در راستای استمرار تولید و با استفاده از ناوگان ملی حفاری محقق شد؛

حفاری و تکمیل ۲۰ حلقه چاه نفت و گاز در 2ماه نخست سال جاری

با هدف توسعه میادین مشترک؛

قرارداد عملیات حفاری بین شركت های ملی حفاری و مهندسی توسعه نفت منعقد شد

شرکت ملی حفاری ایران و شرکت مهندسی توسعه نفت در حاشیه نمایشگاه نفت تهران یک قرارداد همکاری امضا کردند.
کد خبر: ۱۴۵۶۴۶۰

جام جم آنلاین - خوزستان، در حاشیه چهارمین و آخرین روز کاری بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی تهران، با حضور دکتر خجسته مهر مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، قرارداد فی مابین شرکت ملی حفاری ایران و شرکت متن جهت حفاری شش حلقه چاه نفت در میدان نفتی یادآوران به امضا دکتر حمید رضا گلپایگانی و مهندس ابوذر شریفی رسید.

 

میدان نفتی یادآوران یکی از بزرگترین میادین مشترک نفتی ایران با کشورهای همسایه می باشد و در ۷۰ کیلومتری جنوب غرب اهواز و شمال خرمشهر ، در منطقه جغرافیایی کوشک و حسینیه قرار دارد.

 

میزان نفت درجای میدان نفتی یاداوران در حدود ۳۲ میلیارد بشکه تخمین زده می شود. توسعه فاز اول این میدان در سال ۲۰۱۲ انجام شده است.

 

 از جمله اهداف فاز اول میدان یاد اوران حفاری ۴۹ چاه تولیدی در مخازن سروک و فهلیان می باشد و تولید کنونی این میدان بیش از ۱۰۰ هزار بشکه در روز است.

 

به منظور نگهداشت و افزایش تولید از میدان نفتی یادآوران ، پس از پیگیری و اخذ مجوزها و مصوبات لازم از مراجع ذیربط، تعداد ۲۴ حلقه چاه توسعه ای جدید در قالب سه قرارداد به ارزش تقریبی ۳۵۰ میلیون دلار به شرکت های ملی حفاری ایران ، توسعه صنایع نفت و انرژی قشم و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء واگذار گردید.

 

هدف از عملیات حفاری چاه های جدید که در لایه های فهلیان و سروک حفر خواهد شد، نگهداشت و افزایش تولید به میزان ۴۲ هزار بشکه در روز می باشد.

 

گفتنی است به منظور تسریع در عملیات افزایش تولید ازاین میدان مشترک، شرکت مهندسی و توسعه نفت پیشاپیش نسبت به احداث برخی از جاده‌ها و سلرهای مورد نياز جهت استقرار دکلهای حفاری و نیز تهیه کالای چند حلقه چاه اقدام کرده است.
 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها