«جام‌جم» از تعداد سفر‌های استانی شهید جمهور، سیدابراهیم رئیسی گزارش می‌دهد

۴۷ سفر استانی در ۳۲ ماه خدمت

سفر‌های استانی یکی از اقدامات دولت سیزدهم بود. شهید سید‌ابراهیم رئیسی از ۱۲ مرداد که به‌صورت رسمی به‌عنوان رئیس قوه مجریه اداره کشور را به‌دست گرفت اعتقاد داشت خیلی به گزارش‌ها اکتفا نخواهد کرد و با ارتباط چهره به چهره می‌خواهد از مشکلات مردم با خبر شود.
کد خبر: ۱۴۵۷۶۰۵

روند سفر‌های استانی به گونه‌ای بود که در پایان هر سفر به هر استان بسیاری از مردم به رفع مشکلات موجود در استان و گشایش گره‌های معیشتی خود از‌جمله احیای واحد‌های تولیدی راکد و نیمه‌راکد و همچنین رفع مشکلات فعالیت‌های اقتصادی امیدوار می‌شدند. همچنین در سفر‌های استانی علاوه بر در نظر گرفتن بودجه برای مصوبات همان سفر و تخصیص منابع در‌نظر گرفته شده برای پروژه‌های عمرانی، بانک‌ها نیز مکلف به پرداخت تسهیلات مورد نیاز مردم و خصوصا صنایع می‌شدند. رهبر معظم انقلاب نیز در یکی از دیدار‌های خود با اعضای هیأت دولت یکی از محاسن دولت سیزدهم را ارتباط رودررو و نزدیک با مردم در سفر‌های استانی عنوان کردند.

آیت‌ا... سیدابراهیم رئیسی و اعضای هیات دولت سیزدهم در سالی که گذشت در مجموع ۱۹ سفر به استان‌های خوزستان، سیستان و بلوچستان، آذربایجان‌شرقی، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد، قم، بوشهر، خراسان جنوبی، اصفهان، فارس، چهارمحال و بختیاری، کردستان، البرز، گلستان، زنجان و هرمزگان داشته، به عبارت دیگر رئیس‌جمهور تقریبا هر ۱۸ روز یک سفر به استان‌های مختلف ایران پهناور داشته است. از این تعداد هشت سفر در قالب دور دوم سفر‌های استانی و ۱۱ سفر دیگر به‌منظور بهره‌برداری از پروژه‌ها، نظارت و سرکشی بر حسن اجرای پروژه‌ها و دیدار و گفتگو با مردم انجام شده است.

بر کسی پوشیده نیست که رفع مشکلات مردم غیور استان خوزستان که در برهه‌های زمانی مختلف ثابت کرده‌اند که با مال و جان خود در راه اسلام و وطن ایستاده‌اند از تاکیدات مهم رهبر انقلاب اسلامی بوده است؛ ایشان بار‌ها در دیدار با مسئولان و مدیران دولت‌های مختلف اعلام کردند که اقدامات و فعالیت‌های انجام شده در سال‌های پس از جنگ تحمیلی لازم، اما ناکافی بوده است. رهبر معظم انقلاب، اول مرداد ۱۴۰۰، درست چند روز پیش از آغاز فعالیت دولت سیزدهم تاکید کردند که «اگر توصیه‌های قبل مورد توجه قرار می‌گرفت، مسلما این وضع ایجاد نمی‌شد که مردم وفادار خوزستان را با وجود این همه امکانات و استعداد‌های طبیعی و کارخانجات در استان، ناراضی و ناراحت کند.»

توصیه‌ها و تاکیدات رهبر انقلاب موجب شد که دولت مردمی از همان آغاز فعالیت، حل مشکلات استان زرخیز خوزستان را در اولویت قرار دهد، از همین‌رو اولین سفر استانی آیت‌ا... رئیسی در قامت رئیس‌جمهور به استان خوزستان انجام شد؛ سفری که به فاصله دو روز از رای اعتماد مجلس شورای اسلامی به وزیران دولت، رقم خورد.

دولت مردمی نشان داد که تاکیدات رهبر انقلاب را به گوش گرفته است و لذا آغاز سفر‌های استانی هیات دولت در سال ۱۴۰۲ نیز با سفر به استان خوزستان کلید خورد. هفت اردیبهشت، درست چند روز پس از پایان ماه مبارک رمضان و آغاز دوباره سفر‌های هیات دولت، آیت‌ا... رئیسی با همراهی وزرا و معاونان ۱۵ وزارتخانه و شش نفر از معاونان خود به‌منظور پیگیری مصوبات دور اول سفر‌ها و با توجه به مغفول ماندن ظرفیت‌های استان خوزستان، در چهارمین مقصد از دور دوم سفر‌های استانی عازم خوزستان شد.

تحقق ۸۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار از مصوبات دور نخست سفر

آیت‌ا... رئیسی در بدو ورود به استان خوزستان تصریح کرد: خوزستان خط مقدم دفاع از وطن و مرز و بوم این کشور است و مردم این استان دین خودشان را به ایران و انقلاب اسلامی ادا کرده‌اند و امروز ملت ایران و مسئولان وظیفه مضاعفی نسبت به خوزستان دارند. در حالی که بر اساس گزارش معاونت اجرایی ریاست‌جمهوری، بیش از هشت هزار میلیارد تومان از مصوبات دور اول سفر استانی هیات دولت به استان خوزستان تامین اعتبار شده بود، رئیس‌جمهور در فرودگاه دزفول که نقطه آغاز هفتمین سفر هیات دولت به خوزستان بود، بار دیگر تاکید کرد: در دور دوم سفر‌های استانی پیگیر مصوبات دور اول سفر هستیم تا ببینم مسئولان چه کرده‌اند و مدیران بازخواست خواهند شد تا ببینیم آنچه در دور اول سفر‌ها تصویب شد، اجرایی شده است یا خیر!

نخستین افتتاح در دزفول و اشتغال بیش از ۱۰۰ نفر

آیت‌ا... رئیسی در نخستین گام خط تولید کاغذ مقوا با اعتبار ۱۲۰ میلیارد تومان را در شرکت کارتن محمد دزفول افتتاح کرد؛ این مهم زمینه اشتغال ۱۰۰ نفر را به همراه داشت. یکی از ظرفیت‌های موجود این خط تولید، صادرات بین ۸۰۰ تا ۹۰۰ تُن کاغذ مقوا در سال است که امکان صادرات محصولات این شرکت علاوه بر رفع نیاز استان خوزستان و استان‌های همجوار، به عراق نیز صادر می‌شوند.

رنج، چنان، چون پدر گفت شد گنج‌شان

رئیس‌جمهور در ادامه با حضور در جشن احیای ۱۶۰ واحد راکد صنعتی و تولیدی، نیروی انسانی کارآمد در کشور را گنج پرب‌ها و سرمایه ملی دانست که در اختیار کارخانه‌ها، بخش‌های صنعتی و کشاورزی است. وی تاکید کرد که واحد‌های تولیدی که در خوزستان احیا شدند، برخی تا ۱۱ سال تعطیل بودند.

همچنین با حضور رئیس‌جمهور ۲۶ پروژه انتقال و پست توزیع برق در استان خوزستان افتتاح شد. این پروژه‌ها شامل ۲۳۸۹ مگاولت آمپر پست انتقال برق، ۱۲۸ کیلومتر مدار خطوط انتقال برق، ۲۵ مگاوات نیروگاه DG و ۸/۴ مگاوات بانک خازنی است که با سرمایه‌گذاری حدود هشت هزار میلیارد تومان اجرا و به مرحله بهره‌برداری رسید.

سیستان و بلوچستان دومین مقصد هیات دولت در ۱۴۰۲

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ بود که آیت‌ا... رئیسی به‌منظور پیگیری پیشرفت پروژه راهبردی «توسعه سواحل مکران»، آغاز رسمی آبگیری سد کهیر، عملیات آبرسانی روستایی و آغاز عملیات اجرایی لوله‌گذاری پروژه آبرسانی از دریای عمان به استان‌های شرقی کشور، وارد فرودگاه کنارک شد.

آذربایجان شرقی؛ پنجمین مقصد از دور دوم سفر‌های استانی

سفر ۱۸ خردادماه سال گذشته آیت‌ا... رئیسی در دور دوم سفر به آذربایجان شرقی سه محور اساسی را دنبال می‌کرد؛ پیگیری مصوبات دور نخست سفر، احیای واحد‌های تولیدی راکد و گره‌گشایی از دو طرح نیمه‌تمام استان پس از ۲۰ سال. با این سفر گره از دو طرح نیمه‌تمام ۲۲ و ۲۰ساله در استان آذربایجان شرقی باز شد؛ نخست رویای ۲۲ساله راه‌آهن تبریز ــ میانه رنگ واقعیت گرفت و با افتتاح بستان‌آباد ــ تبریز و تکمیل خط دسترسی به شمال غرب کشور را تسهیل کرد و دیگری طرح ۲۰ساله تأمین و انتقال آب شرب میانه از سد گرمی‌چای و تأمین آب شرب ۱۸۰هزار نفر که تامین آب مردم منطقه را مرتفع شد.

۹ تیرماه؛ سفر به دیارِ کریمان

سفر ۹ تیرماه ۱۴۰۲ آیت‌ا... رئیسی به استان کرمان، سومین سفر رئیس دولت سیزدهم به استان کرمان بود که به‌منظور افتتاح کلان‌پروژه‌های آب و برق در شهر‌های بم و بروات و همچنین افتتاح نیروگاه گازی فولاد بوتیا رقم خورد.

آیت‌ا... رئیسی در بدو ورود به شهرستان بم در اجتماع گروهی از مردم این شهرستان که به استقبال وی آمده بودند، ضمن تبریک عید قربان گفت: در سفر استانی دولت مردمی به استان کرمان در سال گذشته، حضور کوتاهی نیز در شهرستان بم داشتم و به مردم قول دادم طرح آب‌رسانی به این شهرستان که از حدود ۱۰ سال قبل نیمه‌کاره رها شده بود، به سرعت تکمیل و به بهره‌برداری برسد و امروز بعد از گذشت کمتر از یکسال به مدد الهی و با همت و تلاش مسئولان وزارت نیرو این طرح به سرانجام رسید.

میزبانی شهرکرد در نهمین مقصد دور دوم سفر‌های استانی

آیت‌ا... رئیسی ۹ مهر ۱۴۰۰ به عنوان پنجمین مقصد دور اول سفر‌های استانی، راهی استان کهگیلویه و بویراحمد شده بود، این سفر ۲۱۷ مصوبه برای توسعه استان داشت و از مجموع ۸۶ طرح زیربنایی، ۶۷ طرح در بخش کشاورزی و ۵۱ طرح در بخش آب، ۶۷ درصد این مصوبات اجرایی شده است. ۲۵ آبان ۱۴۰۲، رئیس‌جمهور در ششمین مقصد از دور دوم سفر‌های استانی و به منظور انجام سفری دو روزه بار دیگر راهی استان کهگیلویه و بویراحمد شد.

۳۰ مرداد؛ دیدار با مراجع عظام در قم

آیت‌ا... رئیسی که ۳۰ مرداد ماه برای دیدار با مراجع عظام به قم سفر کرده بود، در نخستین برنامه سفر با حضور در دفتر آیت‌ا... حسین نوری همدانی با این مرجع تقلید دیدار کرد. وی در ادامه با آیات جعفر سبحانی و ناصر مکارم شیرازی نیز دیدار و ضمن نشستن پای دغدغه‌های مراجع تقلید، گزارشی از اقدامات و دستاورد‌های دولت سیزدهم طی دو سال اخیر به ایشان ارائه کرد.

آیت‌ا... رئیسی در ادامه برنامه سفر خود به استان قم در اولین آیین ملی تکریم فعالان مساجد و پانزدهمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت در مسجد جمکران قم سخنرانی کرد.

در این برنامه تقریظ رهبر معظم انقلاب بر دو کتاب «اسم تو مصطفی است» و «سرباز روز نهم» با حضور رئیس‌جمهور رونمایی شد.

فاز ۱۱ پارس جنوبی در مدار تولید

آیت‌ا... رئیسی ششم شهریور ۱۴۰۲ به منظور افتتاح عملیات تولید گاز از فاز ۱۱ میدان عظیم گازی پارس جنوبی، عازم عسلویه شد. فاز ۱۱ میدان گازی پارس جنوبی، جنوبی‌ترین فاز این میدان بود که احداث و بهره‌برداری از آن به دلیل خلف وعده و نقض تعهدات مکرر شرکت‌های خارجی بیش از ۲۰ سال به طول انجامیده بود. پس از روی کار آمدن دولت مردمی، تکمیل و بهره‌برداری از این پروژه که مرز مشترک این میدان عظیم گازی با کشور قطر نیز بود، به عنوان یکی از پروژه‌های نیمه‌تمام اولویت‌دار، در صدر توجهات دولت و وزارت نفت قرار گرفت و با تکیه بر توان داخلی، پس از دو سال تلاش و مجاهدت، عملیات تولید گاز در آن رسما افتتاح شد.

رئیس جمهور در مراسم آغاز تولید گاز از فاز ۱۱ میدان مشترک پارس جنوبی در عسلویه، توانمندی متخصصان ایرانی در ساخت و تکمیل پروژه‌های عظیم صنعتی را از دیگر مولفه‌های قدرت جمهوری اسلامی در کنار اقتدار دفاعی نیرو‌های مسلح دانست و گفت: امروز توانمندی متخصصان کشورمان با قدرت‌افزایی در اقتصاد و در بخش انرژی موجب شده ما در بهره‌مندی از میادین مشترک عقب نمانیم و حق ملت را از این منابع احصاء کنیم.

اربعین حسینی؛ حضور در جمع دلدادگان و عزاداران سید و سالار شهیدان آیت‌ا... رئیسی صبح چهارشنبه ۱۵ شهریور، مصادف با اربعین حسینی (ع)، به منظور شرکت در آیین پیاده‌روی جاماندگان اربعین در بیرجند و نیز دیدار با مردم شهرستان‌های درمیان و فردوس، با استقبال نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه بیرجند، استاندار و جمعی از مقامات محلی، وارد مرکز خراسان‌جنوبی شد. رئیس‌جمهور در این سفر همچنین دستور آغاز عملیات اجرایی طرح راه‌آهن نهبندان – بیرجند – قاین -یونسی را صادر کرد؛ پروژه راه‌آهن زاهدان – بیرجند - مشهد به طول ۹۱۰ کیلومتر به عنوان یک پروژه ملی و فراملی در دست اجراست که ۱۳ قطعه آن در قالب ۴۳۲ کیلومتر در حوزه سرزمینی خراسان‌جنوبی قرار دارد.

۷ مهر؛ سفر به نصف جهان

آیت‌ا... رئیسی هفتم مهرماه ۱۴۰۲ به منظور بازدید و افتتاح چندین پروژه و همچنین حضور در آیین افتتاحیه پنجمین دوره جایزه بین‌المللی مصطفی (ص) به اصفهان رفت. بازدید از «خط انتقال آب دریای عمان به استان اصفهان» و آغاز عملیات اجرایی فاز دوم این طرح، افتتاح فاز اول نیروگاه فولاد مبارکه به ظرفیت ۳۰۷ مگاوات و همچنین بهره‌برداری از پروژه «تصفیه گازوییل (DHT) پالایشگاه اصفهان» از دیگر برنامه‌های رئیس‌جمهور به اصفهان بود. بهره‌برداری از سومین واحد نیروگاهی صنایع کشور در فولاد مبارکه اصفهان، بهره‌برداری از طرح ملی و عظیم محیط زیستی تصفیه گازوئیل (DHT) پتروپالایشگاه اصفهان از دیگر برنامه‌های سفر آیت‌ا... رئیسی به استان اصفهان بود.

سنندج میزبان رئیس‌جمهور در یازدهمین روز از آبان

آیت‌ا... رئیسی در هشتمین سفر دور دوم سفر‌های استانی خود به منظور دیدار با مردم، بررسی مصوبات سفر دور اول و افتتاح ۱۶ کلان پروژه، به سنندج مرکز استان کردستان رفت. بهره‌برداری از راه‌آهن سنندج - همدان، افتتاح فرودگاه سقز، دیدار مردمی در سنندج، دیدار مردمی در بانه، دیدار با روحانیون، فعالان اقتصادی، دیدار با جوانان برگزیده و نخبه کردستان و بازدید از نمایشگاه دستاورد‌های بانوان کارآفرین استان کردستان از جمله برنامه‌های آیت‌ا... رئیسی در سفر به کردستان بود.

حل مشکلات آب بیش از ۵۰ درصد استان کردستان

رئیس‌جمهور در آیین افتتاح طرح‌های آب و برق وزارت نیرو در استان کردستان، ضمن تقدیر از تلاش مجدانه دست‌اندرکاران برای به ثمر رساندن این طرح‌ها، به نتیجه رسیدن این ۱۰ ابر پروژه را موجب رفع بیش از ۵۰ درصد از مشکلات آبی استان دانست و افزود: دولت مردمی مصمم است تا دو سال آینده مشکل آب مابقی این روستا‌ها را نیز رفع کند.

شهرکرد میزبان نهمین مقصد دور دوم سفر‌های استانی دولت مردمی

آیت‌ا... رئیسی صبح پنجشنبه ۲۵ آبان‌ماه ۱۴۰۲ در دور دوم سفر‌های استانی وارد فرودگاه بین‌المللی شهرکرد شد. افتتاح ۱۵ طرح آب و برق در چهارمحال و بختیاری به ارزش بالغ بر ۲۷ هزار میلیارد تومان، بهره‌برداری از ۵۰ کیلومتر بزرگراه، افتتاح ۴۰۰۰ واحد مسکن شهری و روستایی در قالب طرح نهضت ملی، آغاز عملیات اجرایی ۱۲ هزار واحد مسکونی و واگذاری ۴۰۰ قطعه زمین در قالب طرح جوانی جمعیت و آماده‌سازی ۲۰۰ هکتار زمین، افتتاح طرح توسعه چادر مشکی حجاب در شهرکرد، توسعه صنایع فولاد، بهره‌برداری از ۲۰۰۰ هکتار آبیاری نوین، شش طرح آبرسانی به زمین‌های کشاورزی و تعریض و ایمن‌سازی ۳۰۰ کیلومتر جاده ارتباطی در زمره برنامه‌های سفر رئیس‌جمهور به استان چهارمحال و بختیاری بود.

مستقیم از مسکو به استان البرز

در حالی که فقط چند ساعت از سفر آیت‌ا... رئیسی به مسکو می‌گذشت، رئیس‌جمهور در دومین سفر دولت مردمی به استان البرز، از طرح احداث بزرگراه شمالی کرج و نیز پروژه پل بیلقان به‌عنوان بزرگ‌ترین پل غرب آسیا و پیچیده‌ترین عملیات مهندسی کشور بازدید کرد. پیشرفت فیزیکی این پل تا سال ۱۴۰۱ حدود ۲۳‌درصد بود که بر‌اساس برنامه دولت مردمی برای تکمیل طرح‌های اولویت‌دار، همزمان با حضور رئیس‌جمهور به بیش از ۳/۶۲‌درصد رسیده و پیش‌بینی می‌شود مرداد ۱۴۰۳ به بهره‌برداری برسد.

گلستان میزبان رئیس‌جمهور در شب یلدا

آیت‌ا... رئیسی در یازدهمین مقصد از دور دوم سفر‌های استانی دولت مردمی، در سفری دو روزه به استان گلستان رفت و علاوه بر بررسی اجرای مصوبات سفر اول دولت مردمی، پروژه بزرگ فیبر نوری و پروژه‌های آب‌رسانی استان در بخش‌های مختلف از جمله گنبد کاووس را نیز افتتاح کرد. بهره‌برداری از مرحله نخست تصفیه‌خانه فاضلاب گنبدکاووس، دیدار‌های عمومی با مردم شریف گرگان و مراوه‌تپه، دیدار با جمعی از علما، نخبگان و خانواده شهدا و نشست با فعالان توسعه زنجیره ارزش استان از دیگر برنامه‌های دور دوم سفر‌های استانی رئیسجمهور به استان گلستان است.

بهره‌برداری رسمی از خلیج احیا شده گرگان

در اولین بخش از برنامه‌های این سفر با حضور در منطقه بندر ترکمن، خلیج احیا شده گرگان را به صورت رسمی به بهره‌برداری رساند. آیت‌ا... رئیسی همچنین ضمن بازدید از پروژه‌های توسعه روستایی دولت در استان، دستور آغاز اجرای طرح گردشگری آشوراده را به‌عنوان تنها جزیره ایرانی دریای خزر صادر کرد. اجرای طرح ملی گردشگری و طبیعت‌گردی در تنها جزیره ایرانی دریای خزر یکی از مطالبه‌های مهم مردم و مسئولان گلستان در دهه‌های اخیر بوده و اجرای آن سال ۹۳ در سفر استانی هیات دولت به تصویب رسیده بود.

اولین رئیس جمهور در مراوه‌تپه

رئیس‌جمهور در جمع پرشور مردم مرواه تپه تاکید کرد: گفته شد تاکنون هیچ رئیس‌جمهوری به این منطقه نیامده است. من می‌خواستم در سفر نخست به مراوه‌تپه بیایم، اما آن زمان شرایط کرونایی محدودیت‌هایی برای برنامه‌ریزی ایجاد می‌کرد. خوشحالیم که شرایط مساعد شده و امروز در نقطه صفر مرزی در خدمت مردم هستیم.

ادای احترام به شهدای حادثه تروریستی کرمان

به دنبال وقوع حادثه تروریستی در مسیر زائران گلزار شهدای کرمان، آیت‌ا... رئیسی بامداد ۱۵ دی‌ماه ۱۴۰۲ راهی کرمان شد و پس از حضور در گلزار شهدای کرمان، نشستی با مسئولان امنیتی برگزار کرد. در این جلسه آخرین گزارش‌ها درباره شناسایی و تعقیب عاملان جنایت و بازداشت تعدادی از عوامل مرتبط به رئیس‌جمهور ارائه شد.

مقصد دوازدهم؛ پایتخت شور و شعور حسینی

دولت در راستای تعهد خود در دوازدهمین مقصد دور دوم سفر‌های استانی به زنجان سفر کرد، سفری که با سرمایهگذاری‌های چند هزار میلیاردی را در حوزه‌های صنعتی و عمرانی همراه بود. آیتا... رئیسی در این سفر از تعدادی طرح عمرانی و صنعتی به ارزش بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان بهره‌برداری کرد. رئیسجمهور روز ۱۶ دی‌ماه در بدو ورود به استان زنجان با بیان این‌که مردم زنجان عنوان پایتخت شور و شعور حسینی را از آن خودشان کرده‌اند و با این عنوان شناخته می‌شوند، گفت: بیش از ۳۵۰۰ شهید، علما، مفاخر و حکمای زنجان از جمله شیخ اشراق و حکیم هیدجی، نه فقط برای این استان بلکه مایه فخر جهان اسلام هستند.

سفر به دیار نخل و دریا در فجر انقلاب اسلامی

رئیس‌جمهور به همراه هیات دولت در ادامه دور دوم سفر‌های استانی، پنجشنبه ۱۲ بهمن ماه ۱۴۰۲ همزمان با آغاز دهه فجر به استان هرمزگان رفت. دروازه پیشرفت ایران سیزدهمین مقصد رئیس‌جمهور پس از استان‌های خراسان‌جنوبی، یزد، بوشهر، خوزستان، آذربایجان‌شرقی، کهگیلویه‌وبویراحمد، شیراز، کردستان، چهارمحال‌وبختیاری، البرز، گلستان و زنجان در دور دوم سفر‌های استانی و دهمین سفر آیت‌ا... رئیسی در سال ۱۴۰۲ شد.

پای در سیلاب سیستان‌وبلوچستان

آیت‌ا... سیدابراهیم رئیسی بلافاصله پس از برگزاری جلسه هیات دولت روز چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۲، برای بازدید میدانی از مناطق سیل‌زده جنوب سیستان‌وبلوچستان راهی این استان شد. رئیس‌جمهور در بازدید میدانی نه‌تن‌ها به نظارت هوایی اکتفا نکرد، بلکه به برخی روستا‌های سیل‌زده رفت و حتی وارد مسیل و همگام با مردم شد و به میان مردم رفت؛ موضوعی که به مذاق مردم محلی خوش‌آمد و آن‌ها را به وجد آورد و به گفتگو با رئیس‌جمهور پرداختند.

ایستگاه هشتم، خوزستان؛ وفای به عهد دولت در سرزمین طلای سیاه

حضور در استان زرخیز خوزستان که نقطه آغازین دیدار‌های مردمی آیت‌ا... رئیسی بود به ایستگاه هشتم خود رسید و رئیس‌جمهور در چهاردهمین مقصد از دور دوم سفر‌های استانی خود، صبح روز ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ از طریق فرودگاه دزفول وارد خوزستان شد. در این سفر قرار است ابرپروژه‌هایی در حوزه آب، استخراج نفت، صنعت چوب، فولاد، پتروشیمی و سلامت به بهره‌برداری برسد. طرح‌های آبرسانی با اعتباری بالغ بر ۱۹۵۲میلیارد تومان که شاخص‌ترین آن‌ها احداث آبگیر و تصفیه‌خانه اضطراری در اندیمشک و دارخوین است، طرح جامع فاضلاب اهواز و افتتاح ایستگاه پمپاژ شرق اهواز با اعتبار ۶۰۰میلیارد تومان، افتتاح بیمارستان ۶۴ تختخوابی نوید بندرماهشهر با اعتبار ۶۴۰میلیارد تومان، افتتاح دو میدان نفتی مشترک با عراق سپهر و جفیر و همچنین سهراب با اعتبار ۶۲۴میلیارد تومان و همچنین دیدار و گفتگو با مردم خونگرم استان مقاومت و پایداری از دیگر برنامه‌های سفر رئیس‌جمهور به خوزستان است.

گفتنی است آیت‌ا... رئیسی، در سال ۱۴۰۳ به سه استان سمنان، قم و مازندران در قالب سفر‌های استانی سفر کرد و در جریان بازگشت از افتتاح سد قیز قلعه‌سی در نقطه صفر مرزی جمهوری‌آذربایجان به پالایشگاه تبریز رفت و در مسیر بازگشت به درجه رفیع شهادت نایل آمد. 


خوزستان    ۵ شهریور ۱۴۰۰
سیستان‌وبلوچستان    ۱۱ شهریور ۱۴۰۰
خراسان‌جنوبی    ۱۹ شهریور ۱۴۰۰
ایلام     ۲ مهر ۱۴۰۰
کهگیلویه‌وبویراحمد    ۹ مهر ۱۴۰۰
بوشهر    ۱۶ مهر ۱۴۰۰
فارس    ۲۲ مهر ۱۴۰۰
اردبیل     ۳۰ مهر ۱۴۰۰
سمنان     ۱۳ آبان ۱۴۰۰
زنجان    ۲۷ آبان ۱۴۰۰
لرستان    ۱۹ آبان ۱۴۰۰
یزد     ۲۶ آذر ۱۴۰۰
قم    ۹ دی ۱۴۰۰
هرمزگان     ۲۳ دی ۱۴۰۰
گیلان    ۸ بهمن ۱۴۰۰
گلستان     ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
مازندران    ۲۰ اسفند ۱۴۰۰
خراسان‌رضوی     ۱۰ فروردین ۱۴۰۱
البرز    ۱۸ فروردین ۱۴۰۱
قزوین    ۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
آذربایجان‌غربی    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱
آذربایجان‌شرقی     ۱۲ خرداد ۱۴۰۱
چهارمحال‌وبختیاری    ۱۸ خرداد ۱۴۰۱
اصفهان     ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
خراسان‌شمالی     ۲ تیر ۱۴۰۱
کردستان     ۱۷ تیر ۱۴۰۱
کرمانشاه     ۲۳ تیر ۱۴۰۱
مرکزی     ۳۱ تیر ۱۴۰۱
همدان     ۸ مرداد ۱۴۰۱
کرمان     ۲۰ مرداد ۱۴۰۱
خراسان‌جنوبی     ۲۲ آذر ۱۴۰۱
یزد     ۲۲ دی ۱۴۰۱
بوشهر    ۱۰ اسفند ۱۴۰۱
خوزستان     ۷ اردیبهشت ۱۴۰۲
آذربایجان‌شرقی    ۱۸ خرداد ۱۴۰۲
کهگیلویه‌وبویراحمد    ۲۶ تیر ۱۴۰۲
فارس    ۲۰ مهر ۱۴۰۲
کردستان     ۱۱ آبان ۱۴۰۲
چهارمحال‌وبختیاری    ۲۵ آبان ۱۴۰۲
البرز    ۱۷ آذر ۱۴۰۲
گلستان     ۳۰ آذر ۱۴۰۲
کرمان     ۱۵ دی ۱۴۰۲
زنجان    ۱۶ دی ۱۴۰۲
هرمزگان    ۱۲ بهمن ۱۴۰۲
سمنان     ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
قم    ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
مازندران    ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها