قائم مقام معاون شهردار تهران خبر داد:

مجازات سنگین در انتظار متخلفان پلاک خودرو

قائم مقام معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: تهران به سه محدوده از جمله حلقه اول که محدوده طرح ترافیک را شامل می‌شود، حلقه دوم که مشتمل بر محدوده طرح زوج و فرد یا همان اضطرار است و حلقه سوم که پیرامون شهر را در بر می‌گیرد، تقسیم می‌شود.
کد خبر: ۶۵۳۰۳۴
مجازات سنگین در انتظار متخلفان پلاک خودرو

حجت الله بهروز افزود: مهم‌ترین هدف مدیریت شهری در برنامه‏ پنج ساله شهرداری تهران در بخش حمل و نقل و ترافیک، توجه ویژه به کاهش مشکلات زیست محیطی و تأکید بر کنترل ترافیک به خصوص در محدوده مرکزی شهر است.

وی تقسیم ‏بندی مناطق پایتخت با توجه به متغیرهای آلایندگی هوا را از جمله اهداف مهم این برنامه اعلام و تأکید کرد: طبق این طرح، تهران به سه محدوده از جمله حلقه اول که محدوده طرح ترافیک را شامل می‌شود، حلقه دوم که مشتمل بر محدوده طرح زوج و فرد یا همان اضطرار است و حلقه سوم که پیرامون شهر را در بر می‌گیرد، تقسیم می‌شود.

بهروز با اشاره به لزوم کاهش مدت تمدید معاینه فنی از پنج سال به دو سال، اظهار کرد: طبق نظر کارشناسان، پنج سال اعتبار معاینه فنی بیش از عمر دو ساله کاتالیست‏ خودرو‏هاست و استاندارد یورو دو ایجاب می‏کند نمایندگان مجلس جهت کوتاه کردن فاصله معاینه فنی و مسئولان مربوطه نیز جهت بهبود کیفیت و عملکرد خودروها اقدام کنند.

وی با بیان اینکه به این منظور، حمایت کامل دستگاه‌های ذی‌ربط از جمله مجلس شورای اسلامی و سازمان حفاظت محیط زیست ضرورت دارد، تصریح کرد: معاینه فنی علاوه بر کاهش آلودگی هوا، باعث اطمینان خاطر راننده و سرنشینان خودرو شده و احتمال بروز تصادف بر اثر بروز نقص فنی را کاهش می‌دهد.

قائم مقام معاون شهردار تهران با تأکید بر کاهش قابل ملاحظه تخلف ورود به محدوده طرح ترافیک، خاطرنشان کرد: با اهتمام پلیس راهنمایی و رانندگی در برخورد با رانندگان متخلف، گروه‌‏های ضربتی به منظور پیگیری تخلفات مربوط به مخدوش کردن یا پوشاندن پلاک خودروها تشکیل شده و مجازات‌های سنگینی در انتظار این گونه متخلفان است.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها