آنهایی که قلب مردم اسرائیل را شکستند!

نهایت وقاحت است که کسی جنازه کودکان در خون غلتیده غزه را نبیند، ولی از نامه دو بازیگر که به وحشیگری بانیان این جنایت‌ها اعتراض کرده‌اند، خونش به جوش آید و بر آنها بتازد.
کد خبر: ۷۰۱۸۳۱
آنهایی که قلب مردم اسرائیل را شکستند!

تصور کنید صدای نویسندگان و شاعران مشهور یهودی، مانند آموس اوز، یهوشع، نتان زاخ ویری و... از جنایات رژیم اشغالگر قدس دربیاید، آنوقت «جان وویت»، بازیگر هالیوودی، پدر آنجلینا جولی، می‌گوید از این‌که افرادی چون «پنه‌لوپه‌ کروز» و «خاویر باردم» با اظهاراتشان در سطح دنیا، به قول او، افکار ضد یهود را ترویج داده و صدمات جبران‌ناپذیری را به وجود آورده‌اند،‌ بسیار آزرده‌خاطر است و قلبش شکسته!.

ماجرا این است که چند روز پیش، جمعی از بازیگران سرشناس هالیوود از جمله زوج هنری «خاوریر باردم» و «پنه‌لوپه کروز» در نامه‌ای اعتراض‌آمیز، جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.

این نامه در یک روزنامه اسپانیایی منتشر شد. وویت هم نامه‌ای منتشر کرده و گفته «شماهایی که این نامه زهرآگین را امضا کرده‌اید؛ باید از شرم سرهایتان را پایین بیندازید و از آنچه که کرده‌اید اظهار ندامت و پشیمانی کنید و از این‌که قلب مردم اسرائیل را شکسته‌اید تقاضای بخشش کنید!» اما نکته جالب اینجاست که پس از موضعگیری باردم و کروز، آنچنان لابی های صهیونیستی عرصه را برآنها تنگ کردند که زیر بار فشار مجبور شدند تا روز گذشته توضیحاتی را ارائه و طی آن اعلام کنند نیت آنها برقراری صلح بوده و با مردم اسرائیل که آسیب دیده اند نیز همدردی کردند!

اما امثال «باردم» کم نیستند. «پدرو آلمادوار»، کارگردان اسپانیایی برنده اسکار هم همراه ده‌ها ستاره اسپانیایی در نامه‌ای سرگشاده خطاب به اتحادیه اروپا،‌ بمباران هوایی، زمینی و دریایی شهروندان غیرنظامی فلسطین در غزه را محکوم کردند.

آموس اوز، نویسنده برجسته اسرائیلی که بارها از او به عنوان یکی از نامزدهای نوبل ادبیات یاد شده، با انتقاد از زیاده‌روی اسرائیل در استفاده از قدرت نظامی و حملات زمینی‌اش، این حملات را وحشیانه و افراطی دانست. او تاکید می‌کند که اسرائیل در نهایت در این جنگ شکست خواهد خورد.

تمام این واکنش‌ها در حالی است که هنرمندان و منتقدان یهودی رژیم صهیونیستی از سوی دولت و افراطیون اسرائیلی تحت فشار قرار می‌گیرند.

نتان زاخ ویری، شاعر اسرائیلی یکی از این منتقدان است. به باور او، اسرائیل هدف اصلی و مصلحت خود را گم کرده و اکنون رفتاری دیوانه‌وار دارد.

او می‌گوید از ترس جانش از نوشتن در روزنامه‌ها دست کشیده است، چرا که پیش از این تعدادی از هنرمندان اسرائیلی مخالف جنگ یا در خیابان مورد هجوم قرار گرفته‌اند یا تهدید به مرگ شده‌اند: «من در میان جمعی دیوانه زندگی می‌کنم و بهتر است سکوت کنم و از مخالفتم با جنگ علیه مردم غزه چیزی نگویم.»

کمیل انتظاری‌ - گروه فرهنگ و هنر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها