واکسیناسیون دو میلیون و ۸۰۰هزار راس دام کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل دامپرشکی استان کهگیلویه و بویراحمد از واکسیناسیون ایمن سازی دو میلیون و ۸۰۰ هزار راس دام سبک و سنگین این استان در مقابله با تب برفکی خبر داد.
کد خبر: ۱۴۳۹۷۹۶
به گزارش جام جم آنلاین،سید مختار رجایی گفت: فاز ملی تب برفکی بصورت همزمان با سراسر کشور تا ۱۵ بهمن ماه ادامه خواهد داشت که در این فاز قریب به ۹۰ درصد جمعیت دام سبک و سنگین استان تحت پوشش رایگان واکسیناسیون تب برفکی قرار خواهد گرفت.
وی اظهارکرد: در این راستا تعداد دو میلیون و ۸۰۰ هزار راس دام سبک و سنگین با استفاده از توان همکاران بخش دولتی و خصوصی در قالب ۲۰ اکیپ واکسیناسیون ایمن سازی خواهند شد.
مدیرکل دامپرشکی استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: عملیات مایه کوبی رایگان تب برفکی در همه واحد‌های روستایی، عشایری و صنعتی مراکز پرورشی اعمال خواهد شد که انتظار می‌رود دامداران عزیز نهایت همکاری را با اکیپ‌های واکسیناسیون دامپزشکی داشته باشند و از هرگونه نقل و انتقال و جابه جایی دام بدون مجوز بهداشتی حمل از ادارات دامپزشکی شهرستان خودداری کرده و درصورت خرید دام جدید حتما به مدت دو هفته به صورت جداگانه از سایر دام‌ها نگهداری کنند.
رجایی بیان کرد: خوشبختانه با انجام واکسیناسیون تب برفکی در فاز اول (بهار و تابستان) و انجام اقدامات بیوسکیوریتی (قرنطینه ای)، موردی از بیماری تب برفکی بویژه سویه SAT ۲ در سال‌های گذشته و همچنین سالجاری مشاهده نشده است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها