عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت و گو با جام جم آنلاین:

فعالیت فرهنگی صحیح در دانشگاه ها،دانشجویان را به دین و سیاست متعهد می سازد

کم پیش می آید که رهبر فرزانه انقلاب مستقیما چند فعالیت خاص را در محیط دانشگاهی مورد استناد قرار بدهند و درباره شان ابراز نگرانی کنند. آبان امسال اما چند خطای مدیریتی در محیط های دانشگاهی کار را به جایی رساند باعث شد رهبری با جدیت درباره جزئیات برخی اقدامات ظاهرا فرهنگی در دانشگاه ها هشدار بدهند اما این فعالیت های خاص چه بود که مقام معظم رهبری تا این اندازه درباره آنها حساس شدند ؟
کد خبر: ۸۶۲۱۱۴
فعالیت فرهنگی صحیح در دانشگاه ها،دانشجویان را به دین و سیاست متعهد می سازد

رهبر معظم انقلاب بیستم آبان امسال در دیدار با روسای دانشگاه ها، پژوهشگاه ها ،‌مراکز رشد و پارک های علم و فناوری ، به موضوعات فرهنگی در دانشگاه ها اشاره و انتقاد کردند : برخی کار فرهنگی را با کنسرت و اردوهای مختلط اشتباه گرفته اند و برای توجیه کار غلط خود می گویند، دانشجویان باید شاد باشند!

ایشان در همان جلسه فرمودند : شاد بودن برای هر محیطی خوب است، اما به چه قیمتی؟ به قیمت برگزاری مراسم و اردوهای مختلط؟ مگر غربی‌ها از اختلاط چه بهره ای جز جنایات کنونی جنسی برده اند که ما به دنبال پیروی از همان شیوه‌ها هستیم.

با این اوصاف چه نوع اقدامات فرهنگی در دانشگاه ها ارجح است؟ عبدالوحید فیاضی ، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفتگو با جام جم آنلاین در پاسخ به این پرسش می گوید : کار فرهنگی صحیح باید باعث نشاط جوانان شود. نشاط برای افزایش بهره وری هر جامعه ای لازم است و وقتی آن جامعه تولیدکنندگان علم در کشور باشند این نیاز مضاعف است اما باید دید این نشاط قرار است از چه نوعی باشد و هزینه آن چقدر است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس می افزاید : نشاط و با عنایت به این شادابی ضرورت است اما شاخص هایی برای شادی و نشاط سالم در جوانان دانشجو وجود دارد که در مدیریت صحیح دانشگاهی مورد توجه قرار می گیرد.

به گفته او هرکسی ممکن است از نگاه خود، شادی و نشاط را به نوعی تعریف کند وسلیقه ها در این باره متنوع است اما حق ندارد همین نگاه را برای انجام اقدامات فرهنگی در دانشگاه به کار ببرد بلکه اقدامات فرهنگی باید با شاخص اسلام سنجیده شوند و الگوبرداری از غربی ها نباشند.

این استاد دانشگاه می گوید : اقدامات نادرستی که به نام اقدام فرهنگی در برخی دانشگاه ها اجرا می شوند ، ناشی از خطای دانشجویان نیست بلکه مدیران ارشد فرهنگی در این زمینه مقصرند.

فیاضی درباره این که کار فرهنگی واقعی در دانشگاه باید چه نتیجه ای داشته باشد با استناد به بیانات رهبری تاکید می کند : فعالیت فرهنگی در دانشگاه ها اگر صحیح باشد، دانش آموختگانی متعهد و وفادار به نظام اسلامی با درک عمیق دینی و سیاسی تربیت می کند.

مریم یوشی زاده - خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها