مدیر پایگاه میراث جهانی سازه‌های آبی تاریخی شوشتر:

تثبیت سازه‌های شوشتر، الگویی برای حفظ سازه‌های آبی

مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان:

تشکیل انجمن خیرین میراث‌ فرهنگی نقطه عطف در حفظ و احیای تمدن ایرانی اسلامی است

  مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: با توجه‌ به مشکلاتی که برای محافظت از آثار، بناها و بافت‌های تاریخی و فرهنگی وجود دارد، با بودجه و اعتبارات محدود دولتی حفظ و نگهداری آنها دشوار بوده و تشکیل انجمن خیرین میراث‌فرهنگی، اقدام اساسی در حفظ و احیای مواریث فرهنگی است.
کد خبر: ۱۴۳۲۵۹۶

جام جم آنلاین - خوزستان، محمدحسین ارسطو زاده اظهار کرد: انجمن خیرین میراث‌فرهنگی با هدف بهره‌گیری و مشارکت مادی و معنوی نیکوکاران و علاقه‌مندان به حوزه میراث‌ فرهنگی با همکاری وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی تشکیل شده است.

وی افزود: انجمن از روز شنبه ۴ آذرماه طی مراسمی با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و خیرین و کارآفرینان از سراسر کشور، فعالیت خود را آغاز می‌کند.

مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان بیان کرد: تشکیل این انجمن زمینه مشارکت خیرین، نیکوکاران و سرمایه‌داران همچنین تمام ایرانیان داخل و خارج کشور که دغدغه حفظ مواریث فرهنگی را دارند فراهم خواهد کرد.

ارسطو زاده با بیان اینکه نگهداری و مرمت اصولی بناهای تاریخی و فرهنگی ارزشمند نیاز به تأمین منابع مالی دارد، گفت: با توجه‌ به مشکلاتی که برای محافظت از آثار، بناها و بافت‌های تاریخی و فرهنگی وجود دارد، با بودجه و اعتبارات محدود دولتی حفظ و نگهداری آنها دشوار است و تشکیل انجمن خیرین میراث‌فرهنگی نقطه عطف احیا جریان و تفکر عمومی برای حفظ، احیا و بالندگی مواریث فرهنگی است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی خوزستان با بیان اینکه مواریث فرهنگی پلی میان گذشتگان با نسل امروز و امانتی برای انتقال به نسل های آینده است، عنوان کرد: با نهضت بزرگی که به پا شده، به زودی خبرهای نوید بخشی در این خصوص به گوش خواهد رسید.

وی در پایان‌ برخی از برخی اهداف این انجمن را تشریح کرد و گفت: ایجاد زمینه مشارکت خیرین میراث‌فرهنگی در داخل و خارج کشور به منظور جلب و جذب سرمایه‌ معنوی و مادی، مرمت و احیای بناها، محوطه‌ها و بافت‌های تاریخی فرهنگی، میراث طبیعی ثبت شده، مشارکت در راه‌اندازی موزه‌ها و پاسداری از میراث‌فرهنگی ناملموس و اموال منقول فرهنگی تاریخی کشور و موارد مشابه است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها