تحولات سوریه

هلاکت تعدادی از سرکرده‌های گروه‌های تروریستی در عملیات ارتش

منابع نظامی سوری از عملیات ارتش سوریه در مناطق مختلف و وارد کردن ضربات مهلک به تروریست ها و انهدام ادوات متعلق به آنها خبر دادند.
کد خبر: ۵۷۹۲۴۸
هلاکت تعدادی از سرکرده‌های گروه‌های تروریستی در عملیات ارتش

خبرگزاری سوریه (سانا)، منابع نظامی سوری اعلام کردند: ارتش سوریه طی عملیاتی در غوطه شرقی و حومه جنوبی و جنوب غربی دمشق تعدادی از تروریست ها را به هلاکت رساند.

این منابع اعلام کردند: ارتش سوریه در منطقه برزه طی عملیاتی تعدادی از تروریست ها از جمله صیاح الهبول را به هلاکت رساند و واحدهای مهندسی تخریب وابسته به ارتش سوریه مواد منفجره ای به وزن 15 تا 25 کیلوگرم که تروریست ها در این منطقه کار گذاشته شده بودند را خنثی کردند.

ارتش سوریه طی عملیاتی در نزدیکی سالن ورزشی درجوبر تعدادی از تروریست ها از جمله عمار جمعه و محمد الکسوانی را به هلاکت رساندند. همچنین در اطراف میدان پارلمان در  جوبر نیز ارتش سوریه طی عملیاتی تعدادی از سرکرده های گروه های مسلح از جمله عمر یوسف مکی ملقب به ابوشادی، عمار احمد جمعه، محمد علی صلاح، موفق راتب الدیماس، محمد عبدالوهاب عمیره و خالد محمد عسلی را به هلاکت رساندند.

سانا گزارش داد: واحدهای از ارتش سوریه اقدام به پاکسازی ساختمان های مجاور جاده بین المللی دمشق به حمص از لوث تروریست ها کردند.

در منطقه دوما ارتش طی عملیاتی تعدادی از سرکرده های گروه های تروریستی از جمله یحیی زیتون و خالد حلاوه را به هلاکت رساندند. ارتش سوریه همچنین تعدادی دیگر از ترویست ها را در الریحان و عربین کشتند.

منابع نظامی سوری از عملیات ارتش در منطقه دیر سلمان و مناطق اطراف آن در  غوطه شرقی و درگیری های شدید که همچنان در این منطقه جریان دارد خبر دادند. در این عملیات ایاد شاهین و  محمد هنیدی به هلاکت رسیدند.

در حومه جنوبی دمشق برخی ادوات متعلق به گروه های مسلح در مناطق حجیره منهدم شد و برخی از تروریست ها از جمله سامر النجم و ایاد ترکمانی به هلاکت رسیدند.

در شهرک داریا در حومه دمشق نیز ارتش سوریه طی عملیاتی تعدادی از سرکرده های گروه های تروریستی از جمله فردی ملقب به ابوامین را به هلاکت رساند. ارتش سوریه در خان الشیح نیز تروریست ها را از این منطقه بیرون کرد.

ساناگزارش داد: ارتش سوریه در القابون و حرستا در حومه دمشق دو تونل متعلق به تروریست ها که از آن برای پنهان شدن، حمل و نقل و انبار کردن ادوات خود استفاده می کردند را کشف کردند.

یک منبع نظامی سوری بیان کرد: تونلی به طول 300 الی 400 و عرض 1/5 و عمق 6 متر که برق‌کشی شده بود را کشف کردند. همچنین تونلی دیگری در حرستا به طول 300 متر و عمق شش متر کشف شد که تروریست ها از آن علیه مردم و ارتش سوریه دست به عملیات می زدند.

سانا از عملیات ارتش علیه گروه های مسلح در شهر الضمیر در حومه دمشق  و مصادره سلاح خبر دادند.سلاح مصادره شده شامل آرپی جی، سلاح تک تیرانداز و مقادیر زیادی مهمات است.

در اطراف زندان مرکزی حلب نیز ارتش سوریه طی عملیاتی علیه تروریست های جبهه النصره تعدادی از تروریست ها را به هلاکت رساند.

ارتش سوریه همچنین مانع از ورود سلاح و مهماتی که تروریست ها قصد داشتند آن را از ترکیه به شهر داره عزه در حومه حلب وارد کنند، شد. همچنین مقر تروریست ها در شهر تل رفعت مورد هدف قرار گرفت.

در فرودگاه نظامی منگ ارتش سوریه طی عملیاتی تعدادی ادوات متعلق به گروه های مسلح را در روستای عین دقنه منهدم کرد.

در حومه جنوبی حلب ارتش سوریه تعدادی از تروریست ها و سرکرده های آنها را در مزارع اطراف خان العسل و ساختمان الاصفری به هلاکت رساندند.

منابع نظامی سوری از ادامه عملیات ارتش سوریه در منطقه الراشدین الرابعه و کشته شدن تعدادی از تروریست ها در اطراف مسجد  صلاح الدین در حلب خبر دادند.

در منطقه السلیمانیه در شهر حلب در اثر حملات خمپاره ای گروه های مسلح چهار نفر از جمله یک دختر بچه کشته شدند.

سانا گزارش داد: ارتش سوریه در عملیاتی در اطراف روستاهای المروحه، العباسیه و مزرعه شیخ لیمان الکویتی در حومه حمص به سمت شهر تدبر تعدادی از تروریست ها را از پا درآورد و ادوات متعلق به آنها را منهدم کرد.

همچنین ارتش سوریه در مناطق الرستن، تلبیسه، حربنفسه، عیون حسین و کیسین تعدادی از ترویست‌ها را در عملیاتی به هلاکت رساند. در منطقه العباسیه تعدادی خودرو و موتور سیکلت متعلق به تروریست ها منهدم شد.در جوره الشیاح، الخالدیه، باب هود، و ادی السائح و باب السباع ارتش سوریه تعدادی از تروریست ها را به هلاکت رساند و ادوات آنها را منهدم کرد.

در تلبیسه در حومه حمص ارتش سوریه تعدادی از سرکرده های گروه های تروریستی از جمله عزو مصطفی صویص و محمد علی الحسین را هلاکت رساند.

در شهر الرستن ارتش سوریه تعدادی از سرکرده های گروه های مسلح از جمله یک تبعه سعودی به نام عبدالله القاسمی و نیز برخی دیگر شامل محمد الطقس، مروان منصور، سامر ایوب و عمار موسی ملقب به ابو اسلام را در حومه تلکلخ به هلاکت رساند.

در شهر درعا ارتش سوریه در عملیاتی در مناطق ابازید، الحمادین، السد، البحار و غرب مسجد بلال حبشی تعدادی از تروریست ها به هلاکت رسیند که در میان آنها اسامی عبدالعزیز منصور ابوطیب رهبر گردان لواء التوحید و نوری علی العمریف ماهر محمد قطیفان و ابراهیم عصام الفالوجی به چشم می خورد.

در مناطق داعلف نهج، سحم الجولاان، طفس، الناصریه، تسیل، حیط، نافعه، الشجره در حومه درعا ارتش در عملیاتی تعدادی از تروریست ها را به هلاکت رساند.

در جاده نمر به سوی بیمارستان جاسم در حومه درعا تعدادی از بمب های کارگذاشته شده از سوی تروریست ها خنثی شد.

در حومه ادلب و در منطقه شمال شرق شهر بنش ارتش سوریه هفت تروریست از جمله خادل عبد الحمید سمیسم را به هلاکت رساند وهشت نفر دیگر را زخمی کرد.

در حومه لاذقیه ارتش سوریه در عملیاتی تعدادی از گروه های مسلح را جمله ترویست های خارجی را به هلاکت رساند. در عملیات ارتش در مناطق خان الجوز، القصبف الدره، وادی شیخان، القساطل الشمسیه و العتیمه در حومه لاذقیه تعدادی از سرکرده های گروه های تروریستی از جمله عبدالرحمن جراده، عمار الموسی، و ابوجناده العتیمه با تابعیت سعودی و نیز ابوعبیده با تابعیت پاکستانی و نیز ایمن شراباتی و عبدالله الاحمد به هلاکت رسیدند و ادوات متعلق به آنها منهدم شد.(تسنیم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها