استاندار سیستان وبلوچستان گفت:

احداث اولین بازارچه صنایع دستی در زاهدان

اقدام اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مبنی بر ساخت اولین بازارچه صنایع دستی استان بسیار ارزشمند است و برای تکمیل آن از این طرح به طور ویژه حمایت می‌کنیم.
کد خبر: ۱۴۳۹۸۱۶

به گزارش جام جم آنلاین،محمد کرمی در بازدید از طرح مرمت بنای ثبت ملی شده گاراژ ملک در زاهدان گفت: بنا‌های ملی و تاریخی شناسنامه هر منطقه محسوب می‌شوند .
وی افزود: بنای تاریخی ملک به عنوان آثار ملی کشور به ثبت رسیده و اینکه اداره کل میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان کار مرمت و بازسازی آن را در دستور کار قرار داده بسیار ارزشمند است و ما نیز در خصوص تامین اعتبار آن همکاری لازم را خواهیم داشت تا اولین بازارچه صنایع دستی هرچه زودتر در زاهدان افتتاح شود.

کرمی تاکید کرد: زیرساخت‌های موجود در این بنای ملی جذابیت‌های ویژه‌ای برای صنعتگران و گردشگران دارد و با توجه به اینکه سیستان وبلوچستان فاقد بازارچه صنایع دستی است ضرورت دارد این طرح که بیش از ۱۰ سال تاکنون طول کشیده هر چه سریع‌تر به سرانجام برسد و صنعتگران و گردشگران بتوانند از آن بهره برداری کنند و به محلی برای معرفی و عرضه صنایع دستی اصیل استان تبدیل شود.
استاندار سیستان و بلوچستان؛ تاکید کرد: راه اندازی اولین بازارچه صنایع دستی در این بنای ملی باید با دقت و ظرافت کامل انجام شود و سایر دستگاه‌ها ملزم به همکاری در خصوص تسریع در روند فعالسازی این بازارچه با میراث فرهنگی این استان خواهند بود.

وی افزود: شهرداری زاهدان نیز در خصوص خاکبرداری، تسطیح و جابجایی نخاله‌های موجود همکاری لازم را با اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان داشته باشد تا روند ایجاد این بازارچه به تعویق نیفتد.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان وبلوچستان نیز در این بازدید با اشاره به مصوبات سفر مقام معظم رهبری در دهه هشتاد و تاکید ایشان به حمایت از صنایع دستی استان گفت: طرح مرمت این بنا از سال ۱۳۹۰ آغاز شد که کماکان با توجه به محدودیت اعتبارات به نتیجه مطلوب نرسیده بود، اما روند بهسازی آن با قوت و جدیت آغاز شده و جزو طرح‌های اولویت داره اداره کل است که قصد داریم در کمترین زمان ممکن مورد بهره برداری قرار بگیرد.
محمدهادی طهرانی مقدم افزود: هماهنگی و همکاری سایر دستگاه‌ها و سازمان‌ها نیز در این طرح بسیار ضرورت دارد که با تخصیص اعتبار لازم از سوی وزارت خانه و حمایت‌های مقام عالی دولت در سیستان و بلوچستان در آینده‌ای نزدیک پس از تکمیل مرمت و بازسازی شاهد احیا بنا و افتتاح این بازارچه که اولین بازارچه صنایع دستی استان محسوب می‌شود خواهیم بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها