سید حسن نصرالله در همایش فرماندهان شهید:

افتخار حزب الله آن است که نخستین تهدید برای اسرائیل است

معاون دبیرکل حزب الله لبنان:

آنها که با اسرائیل هستند محور ضداسلام تشکیل داده اند

شیخ نعیم قاسم ،معاون سید حسن نصرالله تاکید کرد ما نیاز شدیدی به احیای شعار «روز قدس» داریم زیرا این شعار متعلق به لبنان، ایران، کشورهای عربی و اسلامی و همه آزادگان جهان است.
کد خبر: ۹۱۷۴۷۰
آنها که با اسرائیل هستند محور ضداسلام تشکیل داده اند

به گزارش جام جم آنلاین ، معاون دبیرکل حزب الله لبنان در آستانه روز جهانی قدس، معیار کنونی در منطقه را با اسرائیل و ضد اسرائیل بودن دانست و گفت : آنهایی که با اسرائیل هستند ، محور ضد اسلام تشکیل داده اند.

شیخ نعیم قاسم گفت : هدف حضرت امام خمینی (ره) از تعیین روز جهانی قدس این بود که افق ها را برای حمایت از مقاومت در فلسطین برای آزادسازی آن و نیز مشارکت همه ملت های جهان در این حمایت و مسئولیت پذیری آنها باز کند زیرا مسئله آزادسازی فلسطین در حکم پیروزی بر اشغالگران و پیروزی بر ظالمان است.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان گفت : بر همین اساس امام خمینی (ره) از تعبیر «روز قدس، روز اسلام و روز پیروزی مستضعفان بر مستکبران استفاده کردند». به این ترتیب مسئله فلسطین از حالت اختصاصی خارج شد.

شیخ نعیم قاسم گفت : به نظر ما ادامه این اندیشه در زمان ما بسیار مهمتر و قوی تر از گذشته است زیرا ما دیدیم که چگونه اشغال فلسطین به دست صهیونیست ها بر ویرانی کشورهای عربی و اسلامی و ادامه بحران ها در منطقه و تثبیت رژیم های استبدادی که اوضاع ما را تحت الشعاع قرار داده است ، تاثیر گذاشت.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان گفت: ممکن است برخی ملت ها بگویند ما به صورت مستقیم تحت تاثیر قرار نگرفتیم اما همه از این موضوع تاثیر پذیرفته اند. حتی مشکلات و اختلافات بین یک کشور با کشور همسایه در میان کشورهای عربی و اسلامی ناشی از دخالت های اسرائیل است.

شیخ نعیم قاسم گفت : معیار کنونی در منطقه این است که «چه کسی با اسرائیل و چه کسی ضد اسرائیل است» می بینیم آنهایی که با اسرائیل هستند یک محور تشکیل داده اند. این محور جلوی اسلام ، آزادی و استقلال و توافق و تفاهم بین کشورهای منطقه و برقراری امنیت در منطقه خلیج فارس را می گیرد و همه مصطلحات از این دست به محوری مربوط می شود که طرفدار اسرائیل است. بر همین اساس ما نیاز شدیدی به احیای شعار «روز قدس» داریم زیرا این شعار متعلق به لبنان، ایران، کشورهای عربی و اسلامی و همه آزادگان جهان است.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه به نتایج فعالیت های مقاومت لبنان در سال ها و دهه های اخیر اشاره کرد و گفت : اگر بخواهیم یک تجربه یا اندیشه را ارزیابی کنیم باید به نتایج میدانی و عملی آن نگاه کنیم. امروز مقاومت حزب الله دیگر مثل سال 1982 در حد یک فکر نیست و دیگر طرحی با احتمال پیروزی یا شکست نیست.

وی گفت : تجاربی پیش روی ما قرار دارد که مقاومت حزب الله از طریق آن ثابت کرد در سال های1993و 1996 و نیز جنگ سی و سه روزه سال 2006 پیروز شد. این معادله ثابت کرد حزب الله می تواند جلوی گسترش برنامه ها و طرح های اسرائیل را بگیرد و برخی از ارکان این طرح را در منطقه هدف قرار دهد.

شیخ نعیم قاسم گفت : این توانایی همچنان در 10 سال گذشته از 2006 تا 2016 به قوت خود باقیست. اسرائیل در این مدت هیچ تجاوز نظامی علیه لبنان انجام نداد و دست به هیچ اقدام امنیتی علنی و آشکاری علیه شخصیت ها در داخل خاک لبنان نزد. این بدان معناست که جلوی اسرائیل گرفته شده است.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان گفت: اگر تجارب گذشته نبود و آمادگی حزب الله که روز به روز افزایش می یابد، نبود، چنین اتفاقی نمی افتاد و جلوی اسرائیل گرفته نمی شد. بر همین اساس تصور می کنم وجود حزب الله همچنان مؤثر است و این حزب می تواند جلوی تجاوزات را بگیرد و با چالش ها حتی اگر جنگی جدید علیه لبنان باشد، مقابله کند.

وی افزود: هر کس کنفرانس اخیر هرتزلیا را دنبال کرده باشد دیده است که چگونه رئیس سازمان اطلاعات نظامی «أمان» که رئیس سازمان اطلاعات نظامی است می گوید آنگونه که به نظر نمی رسد حزب الله یا اسرائیل در ده سال آینده تصمیمی برای جنگ داشته باشند.

شیخ نعیم قاسم گفت: رئیس سازمان اطلاعات نظامی «أمان» می خواهد بگوید اسرائیل به سبب امکاناتی که حزب الله در اختیار دارد، وارد جنگ با این حزب نخواهد شد. سامانه گنبد آهنین یک سلاح برای جنگ با دشمن است. ما باید پیوسته تلاش کنیم این سلاح را بی اثر کنیم.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان گفت: آنها پیشتر می گفتند تانک مرکاوا که بر اساس نسل چهارم طراحی و ساخته شده ، تانکی مقاوم است ولی دیدیم این تانک با استفاده از تسلیحات و شیوه هایی عملی، هدف قرار گرفت.

وی افزود: در لبنان عبارت «کشتار تانک های مرکاوا» که در وادی الحجیر روی داد ، معروف است. بر همین اساس هیچ سلاحی وجود ندارد که نتوانیم با آن مقابله کنیم. ما خود را آماده می کنیم و توانایی هرگونه اقدامی را داریم.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان گفت: گنبد آهنین به گفته خودشان می تواند جلوی برخی از موشک ها را بگیرد و قادر نیست همه موشک ها را هدف قرار دهد و همزمان با تعداد زیادی موشک مقابله کند. به این ترتیب با استفاده از برخی تاکتیک ها می توان با آن مقابله کرد و به هیچ وجه تصور نمی کنیم که اسرائیل امتیازی غیرعادی دارد.

شیخ نعیم قاسم گفت: آرزوی حزب الله، آزادی فلسطین است. این یک آرزوی محکم و ثابت است. ما با فلسطین اشغالی مرزهای مشترکی داریم و اگر روزی بتوانیم با همکاری فلسطینیان مناطقی بیشتر از مناطقی را که تا کنون آزاد شده است، آزاد کنیم، برای تحقق چنین آرزویی تلاش می کنیم.

وی افزود: تصور ما این است که آزادسازی الجلیل بخشی از مبارزه است و این کار برای تفریح یا افتخار نیست. سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان نیز به این مسئله اشاره کرده و به آنها (اسرائیلی ها) گفته است: تهدیدات شما هیچ تاثیری بر ما ندارد و ما می توانیم وارد فلسطین اشغالی و الجلیل شویم. این بخشی از فرهنگ ماست که همیشه می کوشیم در هرگونه رویارویی به پیش برویم نه این که منتظر شویم و واکنش نشان دهیم.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه سخنان خود به سخنان حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر این که «اسرائیل غده ای سرطانی است و باید از صحنه روزگار محو شود» اشاره کرد و افزود: حزب الله به این سخن ایمان دارد و همه اقدامات و آموزش ها و حضور ما در میدان در چارچوب همین دیدگاه است اما این مسئله به زمان و شرایط مناسب و برخی تحولات نیاز دارد. اینکه چنین تحولاتی چه زمانی اتفاق می افتد مشخص نیست ، خدا می داند. کاری که ما باید انجام دهیم این است که راه را ترسیم کنیم و در مسیر درست گام برداریم.

وی گفت: ما در مسیر آزادسازی فلسطین گام بر می داریم ولی این که چه زمانی آزاد می شود و چه شرایطی باعث تغییر معادله می شود ، معلوم نیست و ما نمی توانیم زمان آن را تعیین کنیم. کارهای زیادی داریم و فلسطین روزی آزاد خواهد شد.

شیخ نعیم قاسم به موضوع مقاومت و مذاکره اشاره کرد و افزود : مسیر مذاکره با مسیر مقاومت تفاوت دارد. هدف از مذاکرات این است که فلسطینی را با امضای فلسطینیان برای اسرائیل بگیرند. به نظر من این مسئله بسیار دشوار است، هر چند برخی رهبران فلسطینی این مسیر را می پیمایند اما در واقع ملت فلسطین و رهبران و گروه هایی هم در فلسطین هستند که چنین مذاکراتی را نمی پذیرند. بر همین اساس تصور نمی کنم مذاکراتی که هدف از آن گرفتن فلسطین از فلسطینیان است به موفقیت منجر شود.

وی گفت: روز جهانی قدس به معنای اعلام همبستگی است و این همبستگی باید یک نماد بیرونی داشته باشد. پیش از این معتقد بودیم این اعلام همبستگی باید از طریق رژه نظامی و همایش فرهنگی باشد اما شرایط امنیتی و میدانی مانع از تکرار مراسمی این چنینی شد ولی چنین مراسمی باید در همه جای جهان برگزار شود زیرا برگزاری چنین تجمعاتی یادآور سخنان امام خمینی (ره) است و تاکید می کند که قدس در اذهان ملت زنده است و از سوی دیگر اهمیت قدس را به نسل جوان می فهماند و این تصویر را در اختیار ملت های منطقه قرار می دهد که منطقه طرفدار قدس است.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد : این پیام ها از زوایای آموزشی، رسانه ای و سیاسی بسیار مهم است.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها