رییس بهینه سازی مصرف گاز در شرکت گاز خراسان رضوی گفت: مصرف کنندگان بخش خانگی می توانند با مصرف بهینه و درست موجب پایداری این نعمت الهی برای تمام بخش های مصرفی شوند.
رییس بهینه سازی مصرف گاز در شرکت گاز خراسان رضوی گفت: مصرف کنندگان بخش خانگی می توانند با مصرف بهینه و درست موجب پایداری این نعمت الهی برای تمام بخش های مصرفی شوند.
کد خبر: ۱۳۴۸۰۵۹

حمید رضا افشون در گفتگو با جام جم خراسان رضوی, با توجه به اعلام وضعیت نارنجی از سوی هواشناسی برای استان خراسان رضوی، کاهش دما و بارندگی در روزهای پایانی آبان ماه گفت: در روزهای سرد سال مصرف به شدت افزایش یافته و در صورت ماندگاری این موج سرما ، مدیریت بهینه مصرف به ویژه در بخش خانگی بسیارضروری است.
وی با اشاره به اینکه در سال گذشته در روزهای سرد زمستان تا 62 میلیون متر مکعب مصرف ثبت شده است ، افزود:طبق سنوات گذشته درپیک های مصرف بیش از یکی دو روز با افزایش مصارف روبرو می شویم و با توجه به پیش بینی ها سازمان هواشناسی برای روزهای اخیر راهکارها و اقداماتی بدون هزینه  اعلام شده است  که مشترکین با اجرای همین  روش های  ساده می توانند از بروز مشکلات احتمالی پیشگیری کرده و تاثیر زیادی در مصرف داشته باشند. 
افشون اضافه کرد : یکی از همین روش های ساده این است که در اتاق های که استفاده نمی شوند را بسته و از اتاق های کمتر استفاده کنیم. با توجه به اینکه شب ها نسبت به روزها سرد تراست  پنجره ها را با پرده های ضخیم پوشانده تا از پنجره ها اتلاف  گرما نداشته باشیم، یا اینکه کانال های کولر، مکان های  که ممکن است اتلاف گرما از آنها صورت گیرد را مسدود و تا جای که امکان دارد  لباس مناسب  و بیشتربپوشیم ویقین بدانیم که  همراهی با این روش  های بهینه سازی و پیشگیری در اتلاف  انرژی ، نوعی همدلی  با سایرهموطنانی است که در شهرهای دورتر از شبکه گاز سراسری قرار داشته و افزایش ناگهانی مصارف مشکلاتی را برای آنان در دور دست ایجاد خواهد کرد.
رییس بهینه سازی مصرف گاز استان در ادامه گفت:  راهکار دیگری که می توان به آن اشاره کرد محدودیت در صنایعی است که در چهار سطح قرار دارند و افزایش تصاعدی انرژی اختلال در چرخه تولید و اشتغال را به همراه دارد که از هر سو به این موضوع نگاه کنیم بهتر آن است که با مدیریت بهینه مصرف روزهای سرد پیش رو را بگذارانیم.  همچنین در خصوص کمک ادارات و سازمانها  بهتر آن است  که دمای مورد نیاز در اتاق ها بیشتر ازحد نیاز نباشد ،موتورخانه و تجهیزات گرمایشی بعد از ساعات اداری خاموش شوند  و اطلاعات مصرف بهینه را در قالب اطلاعیه و بخشنامه به کارمندان اطلاع رسانی کنند تا باهمکاری هم بتوانیم این زمستان و زمستان های بعدی را پشت سر بگذاریم.
وی با بیان اینکه  طبق استاندار دمای آسایش 18 تا 21 درجه سانتیگراد است که به آن دامنه دمای آسایش می گویند ، اضافه کرد: گاهی می بینیم دما درمنازل یا اتاق ها  تا 26 و 27 درجه افزایش می یابد که از استاندار هم عبور و در افزایش مصرف به صورت تصاعدی بسیار تاثیر دارد، اما نکته قابل تامل آن است که  به ازای هر دو درجه کاهش دمای موجود در منازل حدود 5 تا 6 درصد مصرف گاز کاهش می یابد  که در مجموع  مشترکین همین درصد بسیار قابل ملاحظه است .
وی در خصوص طرح های تشویقی مشترکین خوش مصرف و تنبیهی مشترکین بد مصرف گفت :   از سال گذشته از سوی شرکت ملی گاز طرحی برای مصرف کنندگان خانگی  ارائه و پیاده سازی شد که بر اساس آن مصرف ماهانه نیمه دوم سال برای هر واحد مسکونی تا 200 متر مکعب رایگان محسوب می شد و طرحی دیگری به زودی ابلاغ می شود که  به ازای هر 10 درصد کاهش مصرف خانگی از گاز بهاء مصرفی کسر می شود و جنبه تشویقی دارد ، اما از جنبه تنبیهی  جرایمی برای بد مصرف کنندگان بیش از حد مجاز لحاظ می شود که بیشترجنبه بازدارندگی دارد.
افشون, گاز را نیاز فردا کودکان دانست و گفت: باید در مسیر حفظ و نگهداری این نعمت الهی با صرفه جویی حرکت کنیم.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها