شلیک شک در کشتارهای اخیر گونه های جانوری

معاون سازمان محیط زیست اعلام کرد کشتار گونه‌های نادر جانوری از جمله پلنگ در ماه‌های اخیر مشکوک به نظر می‌رسد، چرا که در ماه های اخیر شاهد کشته شدن تعداد قابل توجهی از این گونه های جانوری بوده ایم.
کد خبر: ۶۳۹۷۳۹
شلیک شک در کشتارهای اخیر گونه های جانوری

احمد علی کیخا  درباره علت تند شدن روند شکار گونه‌های نادر جانوری در کشور اظهارداشت: درباره کشته شدن پلنگ تنکابن(پلنگی که توسط شکارچیان فلج شده بود)، دو نفر و در ارتباط با شکار گوزن زرد ایرانی در پارک پردیسان، دو فرد متخلف به دستگاه‌های قضایی و امنیتی تحویل داده شدند.

این مسئول  با اشاره به تشکیل کمیته بحران در این خصوص اظهارداشت: در این باره سازمان‌های مردم نهاد نیز به کمک سازمان محیط زیست آمده‌اند البته مکاتباتی را نیز با دستگاه‌های قضایی و راه و شهرسازی نیز داشته‌ایم.

وی بخشی از تلف شدن پلنگ‌ها را ناشی از جاده‌های میان‌گذر در زیست‌گاه‌های این گونه‌های جانوری دانست و بیان داشت: بر همین اساس در صدد هستیم در نقاط حادثه خیز، تابلوهای راهنما نصب کنیم. البته در بلند مدت نیز برنامه‌های دیگری را در پیش داریم که از جمله این برنامه افزایش جریمه صید و شکار اشاره کرد.

معاون سازمان محیط زیست همچنین درباره کشته‌ شدن گوزن زرد ایرانی در پارک پردیسان خاطرنشان کرد: در این باره دو فرد مشکوک توسط دستگاه‌های قضایی و امنیتی بازداشت و مورد بازجویی قرار گرفتند و بیش از این اطلاعات دیگری در اختیار نداریم. (فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها