هنوز خبری از انتشار اوکولوس ریفت نیست

راهی طولانی تا تحقق واقعیت مجازی

پروژه Immersis واقعیت مجازی را در محیط سه‌بعدی واقعی به نمایش درمی‌آورد

واقعیت مجازی در دنیای واقعی

با کمک پروژه Immersis می‌توان تصاویر واقعیت مجازی را در محیط فیزیکی یک اتاق به‌ نمایش در آورد و تجربه جدیدی از این تصاویر ایجاد نمود.
کد خبر: ۷۷۱۱۰۹
واقعیت مجازی در دنیای واقعی

جام جم کلیک: عینک‌های واقعیت مجازی نوید از دنیای نوین برای انسان‌ها داده است و این امر موجب شده است تا کاربردهای جدیدی در سیستم‌های کامپیوتری به‌وجود آید. با کمک عینک‌های واقعیت مجازی می‌توان تجربیاتی مانند شبیه‌سازی حس پرواز، حضور در محیط‌هایی که به‌صورت فیزیکی ممکن نیست و غیره را به‌دست آورد ولی یکی از معایب این طر‌ح‌ها را می‌توان انفرادی بودن حس مربوطه دانست.

در این میان پروژه‌ای به نام Immersis طراحی شده است که می‌تواند تصاویر حاصل از واقعیت سه‌بعدی را در محیط یک اتاق تابانده و تجربه‌ای جمعی از این نوع تصاویر را به وجود بیاورد که پیش از این تصور کردن آن کمی دشوار بود. این پروژه می‌تواند از یک زاویه خاص برای ارائه و پخش امواج متعددی اقدام کند که این امواج در عمق‌های مختلفی به‌ نمایش درمی‌آیند که موجب می‌شود تا تصاویر بسیار جذاب و سه‌بعدی در محیط یک اتاق به نمایش درآمده و تجربه استفاده از واقعیت مجازی را وارد فرایند جدیدی کند.

به کمک سیستم Immersis می‌توان بازی‌های کامپیوتری جدید و متفاوتی را تولید کرده و علاوه بر آن نیز سبک جدیدی در مشاهده فیلم را تجربه کرد که این دو کاربری به تنهایی می‌توانند موجب شوند تا این پدیده به توفیق دست یابد. البته زاویه پخش قطعی این تصاویر برابر با 360 درجه نیست و تنها 180 درجه را پوشش می‌دهد ولی همین 180 درجه نیز می‌تواند به خوبی تصاویر واقعیت سه‌بعدی را با کیفیتی مطلوب برای چند نفر به نمایش بگذارد. هنوز زمان دقیقی برای عرضه این پروژه اعلام نشده است.

احمد محمدحسینی
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها