ام‌اس؛بیماری‌ای با نشانه‌های گسترده

نایب رئیس انجمن ام‌اس در حاشیه برگزاری بازارچه خیریه‌ای که به نفع بیماران مبتلا به ام‌اس برگزار شده بود، گفت: در دو دهه اخیر این بیماری افزایش روزافزونی در کشور ما داشته و تعداد زیادی از جوانان و بخصوص خانم‌های جوان را مبتلا کرده است.
کد خبر: ۶۵۰۹۱۰

جام جم سرا: دکتر محمدعلی صحرائیان با اشاره به علائم متفاوت و طیف گسترده بیماران ادامه داد: برخی از افراد متاسفانه به دلیل بروز این مشکل دچار ناتوانی می‌شوند و از طرف دیگر، بیمارانی هم هستند که وضعیت خوبی دارند و به زندگی عادی‌شان ادامه می‌دهند. این گروه از بیماران نه تنها ناتوان نمی‌شوند که حتی می‌توانند همراه افراد سالم یا بهتر از آنها کار کنند و فعالیت اجتماعی داشته باشند. با این حال وقتی درباره ام‌اس صحبت می‌شود، اغلب افراد جامعه به ناتوانی می‌اندیشند و تصور می‌کنند ام‌اس همیشه به معنای ناتوان شدن است.

این متخصص مغز و اعصاب افزود: تا چند سال پیش تمام تلاش ما این بود که این بیماری را به مردم معرفی کنیم اما حالا تعداد افرادی که ام‌اس را نمی‌شناسند بسیار کم است. بنابراین امروز هدف انجمن و بیماران که صاحبان اصلی انجمن هستند، این است که ثابت کنند ام‌اس نه تنها ناتوانی نیست که می‌تواند عین توانایی باشد.

دکتر صحرائیان با تاکید بر اهمیت برپایی برنامه‌هایی مانند بازارچه خیریه ام‌اس که بسیاری از بیماران در برگزاری آن مشارکت داشتند، گفت: این برنامه‌ها نشان می‌دهد ام‌اس چیست و بیماران مبتلا به این بیماری چه کسانی هستند. همه ما شاهد بوده‌ایم برخی از این بیماران پس از ابتلا به بیماری و برای اینکه بتوانند توانایی‌های خودشان را ثابت کنند، به موفقیت‌های بیشتری دست پیدا کرده و می‌کنند. این نوع فعالیت‌ها که توسط مبتلایان به ام‌اس انجام می‌شود، به معنی موفقیت کسانی است که به بیماری‌شان اجازه نداده‌اند زندگی آنها را تحت تاثیر قرار دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها