تهرانی‌ها سالانه بیش از 10 هزار تن کیسه پلاستیکی مصرف می‌کنند

قائم‌مقام معاونت خدمات شهری شهرداری تهران گفت: فروشگاه‌ها و اصناف پایتخت سالانه ده هزار تن مصرف نایلکس دارند و با یک حساب ساده باید بگوییم سالانه 60 میلیارد تومان برای تولید این نایلکس‌ها هزینه می‌شود.
کد خبر: ۵۷۳۷۲۰
تهرانی‌ها سالانه بیش از 10 هزار تن کیسه پلاستیکی مصرف می‌کنند

منصور باقرصاد در گفت‌وگو با ایسنا افزود: در روز بدون نایلکس (بیست و یکم تیر) باید سه هدف مورد توجه قرار گیرد، اول مشارکت مردم، دوم تولید کمتر و سوم جایگزینی نایلکس‌های فعلی با نایلکس‌هایی که به طبیعت صدمه‌ای وارد نکند.

 وی بر ایجاد دبیرخانه دائم «روز بدون نایلکس» تاکید کرد و گفت: این دبیرخانه باید زیرمجموعه ستاد محیط زیست و توسعه پایداری شهرداری تهران باشد.

قائم‌مقام معاونت خدمات شهری شهرداری تهران خاطرنشان کرد: باید برنامه‌ریزی کنیم ظرف سه سال آینده کل فروشگاه‌های شهر تهران نایلکس‌های موجود را به نایلکس‌های تجدیدپذیر تبدیل کنند.

باقرصاد با اشاره به این‌که درباره کنترل استفاده از نایلکس زیرساخت‌های قانونی در کشور کامل بوده و مشکلی نداریم، گفت: براساس قانون مدیریت پسماند، تولیدکنندگان زباله موظفند عوارض آن را بپردازند و باید به این سمت برویم تا عوارض آنقدر بالا برود که دیگر کسی به سمت تولید نایلکس‌های موجود نرود.

وی یکی دیگر از پیشنهادها درباره کاهش استفاده از نایلکس را گرفتن پول به ازای دادن این نایلکس‌ها در فروشگاه‌های بزرگ عنوان کرد و گفت: قطعا این امر موجب کاهش استفاده از نایلکس می‌شود.

قائم‌مقام معاونت خدمات شهری شهرداری تهران به قانون نظام صنفی و اتحادیه‌ها اشاره و اظهار کرد: در این موضوع نیز دستورالعمل‌هایی درباره حفاظت از محیط زیست در نظر گرفته شده است که قطعا استفاده از این قانون می‌تواند به کاهش استفاده از نایلکس موثر باشد.

 وی با تاکید بر این‌که باید روز بدون نایلکس تنها به بیست و یکم تیر معطوف نشده و در تمام طول سال با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته ادامه یابد، گفت: در عین حال برگزاری مسابقات و همایش‌ها نیز می‌تواند در این رابطه تاثیرگذار باشد.

newsQrCode
برچسب ها: کیسه زباله
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها