون جلوگیری کرد. او نوشت: جهش های ویروسی بخشی از انتخاب طبیعی و رایج هستند. هنگامی که ویروس وارد سلولی می شود، می تواند از خود نسخه هایی بسازد که از بین رفته و سلول های دیگر را آلوده کرده و سپس به فرد دیگری منتقل می شود. ما می توانستیم واکسن ها را عادلانه تر توزیع کنیم تا از بروز اومیکرون جلوگیری کنیم.

 

*آنگولا اولین کشور آفریقای جنوبی بود که همه پروازها را از همسایگان منطقه ای خود موزامبیک، نامیبیا و آفریقای جنوبی به حالت تعلیق درآورد.

سیریل رامافوزا، رئیس‌جمهور آفریقای جنوبی روز یکشنبه از کشورها خواست تا ممنوعیت‌های سفر را «پیش از اینکه آسیب بیشتری به اقتصاد ما وارد شود» لغو کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها