در بیمارستان ها مشکلات زیادی وجود دارد. با در نظر گرفتن رفت و آمد های فراوان و همچنین جرم ها و میکروب هایی که روی سطوح مختلف زمین، دیوار ها، اتاق ها و ... در محیط بیمارستان وجود دارد می توان جهت مدیریت و نگه داری از بیمارستان و سایر کلینیک های درمانی و همینطور حفظ سلامت بیماران و همراهان آن ها، نظافت مداوم را بسیار پر اهمیت دانست.
کد خبر: ۱۳۳۴۹۵۶
با توجه به بالاتر رفتن حساسیت ها روی نظافت، برای جلوگیری از انتقال عفونت و میکروب ها، استفاده از روش های سنتی و به کار گیری نیروی نظافت، دیگر روشی به صرفه به نظر نمی آید. امروزه با استفاده از تجهیزات نظافت بیمارستانی با سرعت بالا و دقت زیادی نظافت انجام می شود.
 
ویژگی های تجهیزات نظافت بیمارستانی
تجهیزات قابل استفاده جهت نظافت بیمارستان

انواع مختلف با عملکرد متفاوت از تجهیزات نظافت بیمارستانی وجود دارد که با توجه بخش مورد نظر از تجهیزات مورد نیاز استفاده می شود. به طور مثال برای تمیز کردن سطوح فضای داخل بیمارستان از اسکرابر و جاروبرقی صنعتی استفاده می شود ولی برای فضای بیرون، سوییپر که قابلیت جمع آوری آلودگی های سخت را دارد مورد استفاده قرار می گیرد.

نحوه شستشوی سطوح کف در بیمارستان

یکی از تجهیزات نظافتی بیمارستانی، اسکرابر صنعتی می باشد. اسکرابر ابتدا با پاشش آب به همراه مواد شوینده و برس زنی تمام آلودگی ها را از سطوح  مختلف پاک می کند و سپس با مکشی قوی، آب باقی مانده و آلودگی ها را به درون خود می کشد و زمین را نیز خشک می کند. قابلیت شستشو و خشک کردن زمین به طور همزمان، از ویژگی های مهم اسکرابر می باشد.

با استفاده از اسکرابر ، نظافت سطوح مختلفی مانند کف سالن، راهرو ها، اتاق ها و سایر سطوح هموار با صرفه جویی در مصرف مواد شوینده و زمان انجام می شود. همچنین با افزایش کیفیت تمیزی و باقی نماندن هیچ گونه لک و آلودگی از شیوع بیماری های مختلف نیز جلوگیری می کند.
 
ویژگی های تجهیزات نظافت بیمارستانی
جمع آوری آلاینده ها در محیط های بیرونی

از دیگر تجهیزات نظافت بیمارستانی می توان به دستگاه سوییپر اشار کرد. علاوه بر تمیزی فضای داخل بیمارستان، توجه داشتن به فضای بیرون بیمارستان و رسیدگی روزمره به آن بسیار مهم است. سوییپر دستگاهی حرفه ای برای نظافت فضای بیرونی بیمارستان می باشد. عملکرد این دستگاه به این گونه است که با به کار گیری از یک یا دو عدد برس در حال چرخش با سرعتی بالا، انواع زباله های ریز و درشتی همچون برگ، خاک و ... را جمع آوری می کند.

ضدعفونی سطوح آلوده

بخار شوی صنعتی از دیگر تجهیزات نظافت بیمارستانی محسوب می شود. بالا بودن دما و فشار بخار آب در از بین رفتن میکروب ها و عوامل بیماری زا موثر بوده است. این دستگاه با قابلیت تمیزکردن و ضدعفونی کردن، آلوگی های میکروبی تمامی سطوح هموار و ناهموار را به طور کامل از بین می برد. از بخارشوی می توان برای ضدعفونی کردن پرده ها، شیشه ها، نرده ها، دستگیره ها و ... استفاده کرد.

حمل و نقل آسان تجهیزات نظافتی با ترولی بیمارستانی

همیشه انتخاب تجهیزات نظافت بیمارستانی مناسب ایجاد کننده چالش است. ترولی ها دارای انواع مختلفی برای مصارف مختلف می باشد. ساختار ترولی به گونه ای است که به سادگی و سریع نظافت می شود. از جمله ویژگی های ترولی بیمارستانی و نظافتی می توان به بدنه با خاصیت آنتی باکتریال برای از بین بردن باکتری ها و عدم انتشار و انتقال بیماری ها اشاره نمود. ترولی تجهیزات مختلفی برای انجام فرآیند های نظافتی را دارا می باشد. چرخ های ترولی به منظور حفظ آرامش بیماران و همراهانشان بدون صدا است تا از آزار و اذیت حاضرین جلوگیری کند. به همین جهت قسمت های مختلف ترولی مانند درب سطل زباله نیز دارای آرام بند جهت آرام بسته شدن درپوش ها می باشد. ترولی بیمارستانی دارای سطل زبانه و یا نگه دارنده کیسه زباله می باشد. انواع مختلف ترولی دارای ابعاد و وزن متفاوتی می باشند و حمل دستگاه توسط کاربر و با صرف کمترین انرژی صورت می گیرد.
 
ویژگی های تجهیزات نظافت بیمارستانی
نحوه انتخاب بهترین اسکرابر بیمارستانی

جهت استفاده از اسکرابر در بیمارستان، اسکرابری مناسب است که دارای خواص آنتی باکتریال باشد. اسکرابر آنتی باکتریال مانع از رشد و تکثیر باکتری می شود. مخزن اسکرابر از جنس پلی اتیلن ساخته شده و با مواد معدنی و آنتی باکتریال غنی شده است. اسکرابر با تمیز کردن سطوح آلوده، میکروب ها، باکتری ها، ویروس ها و ... را به طور کامل از بین می برد.

مشاوره با کارشناسان

شرکت ابراهیم بزرگ ترین ارائه دهنده دستگاه های نظافت صنعتی، با کسب چندین سال تجربه در این حوزه، تمامی نیاز های نظافتی را اعم از دستگاه های نظافت صنعتی، تجهیزات جانبی و ... را ارائه می دهد. قبل از خرید هر نوع دستگاه و تجهیزات مرتبط با صنعت خود می توانید با کارشناسان شرکت ابراهیم مشاوره نمایید تا بهترین تجهیزات را از نظر کارایی و هزینه انتخاب نمایید. جهت ثبت سفارش و یا ارتباط با کارشناسان می توانید با شماره زیر تماس فرمایید و محصولات را در سایت زیر مشاهده نمایید.

شماره تماس: 87184-021

آدرس سایت: www.ebrahim.ir
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها