فائو: 805 میلیون نفر در جهان گرسنه‌اند

سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) اعلام کرد با وجود پیشرفت حاصل شده در کاهش گرسنگی جهان، برآورد می‌شود 805 میلیون نفر در فاصله سال‌های 2012 تا 2014 همچنان با گرسنگی مزمن روبه‌رو بوده‌اند.
کد خبر: ۷۲۳۲۱۰
فائو: 805 میلیون نفر در جهان گرسنه‌اند

به گزارش ایسنا، طبق جدیدترین برآوردهای فائو، شیوع سوءتغذیه مزمن در همین مدت از 18.7 به 11.3 درصد در سطح جهان و از 23.4 به 13.5 درصد در کشورهای در حال توسعه کاهش یافت.

آدریانوس اسپایکرز، هماهنگ‌کننده امور منطقه شورای همکاری خلیج فارس و یمن فائو در یک کنفرانس مطبوعاتی در ابوظبی اظهار کرد: با وجود پیشرفت کلی، اختلاف قابل توجه در زمینه گرسنگی میان مناطق جهان وجود دارد.

آمریکای لاتین و کارائیب بزرگ‌ترین پیشرفت را در افزایش امنیت غذا داشتند در حالی که پیشرفت اندکی در جنوب صحرای آفریقا و غرب آسیا که همواره با فجایع طبیعی و منازعات مسلحانه روبه‌رو هستند، صورت گرفته است.

فائو اعلام کرده است اهداف کاهش گرسنگی توسعه هزاره که نصف کردن شمار افراد دچار سوءتغذیه در کشورهای در حال توسعه تا سال 2015 بوده در حال تحقق است.

به گفته نمایندگان فائو، 63 کشور از سال 1990 تا 1992 به هدف کاهش گرسنگی توسعه هزاره دست پیدا کرده و 25 کشور یا بیشتر نیز به هدف نشست جهانی غذا رسیده‌اند.

با این حال فائو تاکید دارد که کاهش گرسنگی در گرو رویکردی یکپارچه بوده و نیازمند سرمایه‌گذاری دولتی و خصوصی برای افزایش بهره‌وری کشاورزی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها