متخصصان شرکت دانش‌بنیان «برونتاب انرژی»، تفکیک مصرف و هوشمندسازی را 2 راهکار اساسی کاهش مصرف آب و انرژی در کشور می‌دانند و در همین زمینه، محصولات مختلفی تولید کرده‌اند

مدیریت مصرف انرژی با تجهیزات برونتاب

شرکت «نرم‌افزاری دانشجویارخاوران» با به‌کارگیری گروهی حرفه‌ای به‌صورت تخصصی در زمینه تولید محتوای آموزشی برای سنین مختلف فعال است

دانشجویار همراه دانشجو تا ورود به بازار کار

سیستم آموزش دانشگاهی و آکادمیک در ایران و خلأهای آن موضوع مهمی است که همواره در مورد آن و در رابطه با راه‌های رفع معضلاتش بحث‌های متعددی مطرح است.
کد خبر: ۱۳۳۱۵۲۸

در کناراصلاحات ساختاری مهمی که متناسب با شرایط روز لازم است در نظام آموزشی کشور صورت بگیرد، گروه‌های بسیاری برای بهبود این وضعیت و کمک به دانشجویان به‌منظور کسب آمادگی برای ورود به بازار کار تلاش می‌کنند.

دانشجویار همراه دانشجو تا ورود به بازار کار

شرکت «نرم افزاری دانشجویار خاوران» متشکل از دانشگاهیان و متخصصان علوم مختلف از شرکت‌های موفق در زمینه تولید محتوای آموزشی است که دفترش در بیرجند مستقر است.

عضو هیأت علمی گروه کامپیوتر دانشگاه بیرجند و مدیرعامل  شرکت «نرم افزاری دانشجویار خاوران» درباره ماجرای شکل‌گیری این مجموعه به جام جم می‌گوید:«از سال 91 ایده یاری‌رساندن به دانشجویان و همراهی آنان تا ورود به بازار کسب‌وکار به دغدغه این گروه تبدیل شد. سپس در سال 94 در قالب گروهی چهار نفره موفق به ثبت شرکت شدیم و در ادامه در سال 96 گواهی دانش‌بنیان را دریافت کردیم. اکنون حدود 50 نفر به‌طور مستقیم با ما همکاری می‌کنند.»

صادق پاسبان ادامه می‌دهد:«ما برای یاری دانشجویان در راستای رسیدن به بازار کار به ایده تولید محتوای آموزشی متناسب با نیاز دانشجویان رشته‌های مختلف رسیدیم. با توجه به رشته‌ای که در آن تخصص داریم آموزش شاخه‌های مختلف فنی و مهندسی از جمله علوم کامپیوتر، شبکه، گرافیک، برنامه‌نویسی و بازی‌سازی، رشته های حسابداری، برق، عمران و برخی رشته‌های دیگر تنها بخشی از حوزه های آموزشی دانشجویار هستند که در هر حوزه ده‌ها پکیج آموزشی تهیه و تولید شده‌است که دانشجو با دیدن محتوای آموزشی آن به راحتی می‌تواند با هزینه بسیار پایین و با زمان کم و به دور از آزمون و خطا راه ورود به بازار کار خود را هموار کند»

مدیرعامل «دانشجویار» در ادامه تصریح می‌کند:«متأسفانه مشکلی که دانشگاه‌ها با آن موجه هستند این است که در این فضا بسیاری از رشته‌ها، به‌ویژه علوم کامپیوتر و فنی تنها به‌طور تئوری و آکادمیک آموزش داده می‌شوند و دانشجویان در انجام کار عملی با کمبودهای بسیاری مواجه هستند. از طرف دیگر به‌دلیل تعداد بسیار بالای مشاغل موجود در بازار کار و تعدد مهارت‌های مورد نیاز، دانشگاه توانایی پرداختن به تمام مهارت‌ها را ندارد. در نتیجه از این نظر نیز مشکلاتی وجود دارد و دانشجویار با هدف کمک
به دانشجویان برای مهارت‌آموزی کاربردی شکل گرفت.»

تولید 10 هزار ساعت محتوای آموزشی تخصصی

پاسبان ضمن اشاره به‌رقم قابل توجه تولید 10هزار ساعت محتوای آموزشی در همکاری با 400 مدرس توانا در خصوص نحوه تهیه بسته‌ های آموزشی می‌گوید:«ما گروهی متشکل از افراد کاربلد در حوزه‌های متنوع را گرد هم آورده‌ایم و با کمک و نظارت آنها نیروهای متخصص و مدرسی که توانایی آموزش و تولید محتوای آموزشی را دارند جذب می‌کنیم. این افراد که از سراسر ایران به‌طور دورکاری و زیر نظر همکاران ما مشغول فعالیت هستند، با رعایت استانداردهای از پیش تعیین شده فیلم‌های آموزشی تخصصی تولید می‌کنند.در نهایت تمام تولیدات تدوین می‌شود و روی وبسایت شرکت بارگزاری شده تا در دسترس مخاطبان قرار گیرد.»

مدیرعامل «دانشجویار» یادآور می‌شود:«درست است که در ابتدا گروه هدف برای این شرکت تنها دانشجویان بودند اما اکنون بسته‎های آموزشی ما دارای سطح‌بندی مشخص هستند و همه می‎توانند با توجه به سطح اطلاعات خود مخاطب محصولات متنوع دانشجویار باشند.»

مزیت ما تولید محتوای تخصصی است

عضو هیأت علمی دانشگاه بیرجند در ادامه می‌افزاید:«با وجود اینکه محصولاتمان با قیمت مناسب در دسترس مشتریان قرار‌دارد، اما لازم می‌دانم اشاره کنم ما قیمت را یک مزیت رقابتی نمی‌دانیم. دلیل این امر این است که محتوای آموزشی به‌ویژه در زمینه علوم کامپیوتر با قیمت‌های بسیار ازران تا قیمت‌های بسیار بالا در دسترس مخاطب قرار دارد. اما چیزی که کار ما را متمایز می‌کند تخصصی‌بودن و نحوه ارائه مطالب به‌صورتی است که برای مخاطب قابل فهم و کاربردی و در قالب پروژه های تجاری باشد. محتوای آموزشی تهیه شده توسط متخصصینی که خودشان در عرصه حرفه‌ای کسب‌وکار در حال فعالیت هستند و از نیاز دانشجویان به مهارت‌های خاصی که برای ورود به بازار کار ، اطلاع دارند از مزیت‌های رقابتی ماست.»

بسته‌ های آموزشی برای نابینایان و ناشنوایان

صادق پاسبان در پایان ضمن اشاره به چالش بزرگ رعایت‌نشدن حقوق مؤلفان و حق کپی رایت در ایران به خصوص در مورد استفاده از نرم‌افزارها و تاثیرات مخرب آن بر کسب‌و‌کارهای این‌چنینی از توسعه «دانشجویار» برای جذب مخاطبان بیشتر می‌گوید و تصریح می‌کند:«از دیگر فعالیت‌های ما تأسیس یک دپارتمان تخصصی برای برنامه‌نویسی است که از طریق آن با شرکت‌ها و مؤسسات بسیاری وارد همکاری شده‌ایم و پروژه‌های دانشگاهی و سازمانی آنها را در مجموعه دانشجویار طراحی و تولید می‌کنیم. یکی از برنامه‌های ما گسترش این دپارتمان است. هدف بعدی گروه دانشجویار توسعه جامعه مخاطبان با تأسیس شعبه‌های بیشتر در سراسر ایران است. به نوعی که در همه شهرها دسترسی به بسته‌های آموزشی دانشجویار راحت‌تر باشد. همچنین برنامه‌هایی به منظور تهیه و تولید محتوای آموزشی برای غیرفارسی‌زبانان با زیرنویس یا دوبله به زبان‌های مختلف و آموزش‌های مختص کودکان، نوجوانان، دانش‌آموزان و گروه‌های خاص مانند نابینایان وناشنوایان در دست تهیه داریم.»

استقبال از «دانشجویار» در افغانستان

این روزها بسته‌های آموزشی «دانشجویار» علاوه بر وبسایت، از طریق شعبه‌های این شرکت در خراسان جنوبی، خراسان رضوی، اصفهان و تهران در اختیار علاقه‌مندان قرار دارند.

دانشجویار همراه دانشجو تا ورود به بازار کار

موسس شرکت«نرم‌ افزاری دانشجویار خاوران» در این رابطه توضیح می‌دهد:«علاوه برحضور در تعداد کمی از شهرهای کشور، محتوای آموزشی تولیدی این شرکت از طریق یک شعبه فیزیکی در افغانستان در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد که با استقبال خوبی روبه‌روشدهاست. از مهم‌ترین دلایل این استقبال می‌توان به زبان و فرهنگ مشترک، تعداد بالای دانش آموزان و دانشجویان در افغانستان، شرایط پیچیده سیاسی، خلأهای آکادمیک و کمبود محتوای آموزشی اشاره کرد. از طرف دیگر کاربران و مخاطبانی در دیگر کشورها مانند کانادا و امریکا داریم که اغلب از ایرانیان مقیم این کشورها هستند و به دلایل گوناگون از جمله زبان فارسی محتوا و قیمت مناسب محصولات از مشتریان ما هستند. البته متأسفانه در این زمینه به‌دلیل مشکلات نقل و انتقال پول و تحریم‌ها دچار چالش‌هایی هستیم که کار را برای ما سخت می‌کند.»

راه‌های ارتباط با شرکت «نرم‌ افزاری دانشجویار خاوران» 

وبسایت: daneshjooyar.com
ایمیل: info@daneshjooyar.com
تلفن: 05632342042
آدرس: بیرجند،انتهای خیابان غفاری، ساختمان شماره 2 پارک علم و فناوری، طبقه پنجم.

سیمین‌ دخت شاکری - نشان ایرانی 2 / روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها