رییس سازمان حج و زیارت اعلام کرد

تمهیدات لازم برای بازگشت زائران اربعین حسینی(ع)

رییس سازمان حج و زیارت آخرین تصمیمات و تهمیدات پیش بینی شده برای سهولت در بازگشت زائران ایرانی اربعین حسینی (ع) از کربلای معلی به مرز و از مرزها به نقاط مختلف کشور را تشریح کرد.
کد خبر: ۷۴۸۶۲۸
تمهیدات لازم برای بازگشت زائران اربعین حسینی(ع)

سعید اوحدی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا به حلسه صبح امروز شورای امنیت وزارت کشور اشاره کرد و گفت: این جلسه با حضور معاون امنیتی وزیر کشور، رییس سازمان راهداری، رییس سازمان حج و زیارت و سایر مسئولان دستگاه های دخیل در امر خدمت رسانی به زائران ایرانی برگزار شد.

رییس سازمان حج و زیارت گفت: در این جلسه مصوب شد با همکاری معاونت عمرانی وزارت کشور و وزارت امور خارجه و هماهنگی دولت عراق یک هزار دستگاه اتوبوس به عراق به منظور بازگرداندن زائران ایرانی اربعین حسینی(ع) از کربلای معلی و نجف اشرف به سوی مرزها اعزام شود.

وی اضافه کرد: علاوه بر این، سازمان حج و زیارت و شهرداری تهران نیز به ترتیب 500 و 270 دستگاه اتوبوس را برای بازگرداندن زائران ایرانی از کربلای معلی به مرزهای کشورمان، اختصاص داده است که با این اقدام عملیات انتقال زائران ایرانی به کشور با سهولت بیشتری انجام می شود.

اوحدی با بیان اینکه در جلسه امروز، مسئولیت انتقال زائران ایرانی از مرز به عمق کشور بر عهده سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گذاشته شد، گفت: این سازمان موظف شد تا چهار هزار دستگاه اتوبوس را در مرزهای کشور برای انتقال زائران ایرانی به شهرهای مختلف مستقر کند.

رییس سازمان حج و زیارت ادامه داد: علاوه بر چهار هزار دستگاه اتوبوس یاد شده، 600 دستگاه اتوبوس نیز از سوی ستاد مرکزی راهیان نور برای بازگرداندن زائران اختصاص یافته است.

اوحدی گفت: همچنین راه آهن جمهوری اسلامی ایران، چهار رام قطار را در ایستگاه خرمشهر مستقر کرده تا زائران را از خرمشهر به نقاط مختلف کشور برساند.

رییس سازمان حج و زیارت در ادامه از فراهم کردن تمهیدات اسکان اضطراری 95 هزار نفر در مسیر بازگشت از مرزهای کشور خبر داد و گفت: تمهیدات اسکان اضطراری در مسیرهای خرمشهر به بستان، بستان به اهواز و مهران تا ایلام فراهم شده است.

وی یادآور شد: شهرداری اهواز نیز تمامی ظرفیت های خود را برای انتقال رایگان زائران از مرز چزابه به سمت سوسنگرد فراهم کرده و زائران می توانند پس از انتقال به سوسنگرد از اتوبوس های سازمان راهداری مستقر در این شهر، استفاده کنند.

اوحدی گفت: هلال احمر نیز در مسیرهای حادثه خیز در هر 10 کیلومتر یک آمبولانس و چادر خدمات اورژانسی برپا کرده تا در صورت نیاز به کمک زائران اربعین حسینی(ع) بشتابد.

رییس سازمان حج و زیارت همچنین از افزایش ظرفیت سوخت رسانه در مسیرهای بازگشت زائران ایرانی خبر داد و گفت: وزارت نفت ظرفیت های سوخت رسانی در مسیرهای بازگشت را افزایش داده تا زائران با مشکل سوخت جهت خودروهای خود مواجه نشوند.

به گفته اوحدی نیروی انتظامی نیز مبادی ورود را نسبت به زمان خروج زائران از کشور، سه برابر افزایش داده تا فرایند ورود زائران با سرعت و سهولت بیشتری انجام شود.

امسال در بی سابقه ترین اقدام در طول سال های اخیر بیش از 20میلیون نفر برای مراسم اربعین در عراق حاضر شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها