رییس پلیس راهور کشور خبر داد:

کاهش تلفات تصادفات جاده ای در ایام نوروز

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور گفت: از آغاز تعطیلات نوروزی تاکنون تعداد تصادفات و سوانح جاده ای در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 11 درصد کاهش داشته است.
کد خبر: ۶۵۸۷۹۷
کاهش تلفات تصادفات جاده ای در ایام نوروز

سردار اسکندر مومنی امروز چهارشنبه در بازدید از قرارگاه نوروزی ساری - قائمشهر در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به اطلاع رسانی مناسب و همراهی و مشارکت مردم از ابتدای شروع طرح نوروزی تاکنون با کاهش آمار تصادفات روبرو بودیم.

وی با اشاره به اجرای طرح نوروزی از 25 اسفند 92، افزود: در این مدت جاده های استان های البرز، مازندران، قزوین و گیلان پرترددترین استان های کشور بوده اند.

سردار مومنی پرتصادف ترین محورهای مواصلاتی کشوررا محور اصفهان - شیراز، رشت - لاهیجان و سبزوار - شاهرود عنوان کرد.

وی با بیان اینکه در چند روز اول شروع تعطیلات آمار تصادفات جاده ای افزایش داشت، گفت: خوشبختانه در ادامه با اطلاع رسانی خوب و مراعات مردم در رانندگی این آمار کاهش پیدا کرد.

رییس پلیس راهور کشور با اشاره به اینکه در 24 ساعت گذشته حدود 20 درصد کاهش تصادف ثبت شد، افزود: در سال گذشته پرتصادف ترین روز 13 و 14 فروردین بود و این امر توجه و تمرکز رانندگان را می طلبد.

سردار مومنی خستگی و خواب آلودگی، سبقت و سرعت غیر مجاز و توجه نکردن به جلو را از عوامل تصادفات جاده ای دانست و گفت: شتاب زدگی و عجله برای رسیدن به مقصد و خستگی ناشی از سفر طولانی تمرکز را کم می کند.

وی با تشکر از همه دستگاههایی که در این مدت همکاری و فعال بودند، افزود: همراهی و مشارکت مردم، اطلاع رسانی خوب رسانه ها و صدا و سیما ، گزارش های لحظه ای و کاهش سرعت متوسط در کل کشور نقش اصلی در کاهش تلفات جاده ای از 25 اسفند 92 تا پایان طرح نوروزی (17 فروردین) خواهد داشت.

رییس پلیس راهور کشور از همه رانندگان وسایل نقلیه درخواست کرد با پایان تعطیلات که هموطنان عزیز به شهر و محل کار خود برمی گردند با تمرکز بیشتر رانندگی کنند تا خاطره سفری خوش برایشان باقی بماند.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها