انصارا... بار دیگر اراضی اشغالی را هدف قرار داد

خنجر یمنی در قلب صهیونیست‌ها

این روزها صهیونیست‌ها شوک دیگری را در معادلات نبرد غزه دریافت کرده‌اند. ورود مقاومت یمن به صحنه منازعه از یک‌سو بیانگر عزم جبهه مقاومت برای شکست رژیم اشغالگر قدس در جنگ غزه و ازسوی دیگر، پیش‌مقدمه‌ای برای ورود احتمالی حزب‌ا... ودیگر گروه‌های مقاومت به میدان نبرد تمام‌عیار با رژیم‌صهیونیستی محسوب می‌شود.
کد خبر: ۱۴۲۸۸۹۱
نویسنده محمد علیزاده - گروه بین‌الملل
 
عملیات موشکی موفقیت‌آمیز انصارا...یمن دراراضی اشغالی درحالی صورت‌می‌گیرد که مقامات‌امنیتی واطلاعاتی رژیم‌صهیونیستی تصور این ورود موثر و موفقیت‌آمیز را در برهه کنونی نمی‌کردند. از این‌رو چنین عملیاتی بار دیگر تصورات و پیش‌فرض‌های ذهنی دشمنان اشغالگر را تغییر داده است. 
 
بیانیه معنادار مقاومت یمن 
نیروهای مقاومت یمن دیروز برای چندمین‌بار با چند موشک بالستیک و بالدار و چند پهپاد، اهداف دشمن صهیونیستی را هدف قرار داده‌اند‌. یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن با بیان این‌که این عملیات، سومین عملیات برای کمک به برادران مظلوم فلسطینی بود، گفت: به حملات موشکی و پهپادی خود ادامه خواهیم داد تا حملات اسرائیل متوقف شود‌. ارتش رژیم صهیونیستی در اطلاعیه‌ای در کانال تلگرامی خود مدعی رهگیری و انهدام چند موشک شلیک شده از جانب یمن شد اما تصاویر منتشر شده از آثار این حملات موشکی نشان داد که ادعای صهیونیست‌ها نادرست بوده و عملیات یمنی‌ها موفقیت‌آمیز بوده است. دفتر سیاسی جنبش انصارا... ضمن تمجید از عملیات موشکی و پهپادی نیروهای مسلح یمن در عمق فلسطین اشغالی، تأکید کرد که این عملیات، پیروزی برای ملت فلسطین و در راستای پشتیبانی از جنبش‌های جهادی و مقاومت است. انصارا... ضمن قدردانی از مواضع شجاعانه و اصولی عبدالملک بدرالدین الحوثی، رهبر معنوی انقلاب یمن، تصریح کرد: رهبر یمن در حرف و عمل ثابت کرده است که در برابر هژمونی و زورگویی آمریکا و رژیم‌صهیونیستی، از امت اسلامی حمایت می‌کند. این جنبش یمنی از ملت‌های عربی و اسلامی خواست که به مسئولیت دینی و اخلاقی خود در قبال ملت فلسطین و کشتارجمعی آنان عمل کنند. 
 
صهیونیست‌ها در تله مقاومت 
بدون شک ورود انصارا... به معادلات نبرد به معنای گرفتاری دهشتناک صهیونیست‌ها در تله مقاومت است. برای اولین‌بار از زمان آغاز جنگ، نیروی هوایی رژیم اشغالگر قدس از سامانه پدافند دوربرد «ختس» (پیکان) در منطقه دریای سرخ استفاده کرد. سخنگوی نیروهای مسلح یمن تأکید کرد که در قبال حملات ظالمانه رژیم صهیونیستی و آمریکا به غزه، یمن هم باید به وظیفه خود عمل می‌کرد و به یاری ملت فلسطین می‌شتافت. در عین‌حال انصارا... تاکید کرده است که ادامه جنایات رژیم‌صهیونیستی علیه ملت فلسطین و نوار غزه، باعث گسترش دامنه درگیری در منطقه می‌شود. به‌عبارت بهتر، مقاومت یمن به صهیونیست‌ها هشدار داده که به همین میزان ورود یمنی‌ها به معادله نبرد اکتفا کنند، اگرنه سرنوشت دردناک‌تر و به‌مراتب سخت‌تری در انتظار تل‌آویو خواهد بود. مقاومت یمن اکنون خود را برای ورودی جدی‌تر به معادله نبرد آماده ساخته وتنها درصورت توقف بمباران و جنگ غزه، این تصمیم تغییر خواهد کرد. از سوی دیگر، انصارا... یمن تهدید به بمباران و هدف‌گیری تأسیسات هسته‌ای دیمونا  کرده است. دیمونا حساس‌ترین و امنیتی‌ترین نقطه کور صهیونیست‌هاست که اتفاقا حماس قدرت خود در نفوذ به آن نقطه را نیز در عملیات طوفان‌الاقصی به نمایش گذاشت. اکنون انصارا... یمن تهدید کرده است که پایگاه هسته‌ای دیمونا در اراضی‌اشغالی را درصورت استمرار جنایات رژیم اشغالگر‌قدس، هدف موشک‌های خود قرار خواهد داد. این‌هشدار انصارا...، وحشت صهیونیست‌ها نسبت به آینده نبرد را دوچندان ساخته است. 

جبهه مقاومت بسیار هوشمندانه عمل می‌کند
دکتر طلال عتریسی، استاد دانشگاه بیروت درخصوص ورود انصارا... به معادله نبرد با دشمن صهیونیستی به جام‌جم می‌گوید: «امروز جبهه مقاومت آگاه‌تر و هوشیارتر و قاطعانه‌تر از قبل است‌. این جبهه که به‌صورت جدی در یک دهه گذشته شکل گرفته است جریانی توانمند و هوشیار است و بدون شک اجازه نکبت جدید را نخواهد داد. با گذشت چهار هفته از آغاز حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه که در پاسخ به عملیات طوفان‌الاقصی انجام شده است، این حملات یک اقدام کور و بی‌هدف و بدون نتیجه است که تنها نتیجه خونین آن کشتار هزاران فلسطینی و تخریب زیرساخت‌های غزه بوده است.»
 این اندیشمند لبنانی می‌گوید: «ورود گسترده اضلاع مقاومت به صحنه نبرد، اهداف صهیونیست‌ها در جنگ غزه را بیش از پیش به چالش خواهد کشید. حضور انصارا... در میدان نبرد نیز در همین راستا قابل ارزیابی است. هدف دشمن اسرائیلی از هدف قرار دادن مساجد و کلیساها در نوار غزه، ترساندن مردم است. هدف این است که ساکنان این منطقه در همه‌جا احساس بی‌دفاع بودن کرده و از این منطقه کوچ کنند. به گفته وی، اسرائیل به واکنش‌های جهان اسلام در محکومیت بمباران مساجد و حتی به قوانین و هنجارهای بین‌المللی در این زمینه اهمیتی نمی‌دهد‌. اما قطعا ورود هدفمند جریانات مقاومت به میدان نبرد، این هدف صهیونیست‌ها را با شکست و ناکامی مواجه خواهد ساخت.»
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها