رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی عنوان کرد:

برگزاری برنامه های دهه فجر برای اقتدار فرهنگی در خارج از کشور

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و رئیس کمیته بین‎الملل ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی صبح امروز در مصاحبه با خبرنگاران گفت: برگزاری برنامه های دهه فجر برای اقتدار فرهنگی در خارج از کشور است.
کد خبر: ۶۳۸۹۲۱
برگزاری برنامه های دهه فجر برای اقتدار فرهنگی در خارج از کشور

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، نخستین نشست خبری ابوذر ابراهیمی ترکمان رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و رئیس کمیته بین‎الملل ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی صبح امروز (پنجم بهمن ماه) با حضور اصحاب رسانه در حسینیه الزهرای این سازمان برگزار شد.

شعار سازمان؛ اقتدار فرهنگی

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی معرفی اقتدار فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور را اولویت برنامه‌های این سازمان دانست و گفت: در این دوره تلاش می‌کنیم اقتدار فرهنگی‌مان را در دنیا به نمایش بگذاریم.

بلوغ مدیریتی

ابراهیمی ترکمان در ادامه این نشست پاسخگوی سوالات خبرنگاران از رسانه‌های مختلف بود که خبرنگاری از وی درباره برنامه‌هایی که برای ایجاد تغییرات در این سازمان سوال کرد، وی گفت: تلاش ما این است که «بلوغ مدیریتی» را در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ایجاد کنیم.

اعزام رایزنان انحصاری نیست

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی همچنین درباره ویژگی‌هایی که یک رایزن فرهنگی باید داشته باشد، گفت: یکی از نکات مهمی که رایزن فرهنگی علاوه بر تسلط زبان آن کشور باید داشته باشد، دانش فراوان در زمینه مسائل علمی،‌ فرهنگی و ادبی کشور خودمان است بنابراین در حال حاضر رایزنان موفقی داریم اما تلاش می‌کنیم با آموزش‌هایی که می‌دهیم نیروهای فرهنگی داخل کشور را رصد کنیم و قائل نیستیم این مسئله باید به صورت انحصاری در داخل سازمان باشد بلکه موظفیم از ظرفیت نیروهای فرهنگی در داخل کشور استفاده کنیم.

وظیفه اصلی سازمان تبیین گفتمان انقلاب اسلامی

ابراهیمی ترکمان در پاسخ به این سوال که چه برنامه‌ای برای صدور پیام انقلاب اسلامی به خارج از کشور دارید؟ اظهار کرد: وظیفه اصلی این سازمان تبیین گفتمان انقلاب اسلامی در جهان مبتنی بر اندیشه‌های امام راحل و مقام معظم رهبری است که بسیاری از فعالیت‌های ما در این زمینه ارائه می‌شود بنابراین باید همه ابزارها را در این جهت بسیج کنیم و قطعا در این مسیر نیازمند همه گروه‌های فرهنگی،‌ دینی‌، علمی و ... هستیم.

قرآن؛عامل وحدت مسلمین

وی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در دوره جدید مدیریت این سازمان چه رویکردی در برنامه‌های قرآنی و دینی خارج از کشور خواهید داشت؟ تصریح کرد: قرآن موضوعی است که هیچ از یک فرق اسلامی اختلافی در آن ندارند در شرایطی که تکفیر و افراط‌گریی گسترش یافته توجه دادن مسلمانان و غیرمسلمانان به قرآن بسیار مهم است.

تاسیس دارالقرآن‌

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی خاطرنشان کرد: تاسیس دارالقرآن‌ها،‌ ایجاد نمایشگاه‌ های قرآنی،‌ حضور جدی در مسابقات قرآنی در کشورهای مختلف و دعوت از نماینده‌های قرآنی کشورهای دیگر را به قوت ادامه خواهیم داد.

توزیع قرآن های چاپ ایران در خارج از کشور

ابراهیمی ترکمان یادآور شد: قرآن جمهوری اسلامی ایران که برای کشورهای عربی و غیرعربی در داخل کشور به چاپ رسیده توسط این سازمان و نمایندگی‌های فرهنگی ما در خارج از کشور توزیع خواهد شد همچنین ترجمه برخی از تفاسیر که توسط دانشمندان ما انجام شده در دستور کار ما قرار خواهد گرفت.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با تاکید بر این‌که «این سازمان عهده دار فعالیت‌های فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور است»، گفت: در طول 18 سال این سازمان فعالیت‌های متعددی در زمینه‌های مختلف همچون گسترش زبان فارسی‌،‌ ایجاد کرسی‌های زبان ادبیات فارسی،‌ ایجاد اتاق‌های ایران و هفته‌های دوستی،‌ برگزاری هفته‌های قرآنی‌، ترجمه کتاب‌های ایرانی به زبان‌های مختلف،‌ برگزاری هفته‌های فرهنگی،‌ اعزام هنرمندان‌،‌ قاریان‌، گرو‌ه‌های تواشیح و ‌اعزام مبلغ و ... را انجام داده که این فعالیت‌ها با قوت هر چه بیشتر ادامه خواهد داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها