با تحقیقات و برنامه ریزی در حوزه غلات رقم خورد؛

افزایش دو درصدی کیفیت پروتئین نان در سال های گذشته

کد خبر: ۱۴۲۲۴۶۰

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین البرز،صبح روز یکشنبه ۱۹ شهریور گردهمایی سالیانه برنامه ریزی تحقیقات و تولید بذر غلات آبی کشور در محل موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر کشور مستقر در کلانشهر کرج برگزار شد.

محمد زمانیان رئیس موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر در حاشیه این گردهمایی در گفتگو با خبرنگاران گفت:هرساله در چنین روزی این گردهمایی را با حضور تمامی محققان،پیشکسوتان و بخش های خصوصی سراسر کشور برگزار می‌کنیم.هدف از این برگزاری گردهمایی برنامه ریزی سالانه برای انجام  تحقیقات غلات در کشور می‌باشد.

زمانیان در ادامه به اقدامات صورت گرفته در بخش غلات اشاره کرد و گفت:خوشبختانه در طول سال های گذشته بخش تحقیقات غلات توانسته به صورت کلی با معرفی ۱۴۰ رقم بذر گندم نان،۱۴رقم بذر گندم دوروم،۴۶رقم بذر جو و۳ رقم بذر تریتیکاله نقش خود را به کشاورزی کشور ایفا کند.همچنین بخش غلات توانسته در تولید بذر هسته های اولیه خصوصأ پرورشی یک و دو برای تولید بذر گندم در کشور فعالیت های خوبی داشته باشد.

وی در ادامه افزود:همچنین در بخش غلات توانسته ایم در سال های گذشته کیفیت پروتئین نان را به میزان دو درصد از ۱۰ به ۱۲ درصد افزایش بدهیم.نیز در بخش بهره وری و صرفه جویی از آب  در بخش گندم را تا ۲۵ درصد شرایط نرمال افزایش بدهیم.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها