امام جمعه موقت تهران در مراسم رونمایی از یادمان شهدای منطقه 16:

استمرار حضور در صحنه​های جهاد و دینداری ویژگی مردم ایران است

حجت الاسلام کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در مراسم رونمایی از تابلو نقاشی یادمان 5000 شهید،جانباز و ایثارگر منطقه 16 با ابراز خوشحالی از اینکه همواره در همه جای این سرزمین صحنه های جهاد و خون و شهادت زنده نگه داشته می شود گفت: استمرار حضور در صحنه های جهاد و دینداری از ویژگی های منحصر به فرد مردم ماست.
کد خبر: ۷۰۳۰۷۳
استمرار حضور در صحنه​های جهاد و دینداری ویژگی مردم ایران است

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 16 حجت الاسلام صدیقی اقدام شهرداری منطقه 16 را ابتکاری ارزشمند در عرصه پاسداشت از شهدا و ترویج فرهنگ جهاد عنوان کرد و گفت: خدمت برای شهروندانی که بزرگترین و مهمترین داشته هایشان را پیشکش و تقدیم نظام کرده اند وظیفه سنگینی است که می بایست با عشق و تعهد به آن عمل کرد.

صدیقی تاکید کرد: اینکه جامعه اسلامی ما به خصوص مناطق جنوبی شهر تهران همچنان صحنه دینداری، جهاد، ایثار و جانفشانی و شهادت است مایه افتخار و مباهات است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به وجود روحیه شهادت طلبی مومنین در حفظ و دفاع از حریم الهی و پایگاه های عبادی، بیان کرد: اگر این روحیه ایثار نبود تمامی پایگاه های عبادی مسلمانان از سوی دشمنان اسلام از بین رفته بود.

صدیقی افزود: دفاع در برابر مزدوران وهابی، تروریست ها، تکفیری ها و منحرفان دین امری واجب و ضروری است چرا که در غیر اینصورت اثری از شعائر اسلامی از جمله مساجد و حسینیه ها باقی نمی ماند.

وی ضمن تقدیر از اقدامات مطلوب شهرداری منطقه 16 برای ساماندهی مزار شهدای گمنام، ایجاد و حفظ پایگاه های فرهنگ ساز شعائر اسلامی در این منطقه را امری ستودنی دانست و گفت: این حرکت برای نشان دادن جایگاه و ارزش شهدای جنگ تحمیلی در منطقه است.

صدیقی افزود: شهادت دلیر مردان انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس نیز برای رونق مساجد و پایگاه های قرآنی بوده است و رونق قرآن و معارف اسلامی نیز در گروه حفظ عزت علما است.

شهردار منطقه 16 نیز در ابتدای این مراسم ضمن پاسداشت ایثار شهدا گفت: شهدا و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس به عنوان ذخایر گرانبهای انقلاب اسلامی محسوب می شوند.

سید ˈمحسن اسدیˈ افزود: حفظ کرامت شهدا، خانواده معزز شهدا و همچنین ایثارگران افتخار آفرین میهن اسلامی امری واجب و همه ما بایستی قدرشناس فداکاری ها و از خودگذشتگی های جامعه ایثارگران باشیم.

اسدی شهردار منطقه 16 در این مراسم گفت:زیربنای فرهنگی و اعتقادی شهروندان این منطقه بر اساس پاسداشت خون شهدا بنا شده است.

وی عرصه خدمتگذاری برای شهروندان را با افتخار دانست و گفت: زمانی این خدمتگذاری می تواند ارزشمند و ماندگار باشد که همواره با رویکرد حفظ و نگهداری از ارزش های دینی و انقلابی باشد.

دراین مراسم که با حضور حجت السلام صدیقی امام جمعه موقت تهران،دکتر حکمت همسر شهید عباس بابایی،حجت الاسلام ناصحی و عباس جدیدی از اعضاء شورای اسلامی شهر تهران،سید محسن اسدی شهردار منطقه 16 و جمعی از مدیران و مسئولین برگزار شد از تابلو نقاشی یادمان شهدا رونمایی شد.

این تابلو نقاشی در ابعاد 750در 450 سانتی متر به مساحت 75/33مترمربع با استفاده از تصاویر تعداد زیادی از شهدا،جانبازان و ایثارگران منطقه که تصویر و نقشه منطقه را شکل داده است در کنار دو نماد مقبره شهدای گمنام بوستان بهمن و پل جوادیه در طول برگزاری نمایشگاه رمضان فصل نیایش توسط تعدادی از هنرمندان در بوستان بهمن به تصویر کشیده شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها