پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا:

کلاهبرداری اینترنتی اینبار با روش فروش گوشی‌های تلفن همراه تقلبی

رئیس پلیس فتا استان اصفهان از شناسایی و دستگیری فردی خبر داد که اقدام به کلاهبرداری از طریق فروش گوشی‌های تقلبی نموده است.
کد خبر: ۱۴۳۷۶۱۵

جام جم آنلاین اصفهان؛ سرهنگ سید مصطفی مرتضوی رئیس پلیس فتا استان اصفهان در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی شکایت یکی از شهروندان به پلیس فتا مبنی بر کلاهبرداری فردی ناشناس در قالب فروش تلفن‌های همراه تقلبی در اینستاگرام ، پرونده ای در این پلیس تشکیل و موضوع توسط کارشناسان پلیس فتا مورد رسیدگی قرار گرفت. 
رئیس پلیس فتا استان اصفهان بیان داشت: در تحقیقات اولیه مشخص شد مالباخته در یکی از صفحه‌های اینستاگرامی اقدام به خرید تلفن همراه نموده است که پس از تحویل به وی مشخص گردیده تلفن همراه تقلبی می باشد.
این مقام انتظامی تشریح کرد: کارشناسان پلیس فتا در بررسی‌های فنی و تحقیقات علمی در این پرونده به سرنخ‌هایی دست یافتند که متهم تلفن همراه را از یکی از فروشگاه های سطح شهر که تلفن همراه تقلبی می فروشد، دریافت و از طریق اینستاگرام تحت عنوان گوشی اصل اقدام به فروش می نموده با اقدامات تخصصی و فنی انجام شده، فرد کلاهبردار شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی پول به‌ صورت کامل به حساب شاکی برگشت داده شد همچنین پرونده‌ای تشکیل و برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارسال شد.
این مقام مسئول به مردم هشدار داد: هنگام خرید اینترنتی حتماً از سایت‌های معتبر و دارای نماد اعتماد الکترونیک خرید کنند تاکید کرد: کاربران فضای مجازی چنانچه آگهی تبلیغاتی در فضای مجازی مشاهده کردند که قیمت کالای تبلیغ شده در آن از قیمت واقعی کالا در بازار خیلی پایین‌تر است، فرض را بر کلاهبرداری بودن آن آگهی گذاشته و از خرید کالا خودداری کنند.
سرهنگ مرتضوی در آخر گفت: کاربران فضای مجازی به این نکته توجه داشته باشند که هرگونه تبلیغ در فضای مجازی مورد تائید نیست چرا که در بسیاری از موارد، مجرمان سایبری با ساختن فروشگاه‌های اینترنتی با نام‌ و نشان شرکت‌های معروف، ارائه اجناس و خدمات با قیمت پایین‌تر و ارائه تخفیف‌های ویژه اعتماد مشتریان را جلب کرده و از آنان کلاهبرداری می‌کنند.

/* هاجر مقضی خبرنگار جام جم آنلاین 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها