بوی بهار، بوی عید، بوی مهدی فاطمه(س)

دلتون می‌گیره، نه؟

حتماً دل شما هم می‌گیره؟ اگه نگیره و درد نکنه بدونین مشکلی داره این دل. شک نکنین. اونوقت باید براش یه کاری کنین.
کد خبر: ۷۸۲۱۵۹
دلتون می‌گیره، نه؟

خوش بودن و شاد بودن بی توجه به اطراف نمیشه. میشه؟! اگه بی توجه بودی و بی محلی کردی و ذهنت درگیر نشد، خوب، نمیدونم شاید نشه کاریش کرد شاید هم بشه.

اما توی این شب عیدی که چیزی نمونده تا سال تموم بشه و یه سال دیگه بیاد، خیلی‌ها دلشون می‌گیره، بدجوری هم می‌گیره.

جوری که دلشون نمیخاد عید بیاد، سال نو بشه، بهار بیاد. ناامیدی نیست، دلگیریه. امید دارن که دلیگر میشن. زخمه می‌زنه به دلشون این دلگیری. یه حسی میاد به سراغشون که حالی داره برای خودش.

کوچه و خیابون رفتین دیگه حتماً دیدین چه خبره. خیلی از مردم توی پیاده روها می‌چرخن و می‌خرن و خوش هستن. شاد و سر حال، اما یه عده‌ای هم هستن که دل و دماغ ندارن. اونایی هم که ظاهرشون شاد و سرحاله شاید توی دلشون یه کوچولو دلگیری داشته باشنا، اما سرشون گرمه شب عیده.

اونایی که دل و دماغ ندارن، پدرایی هستن که توی این شب عیدی شاید خجالت زده باشن، شاید بار سنگین پدر بودن روی دوششون خمشون کرده، دست خالی،‌ بدون پول موندن چیکار کنن.

بچه‌ها عید به عید خوشحال‌ترن، خوشحالی‌ای که همه ما توی بچگیمون مزه مزه کردیم. می‌دونیم چه خوشمزس و کیف داره.

لباس نو،‌کفش نو، خوردو خوراکی، آجیل و شیرینی. اینا شیرینی‌های دوره کودکی هر آدمیه وقتی عید میرسه.

عید قشنگه اگه همه خوش باشن و شاد. عید قشنگه اگه هیچکسی شرمنده زن و بچش نباشه. شادی و نشاط خوبه، خیلی هم خوبه. اما همدردی و همدلی خیلی مهمتر از اون خوشی زود گذره.

اصلاً توجه کردین خوشی‌ها و شادی‌ها چقدر زود میان میرن اما وقتی که یه کاری می‌کنی توش خیره و یاری و کمک، مثل یک خاطره قشنگ توی دلت همیشه میمونه. حتماً خیلی‌ها این تجربه شیرین و داشتن.

مثلاً به یه فقر که پای برهنه بدون کفش و جوراب توی خیابون داره راه می‌ره یه جفت کفش بدی و یه جفت جوراب اونم توی این شب عیدی، چه ذوقی داره. اونایی که امتحانش کردن می‌دونن چی می‌گم. آهای! اونایی که تا حالا شاید امتحانش نکرده باشین، یه بار امتحان کنین خیلی می‌چسبه. به هیچی‌شم فکر نکنین. این که بگین خودم چی، ولش کن معلوم نیست این بابا چیکارس یا اصلاً نیاز داره یا نه. تو که نمی‌دونی، قضاوتش نکن فقط هدیتو بده و برو. جای دوری هم نمی‌ره.

چند جفت کفش می‌خوایم مگه، چند تا شلوار و پیرهن و مانتو روسری؟! چه خبره؟! رنگ به رنگ مدل به مدل.

سری به آسایشگاه‌های سالمندان و معلولین بزنیم، سری به شیرخوارگاه‌ها بزنیم. جاهایی که بچه‌ها رو نگه می‌دارن. دلشون و شاد کنیم با دادن به هدیه کوچیک.عید پیششون باشیم.دستی سر و روشون بکشیم و نوازششون کنیم.

دل خدا هم شاد می‌شه، لبخند خدا به بنده‌هاش نعمتیه که هیچی جاشو نمی‌گیره. دل مولامون هم شاد میشه. بهار که میاد بوی گل نرگس با خودش میاره. پنجره‌های دلهاتون باز کنین. بوی مهدی فاطمه(س) چه بوی خوشیه. بو کنین! عیدتون مبارک.

محمد صفری - جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۵
دانشجو
France
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۸
۰
۰
واقعا درست است این در اثر تخم علط كاشتن است میدانید ما چه سر مایه ای دارید میدانید چه خوشبختیم اما یك چیز را نمیدانیم و ان عملكرد غلط است یارانه داده شده به همه این بیماری هلندی اورد كه اقتصاد را ویران كرد این یارانه به همان افراد بیچاره تعلق دارد نه به ثروتمند اگر این بیماری را از كشور بتوانیم پاك كنیم انوقت این بیماری هلندی پاك خواهد شد ایا میدانید بیماری هلندی چیست گاز در هلند كشف شد و پول انرا مانند همین یارانه غلط به همه دادند اقتصاد انها ویران شد فورا انرا جمع كردند و درست شد دولت باید قاطع باشد و یارانه را برای همه قطع و انگاه به كسی كه تعلق دارد كمك هزینه بدهد تا اینگونه گدایی نشود
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۸
۰
۰
مشكلات دیگران به من ربطی نداره چون من عاملش نیستم
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۹
۰
۰
این همه زور زدی كه بگی دلت می گیره ، یا آدمای دیگه فرق داری ، یه كفش به فقیر دادی ( حداقل یه بار متن خودت بخون ، هول نكن چاپ میشه كه بجای اینكه بنویسی فقیر نوشتی فقر ) و وقتی توی خیابون راه میری حواست به دیگرانه خوب كی چی ؟
چرا فكر می كنی تویی كه اسكیزوفرنی داری و دائم افسرده ای و دوست نداری سال تموم بشه ، تو مثلا حالت خوبه و دیگران كه این حالت رو ندارن و با همین چیزهایی كه دارن خوشن ، حالشون بده و باید یه فكر به حالشون بكنن .
بسه دیگه ، یه عمره همین حالت رو داریم فقط نخواستیم امثال تو بفهمن . چرا فكر می كنی مردم باید حالشون رو عوض كنن و اونایی كه این سرمایه مملكت رو كابین زندگیشون كردن و الان اونور دنیا دارن خوش می گذرونن و بعد از عید دنبال یه پروژه دیكه ، نباید فكر كنن
می دونی آقای همه چیز فهم چیه ؟
راه رو گم كردی ، عوضی راه میری این مردم نیستند كه باید حالشونو عوض كنن
بزار مردم با این حالشون حداقل حال كنن و امثال توهم این وسط پارازیت ول نكن
برو بیرون و از این هوای دلپذیر و تمیز استفاده كن ، پرده حجاب منیت رو كنار بزن و در سر سفره بشین و با همین مردم هم غصه بخور هم زندگی كن
یلدا
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۹
۰
۰
سلام
مطلب قشنگه دست نویسنده درد نكنه. خداوند گفته است به دیگران رحم كنید تا من هم به شما رحم كنم. خدا از رحمانیتش به ما هم داده بستگی داره كه بفهمیم یا نه. آقای مهدی شما هم به روش خودت زندگی كن بی‌خیال همه
دانش اموز
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۹
۰
۰
سلام من كه كنكوریم وخوشحال هم نیستم نمیدونم چرا این همه استرس میكشم واخرشم میشیم یه لیسانس فوق لیسانس بیكار

نیازمندی ها