بدون مزاحمت و بدون حریم خصوصی

ایمیل‌های موقت

امروزه سایت‌های بسیار زیادی در زمینه ارائه خدمات مختلف به کاربران ایجاد شده‌است.
کد خبر: ۵۹۹۸۳۳
ایمیل‌های موقت
 برخی از این سایت‌ها هزینه‌های خود را با دریافت حق عضویت از کاربران تامین می‌کنند و برخی دیگر نیز این خدمات را به رایگان در اختیار کاربران قرار می‌دهند، اما از کاربر می‌خواهند برای دریافت خدمات به‌صورت رایگان در سایت عضو شود! شاید به نظر برخی از کاربران این عضویت‌ها کمترین کاری است که می‌توان در قبال خدمات دریافت شده انجام داد اما اگر در چند سایت مختلف به این شکل عضو شوید پس از مدتی متوجه می‌شوید ‌ای کاش هیچ‌گاه ایمیل خود را در این سایت‌ها وارد نمی‌کردید چرا که بسیاری از این سایت‌ها هزینه‌های خود را با ارائه آدرس ایمیل و دیگر اطلاعات شما به شرکت‌های تبلیغاتی تامین می‌کنند و به این ترتیب صندوق پست الکترونیکی شما به محلی بسیار مناسب برای ارسال ایمیل‌های مزاحم و تبلیغاتی تبدیل می‌‌شود.

دوست دارید بدون نگرانی از فاش شدن ایمیل شخصی خود براحتی و در کمترین زمان در سایت‌های مختلف عضو شوید؟ دوست دارید بدون محدودیت و بدون نگرانی از اشغال شدن آدرس‌های ایمیل درخواستی خود، از هر آدرس ایمیلی که به آن علاقه دارید استفاده کنید؟

این نیازها به کمک ایمیل‌های موقت به‌راحتی برآورده می‌شود و شما می‌توانید از همین حالا هر کلمه‌ای را که به ذهنتان می‌رسد به‌عنوان یک ایمیل موقت برای خودتان در نظر بگیرید!

ایمیل موقت چیست؟

سرویس‌های ایمیل یاهو، هات‌میل، جی‌میل و... جزو ایمیل‌های موقت به‌شمار نمی‌روند چرا که شما برای استفاده از این سرویس‌ها ‌باید در آنها عضو شوید و اطلاعات کاملی را نیز از خودتان ثبت کنید. همچنین صندوق ایمیل‌های دریافتی در این سرویس‌ها کاملا محرمانه بوده و فقط صاحب آنها با در اختیار داشتن رمز عبور می‌تواند به آن دسترسی داشته باشد. در مقابل این سرویس‌ها، استفاده از سرویس‌های ایمیل موقت نیاز به هیچ‌گونه ثبت‌نامی ندارد، این ایمیل‌ها به‌راحتی توسط همه کاربران در دنیای اینترنت قابل بازگشایی است و هیچ‌گونه حریم خصوصی نیز در آنها وجود ندارد (برخی از آنها با روش‌های مختلفی دسترسی کاربران دیگر به ایمیل موقت شما را مسدود می‌سازند). همچنین شما در هنگام استفاده از ایمیل‌های موقت فقط امکان دریافت ایمیل را دارید و نمی‌توانید با استفاده از این سرویس‌ها نسبت به ارسال ایمیل اقدام کنید. ایمیل‌های موقت پس از چند ساعت به‌طور خودکار از صندوق ایمیل‌های دریافتی حذف می‌شوند و برخی از آنها فیلترهایی را نیز روی ایمیل‌های دریافتی اعمال می‌کنند. به‌عنوان مثال در برخی از آنها فایل‌های پیوست و تصاویر از ایمیل‌ها حذف شده و تنها متن ایمیل در اختیار شما قرار می‌گیرد.

داشتن ایمیل موقت ضروری است؟

با اطمینان می‌توانیم بگوییم هر کاربری به ایمیل موقت نیازمند است چرا که سرویس‌های مختلفی وجود دارد که برای استفاده از آنها ‌باید اطلاعات مختلفی همچون یک آدرس ایمیل را در آنها وارد کنید و در چنین شرایطی استفاده از ایمیل‌های موقت بهترین راه حل ممکن است!

ایمیل موقت همچون ایمیل یک‌بار مصرف است که در موارد بسیار زیادی در مدت زمانی کوتاه کار شما را راه می‌اندازد و شاید هیچ‌گاه دیگر به صندوق دریافتی‌های آن مراجعه نکنید. همچنین این ایمیل هیچ‌گاه دربردارنده اطلاعات حساب بانکی یا فایل‌های پیوست از دوستان و آشنایان شما نیست که نگران حریم خصوصی خود باشید!

پایان راه برای هرزنامه‌ها؟

شاید با خواندن مطالب فوق فکر کنید ایمیل‌های موقت، هرزنامه‌ها و ایمیل‌های تبلیغاتی یا ناخواسته را از صندوق پست الکترونیک شما حذف می‌کنند! متاسفانه هرزنامه‌ها همچنان در صندوق‌های پست الکترونیک کاربران وجود دارند و استفاده از ایمیل‌های موقت به کاهش آنها کمک می‌کند اما به‌طور کامل آنها را حذف نمی‌کند چرا که آدرس ایمیل اختصاصی شما ممکن است به هزار و یک دلیل دیگر در اختیار شرکت‌های تبلیغاتی یا افراد خرابکار قرار گیرد و به این ترتیب ایمیل‌های هرزی برای شما ارسال شود. / ضمیمه کلیک

امیر عصاری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها