شکایت خانم بازیگر در پی انتشار عکس های خصوصی اش

یک هنرپیشه زن برای رهایی از دردسر عکس‌های خصوصی در فضای مجازی پای در دادسرای جرایم رایانه‌ای تهران گذاشت.
کد خبر: ۶۸۸۴۶۸
شکایت خانم بازیگر در پی انتشار عکس های خصوصی اش

این هنرپیشه سینما و صدا و سیما وقتی روبه‌روی بازپرس ایستاد گفت: چندی پیش از سوی یکی از دوستانم مطلع شدم عکس‌های خصوصی‌ام در اینترنت منتشر شده است، من که نمی‌توانستم سخنان وی را باور کنم برای اطمینان از حرف‌هایش نامم را در اینترنت جست‌وجو کردم و در کمال ناباوری عکس‌های خصوصی قبل از بازیگر شدنم را دیدم.

هر چه بیشتر در این فضا می‌گشتم بیشتر شوکه می‌شدم چرا که آن عکس‌ها قبل از بازیگری و معروف شدنم بود و حالا از این موضوع بسیار عصبانی و ناراحت هستم. زن جوان که خیلی غمگین بود، گفت: می‌خواهم هر چه سریعتر عکس‌هایم از اینترنت پاک شود و عامل انتشار این عکس‌ها به سزای اعمالش برسد. وی ادامه داد: در جمع دوستان و آشنایان عکس‌هایی به یادگاری انداخته بودیم و آن‌ها فقط بین خودمان بود اما حالا که بازیگر شده‌ام و در جامعه مطرح هستم عده‌ای می‌خواهند آبرویم را ببرند و برایم دردسر ایجاد کنند. می‌خواهم آن‌ها را شناسایی و دستگیر کنید

با ادعاهای هنرپیشه زن، پرونده در دستور کار پلیس قرار گرفت تا زوایای پنهان آن آشکار شود. تحقیقات پلیس نشان می‌داد بازیگر جوان قبل از هنرپیشه شدن عکس‌هایش را در 360 درجه یاهو و فیس‌بوک قرار داده بود و بدون توجه به تنظیمات حریم خصوصی و محدودکردن عکس‌ها و بستن آن و مطالبش، سوءاستفاده‌گران توانسته‌اند به راحتی به عکس‌های شخصی وی دسترسی پیدا کرده و آن را در فضای مجازی و اینترنت منتشر کنند. بنابر این گزارش، تحقیقات تکمیلی درخصوص این پرونده همچنان ادامه دارد.

قاضی ویژه دادسرای جرایم رایانه‌ای با هشدار به جوانان و خصوصاً افراد مشهور در جامعه گفت: با توجه به پیشرفت و توسعه ابزارهای ارتباطی و عصر ارتباطات افراد به راحتی عکس‌های خصوصی و مطالبشان را در معرض دید همگان می‌گذارند و بدون توجه به حضور سوءاستفاده‌گران، ساده‌لوحانه به انتشار عکس‌های خصوصی خود در فضای مجازی، وایبر، واتس‌آپ و... می‌پردازند؛ با این گمان که کسی نمی‌تواند به آن‌ها دسترسی پیدا کند. این در حالی است که شیادان هر لحظه به کمین نشسته اند تا در فرصتی مناسب آن‌ها را به دام اندازند و نیت شومشان را عملی کنند.

این قاضی در ادامه گفت: همه افراد مراقب کلاهبرداران و شیادان در فضای مجازی باشند و از قراردادن عکس‌های خصوصی خود در این فضا خودداری کنند چرا که این قبیل پرونده‌ها بیشتر ناشی از بی‌احتیاطی و سهل‌انگاری خود شاکیان است. اگر آن‌ها از ابتدا به عاقبت کارشان بیندیشند برای خود یک حریم خصوصی قرار می‌دهند و به هر فردی اعتماد نمی‌کنند. در این صورت آن‌ها از نیت بد شیادان و کلاهبرداران در امان خواهند بود. (روزنامه ایران)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها