اکران 64 فیلم در جشنواره رشد

دبیر چهل و دومین جشنواره فیلم رشد در مازندران گفت: 64حلقه فیلم در جشنواره رشد اکران می‌شود.
کد خبر: ۵۴۶۰۵۰
اکران 64 فیلم در جشنواره رشد

عباس یونسی بعد از ظهر امروز در آیین افتتاحیه چهل و دومین جشنواره فیلم رشد اظهار داشت: هنرنمایش یکی از عناصر زیبایی شناختی است که خدا در وجود انسان قرار داد.

وی افزود: این جشنواره به صورت همزمان در شهرهای ساری، بهشهر، قائمشهر، آمل، محمود آباد، نوشهر و رامسر از امروز 12اسفند ماه  سال جاری شروع به کار کرد و تا 16 همین ماه  نیز ادامه دارد.

یونسی به اهداف جشنواره فیلم رشد اشاره کرد و ادامه داد: هدف جشنواره بین المللی فیلم رشد، ایجاد نوآوری، خلاقیت، افزایش سطح کیفی فیلم‌ها و ایجاد فرصت و انگیزه برای دانش‌آموزان است.

وی یادآور شد: بهره‌گیری از توانایی بالقوه موجود در آموزش و پرورش کشور برای گسترش فرهنگ آموزش دیداری، شنیداری و انتقال پیام‌های آموزشی و تربیتی با ابزارهای جذاب در چارچوب سیاست‌های راهبردی نظام تعلیم و تربیت از دیگر اهداف این جشنواره است.

دبیر چهل و دومین جشنواره فیلم رشد موضوعات جشنواره را تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی عنوان کرد و گفت: تحول بنیادین در نظام آموزش و پرورش و استقرار نظام 3-3-6 از محورهای مهمی است که جشنواره فیلم فجر به آن می‌پردازد.

یونسی تعلیم و تربیت اسلامی، اقتصاد سالم، فرهنگ و تمدن ایرانی ـ اسلامی را از دیگر محورهای اهداف جشنواره فیلم رشد دانست و اضافه کرد: آموزش و پرورش استثنایی، ارزش‌ها و مفاهیم دفاع مقدس بخشی دیگر از موضوع‌های جشنواره فیلم رشد است که برای انتقال ارزش‌های اسلامی به نسل جدید جامعه اثرگذار است.

وی با اشاره به اینکه یک هزار و 600 حلقه فیلم به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که از این تعداد 64 حلقه فیلم انتخاب شد، خاطرنشان کرد: 53 حلقه فیلم  جشنواره رشد ایرانی و بقیه نیز خارجی است.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها