حدادعادل در دانشگاه تهران:

انتخابات آتی 3 ضلع اساسی دارد

حدادعادل:

احتمالا شهرداری خیابانی است که به پاستور منتهی می‌شود

یکی از اعضای ائتلاف 1+2 تاکید کرد که طبق قرار قبلی اعضای ائتلاف سه‌گانه به عنوان نامزد در انتخابات ثبت‌نام می‌کنند تا زمان برگزاری انتخابات مشخص می‌شود که کدام از آنها گزینه نهایی ائتلاف است، اکنون نیز عجله‌ای برای معرفی وجود ندارد.
کد خبر: ۵۵۸۰۹۵
احتمالا شهرداری خیابانی است که به پاستور منتهی می‌شود

غلامعلی حداد عادل،نامزد احتمالی انتخابات ریاست‌جمهوری، در نشست پرسش و پاسخ که با همت بسیج دانشجویی در دانشگاه علم و صنعت برگزار شد، به پرسش‌های متعدد دانشجویان همچون چرایی حضورش در عرصه انتخابات ریاست جمهوری، دلیل تشکیل ائتلاف سه‌گانه، نظرش در مورد هولوکاست، برنامه‌های اقتصادی و فرهنگی و به خصوص موضوع رفع تحریم‌ها و مساله هسته‌یی ایران پاسخ داد.

وی در بخشی از پاسخ‌های خود تاکید کرد که مدعی نیست از همه جهات بر همه افراد و داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری، رجحان و برتری دارد، اما با توجه به سابقه فعالیتش بعد از 34 سال از انقلاب اسلامی، اگر موفق به رای کسب مردم شدم، به بهترین نحو کشور را اداره می‌کنم و در غیراینصورت به آن کسی که ملت رای داد، بر حسب وظیفه کمک خواهم کرد.

این داوطلب احتمالی انتخابات ریاست جمهوری همچنین به توضیح علت ائتلاف2+1 و همچنین سوابق اعضای این ائتلاف پرداخت و گفت: در این ائتلاف ما به عنوان کسانی که فکر می‌کردیم آرای مردم را دارند، جمع شدیم، پیشینه رای بنده در چهار دوره انتخابات مجلس در تهران بود، آقای ولایتی هم به جهت حضور 16 ساله‌اش در وزارت امور خارجه و آقای قالیباف نیز به دلیل یک بار شرکت در انتخابات مطرح شد. البته احتمالا شهرداری خیابانی است که به پاستور منتهی می‌شود.

وی در پاسخ به پرسش دیگری به برنامه‌هایش برای مقابله با گرانی و همچنین پیاده‌سازی اقتصاد مقاومتی گفت: اگر ما خواهان استقلال هستیم باید تمامی فشارهای دشمن را تحمل کنیم. بهای استقلال تحمل فشار اقتصادی است. اما اگر می‌خواهیم به عیش و نوشی شبیه قطری‌ها برسیم، باید همچون آنها از آمریکا دستور بگیریم.

این عضو ائتلاف 1+2 با بیان اینکه تاکیدات مقام معظم رهبری در موضوع تحریم‌ها همواره بر حفظ استقلال بوده است، گفت: آنچه که بیشتر از همه از موضوع انرژی صلح‌آمیز هسته‌یی اهمیت دارد، حفظ استقلال است. نظر رهبری این است که آمریکایی‌ها و غربی‌ها باید بپذیرند که کشور ما تابع آنها نیست که اگر تصمیم بگیرد ما از انرژی هسته‌یی استفاده نکنیم، به تبع آنها این کار را انجام دهیم.

این نماینده اصولگرای مجلس تاکید کرد: اگر در موضوع هسته‌یی طبق نظر آنها عقب‌نشینی کنیم، این آخرین عقب‌نشینی نخواهد بود. مطمئن باشید آنها قدم بعدی را برای موضوعات دیگر برمی‌دارند.

حداد عادل همچنین در مورد موضوع هولوکاست نیز گفت که موافق طرح این موضوع به گونه‌ای که آقای احمدی‌نژاد مطرح کرد، نبودم، موافق این نبودم که آقای احمدی‌نژاد اصل هولوکاست را انکار کند چون ما از انکار هولوکاست سودی نبردیم.

این عضو ائتلاف پیشرفت در ادامه در پاسخ به این پرسش که نظر شما در مورد این اظهارنظر آقای ولایتی که خود را در برابر "بگم" "بگم"‌های آقای احمدی‌نژاد آماده کرده است، چیست، گفت: بگم بگم چیز خوبی نبود و خیری از آن ندیدیم؛ اعتقادم این است که سند و مدرکی در مورد فساد و انحراف و فساد کسی دیگر داشته باشد، باید آن را از راه قانونی و معقول منطقی حل کند.

حداد عادل اضافه کرد: شلوغ‌بازی‌هایی که در مجلس انجام شد، فیلمی نشان دادند که یک طرف دستش را روی دهان گذاشته بود تا لب‌خوانی نشود و تنها فردی از روی نوشته‌ای مطالب آن جلسه را برای ما می‌خواند که کار درستی نبود شاید بهترین تعبیر همان چیزی است که مقام معظم رهبری فرمودند مبنی بر اینکه این کار قانونی، شرعی، اخلاقی نیست؛ بنابراین بگم بگم بی‌معناست و کشور را نمی‌توان با این شیوه به سرانجام رساند.(ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها